۷ سال پیش

یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شدند
اطلاعات بیشتر

 

تاکید بر اصلاح نظام تعیین دستمزد، برقراری بیمه بیش از یک میلیون کارگران ساختمانی و اعلام آمادگی کارفرمایان برای کمک به اشتغال پایدار از مهم‌ترین خبرهای هفته جاری بود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار حقوق و دستمزد اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار ایسنا، در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم اصلاح نظام دستمزد تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه نظام دستمزد انعطاف لازم را ندارد نیازمند اصلاح است زیرا کسی که در طول شبانه روز ۲۰ ساعت کار می کند حق بهره مندی از ظرفیتهای قانون کار و دریافت مزد مناسب را دارد.
علی ربیعی همچنین از بیمه درمان کارگران غیر رسمی و ساماندهی آنها در قالب مشاغل پاره وقت خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲٫۵ میلیون شاغل در کشور وجود دارد که از این تعداد ۶٫۵ میلیون نفر در مشاغل غیر رسمی و ۱۶ میلیون نفر در مشاغل رسمی مشغول به کارند.
وی بر ضرورت شناسایی مشاغل غیررسمی تاکید و خاطرنشان کرد: حل موضوع مشاغل غیررسمی با زور و دستور و صدور بخشنامه امکانپذیر نیست و باید توجه به مشاغل غیررسمی مدنظر قرار گیرد.
تشکیل هلدینگ حمایت از بنگاههای اقتصادی توسط کارفرمایان خبر دیگری بود که این هفته منتشر شد.
به گفته عطاردیان، نایب رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان ایران این هولدینگ با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی از سوی کارفرمایان ایجاد خواهد شد تا به جریان اشتغال پایدار کمک کند.
وی افزود: در صورت حمایت دولت از تشکیل این هلدینگ، کارفرمایان سرمایه خود را تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش می دهند.
این مقام مسئول کارفرمایی حل مشکل مشاغل غیر رسمی را منوط به پرداخت بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد: دولت باید بدهی ۱۰۰هزار میلیارد تومانی خود به صندوق تامین اجتماعی را برای ایجاد اشتغال پایدار بپردازد.
از دیگر خبرهای این هفته انعقاد تفاهم نامه همکاری میان شرکت خودروسازی سایپا، معاونت امور تعاون وزارت تعاون و اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور بود.
بر اساس این تفاهم نامه دو محصول گروه خودروسازی ساپیا، آریو و ون هایس که مصرف سوخت کمتری داشته و در کاهش آلودگی هوا موثرند جایگزین تاکسی های فرسوده اتحادیه تعاونی های تاکسیرانی کشور می شوند.
سید حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با بیان اینکه مصرف انرژی ایران چهار برابر متوسط دنیا است، تصریح کرد: برای آنکه به میانگین نرم دنیا برسیم باید چهار برابر مصرف کشور کاهش یابد.
وی از جمله مزیتهای استفاده از تاکسی‌های ون هایس و آریو را کاهش مصرف سوخت و ارتقای ناوگان حمل و نقل شهری عنوان کرد.
کلانتری همچنین با اشاره به فعالیت ۲۲۰۰ تعاونی در حوزه های حمل و نقل برون شهری و درون شهری، کالا و مسافر افزود: در حال حاضر بیش از ۳۲۰ تعاونی فعال در حوزه تاکسیرانی کشور وجود دارد که ۶۰ هزار نفر عضو و ۲۵۰ هزار نفر اشتغالزایی به دنبال داشته است.
برقراری بیمه برقراری بیمه یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور خبر دیگری بود که از سوی عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی اعلام شد.
آنطور که اکبر شوکت گفته بیش از ۱۰۰ هزار بیمه شده که فاقد شرایط بوده و به دلایلی از جمله پایین بودن حق بیمه ماهانه از صنوف دیگر به صنف کارگران ساختمانی وارد شده بودند، قطع بیمه شدند.
یکی دیگر از خبرهای این هفته به خبر افزایش تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال ۹۵ اختصاص داشت.
به گفته لطفی نژاد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال گذشته ۱۴۱۴ تشکل بوده است و پیش بینی شده که تا پایان امسال این رقم به ۱۷۲۷ تشکل کارگری و کارفرمایی برسد.
وی همچنین از ساماندهی دو میلیون و ۷۴۰ هزار کارگر بیمه شده در قالب تشکل‌های کارگری خبر داد و افزایش کمیته‌های حفاظت فنی بهداشت کار،‌ آموزش پیمانکاران و صدور گواهینامه مهارت ایمنی برای آنان را از جمله برنامه‌های سال جاری عنوان کرد.
اعلام آمار ۴ میلیون نفری اتباع بیگانه در کشور آخرین خبر هفته جاری بود.
آنطور که رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفته در حالی که برای ایجاد یک شغل در کشور دستکم باید ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شود، با ۲۰۰ هزار تومان یک شغل در اختیار اتباع بیگانه قرار می گیرد.
وی وجود اتباع بیگانه در کشور را موجب برهم خوردن تعادل بازار کار دانست و ابراز امیدواری کرد: با نوید دولت یازدهم برای تحقق رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال ۹۵، ساماندهی اتباع بیگانه از طریق مشارکت همه جانبه دستگاههای کشور عملیاتی شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=595001
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد