۷ سال پیش

یک نخبه باید خود بتواند اشتغال زایی کند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

استاندار لرستان گفت: یک کارخانه به تنهایی توسعه ایجاد نمی کند و بلکه برای رسیدن به توسعه باید از همه منابع و ظرفیت های نرم افزاری، نیروی انسانی و نخبگان استفاده کرد؛ یک نخبه باید خود بتواند اشتغال زایی کند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار و جزئیات استخدام نخبگان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری برنا ؛ هوشنگ بازوند؛ استاندار لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در هفته دولت، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی گفت: مطبوعات ظرفیت بزرگی برای توسعه استان هستند که می توانند شرایط و فضای خوبی را با نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه برای لرستان ترسیم کنند.
وی آسیب شناسی مشکلات استان را از سیاست های سه ساله حضور خود در لرستان عنوان کرد و افزود: در همان اوایل شروع به کار در استانداری، نرخ بالای بیکاری و وضعیت نامطلوب اقتصادی ما را مجبور به آسیب شناسی و تهیه دو سند آمایش سرزمینی و اشتغال کرد.
استاندار لرستان افزود: در این سندها چشم انداز 1404 لرستان را به روز و برش استانی را براساس چند پارامتر تهیه کرده ایم تا بتوانیم بر اساس آن ها خروجی مناسبی را داشته باشیم و مسئولین به وظایف خود عمل کنند.
بازوند در خصوص پارامترهای این اسناد گفت: اولین اولویت آسیب شناسی ما در استان پرداختن به مسائل اقتصادی- فرهنگی و دومین پارامتر اجتماعی، سیاسی و امنیتی که واقعیت این است که  عمده خروجی سند آمایش مباحث اقتصادی است؛ هرچند مسائل فرهنگی مهمتر از اقتصاد و ایجاد یک تحول اقتصادی منوط به پیوست های فرهنگی است.
وی با بیان اینکه دولت 37 سال در لرستان خدماتی را ارائه داده است اظهار داشت: واقعیت این است که دولت نمی تواند عقب ماندگی لرستان را برطرف کند؛ برای جبران این عقب ماندگی سالیانه چهار هزار میلیارد در لرستان سرمایه گذاری لازم است و بخش خصوصی باید پای کار باشد.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی باید تبدیل به گفتمان شود افزود: همانطور که دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا تبدیل به گفتمان شده است، اقتصاد مقاومتی هم باید تبدیل به گفتمان فرهنگی شود.
بازوند بیان داشت: باید ریل توسعه استان را از دولت به بخش خصوصی تبدیل کنیم که حتما در این راه با چالش هایی روبه رو هستیم که باید برطرف شوند و اگر برطرف نشوند نمی توانیم ادعای تولید ثروت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه تولید ثروت با شعار محقق نمی شود گفت:تولید ثروت توسط دولت صورت نمی گیرد  و باید از ظرفیت های نهادهای غیر دولتی استفاده کرد.
استاندار لرستان تصریح کرد: یک کارخانه به تنهایی توسعه ایجاد نمی کند و بلکه برای رسیدن به توسعه باید از همه منابع و ظرفیت های نرم افزاری، نیروی انسانی و نخبگان استفاده کرد؛ یک نخبه باید خود بتواند اشتغال زایی کند.
بازوند با بیان اینکه بدون توجه به زیرساخت ها نمی توان به پیشرفت دست یافت اظهار کرد: نمی توان بدون پیش درآمد از ظرفیت ها استفاده کرد؛ توسعه به زیرساخت های فرهنگی و اقتصادی نیاز دارد.
وی گفت: بخش خصوصی پکیج کاملی است که با ورود خود خودباروی، سرمایه، اعتماد به نفس و فرهنگ کار می آورد.
استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت های گردشگری لرستان گفت: برای تبدیل کردن لرستان به مقصد گردشگری به 80 درصد از اهداف خود رسیده ایم و نمونه آن را می توان در انتخاب خرم آباد به عنوان یکی از هفت شهر برتر گردشگری کشور عنوان کرد.
بازوند در ادامه به احداث پارک بزرگ شاپوری اشاره کرد و بیان داشت: پارک بزرگ شاپوری یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد در کشور است چرا که دو نمای میراث لرستان شامل قلعه فلک الافلاک و پل شکسته در آن قابل رویت است. این پارک در واقع مکمل و قرینه مجموعه بزرگ کیو است که انتظار می رود تا پایان سال بخشی از آن به بهره برداری برسد.
وی در خصوص کشاورزی استان نیز گفت: ما باید از کشاورزی سنتی عبور کنیم و به سمت کشاورزی اقتصادی صنعتی پیش برویم و هشت هزار هکتار از زمین های دیم را به آبی  تبدیل و 10 هزار هکتار از زمین ها را به روش غرق آبی ماکنیزه آبیاری و راندمان را از 35 به 65 درصد برسانیم.
استاندار افزود:  خوشبختانه با نزولات جوی از 220 هزار  به 450 هزار تن تولید گندم رسیده ایم؛ 110 درصد گندم اضافه داریم که آن را به سایر استان ها تحویل می دهیم.
بازوند در رابطه با گازرسانی به روستاها نیز گفت: در دولت قبل تنها به 327 روستا گاز رسانی شده است اما در همین سه ساله دولت یازدهم به 500 روستا گازرسانی شده است و برنامه داریم تا خرداد 96 این تعداد را به هزار روستا برسانیم.
وی گفت: در گذشته 80 روستای فاقد آب توسط تانکر آبرسانی می شد که با بارندگی های اخیر و رشد 144 درصد اعتبارات به 48  روستا کاهش یافته اند.
بازوند گفت: 968 پروژه بالغ بر هزار و 30 میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه عبور از فقر مطالبه گری یکی از شعارهای ماست افزود: قطار توسعه خوب در حال حرکت است هرچند استحکاک هایی در مسیر وجود دارد که با رفع موانع سخت افزای و نرم افزای حتما موفق خواهیم شد.
استاندار لرستان با تأکید بر این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی به مشارکت مردم و مدیریت عقلانی و مدیریت جهادی نیاز دارد، گفت: بزرگترین چالش‌های ما در استان پایین بودن سطح بهره‌وری از نیروی انسانی است، که این امر باید به‌صورت جدی مدنظر باشد.
هوشنگ بازوند در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با نماینده ولی‏ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد که به‌مناسبت گرامیداشت هفته دولت، انجام شد با تبریک هفته دولت و تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ نماینده ولی‌فقیه در استان و توجه ویژه وی به معیشت، اشتغال و مباحث اقتصادی، اظهار کرد: علی‌رغم این‌که سال ۹۴ از نظر تخصیص منابع، برای ما سال سختی بود و با کاهش قیمت نفت مواجه بودیم و بازار اقتصادی وضعیت نامطلوبی داشت، اما پروژه‌های استان خیلی خوب پیش رفتند و طی هفته دولت ۹۶۸ پروژه، به ارزش ریالی 1030 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 4012 نفر به بهره‌برداری می‌رسد که در این رابطه ۳۰ دستگاه اجرایی فعالیت داشته‌اند و تعدادی از این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی انجام شده است.
وی افزود: از این تعداد، ۳۲ پروژه در شهرستان ازنا، ۳۰۵ پروژه در شهرستان الیگودرز، ۱۱۷ پروژه شهرستان بروجرد، ۶۳ پروژه در شهرستان پل‌دختر، ۲۷۰ پروژه شهرستان خرم‌آباد، ۹۳ پروژه شهرستان دلفان، ۴۹ پروژه شهرستان دورود، ۷۴ پروژه شهرستان دوره چگنی، ۶ پروژه شهرستان رومشکان، ۶۰ پروژه در شهرستان سلسله و ۹۲ پروژه در شهرستان کوهدشت، افتتاح می‌شوند.
استاندار ضمن تشکر از حضور خوب دستگاه‌های اجرایی استان در قالب ۸۵ غرفه در هفته فرهنگی و اقتصادی استان که در بوستان گفت‌وگو تهران برگزار شد، گفت: در این هفته عملکرد و اقدامات دستگاه‌ها به معرض دید مردم گذاشته شد و استقبال خوبی از این هفته شد.
وی ادامه داد: در این هفته یک همایش فرهنگی اجتماعی و یک همایش اقتصادی ویژه استان با حضور وزرای کابینه دولت تدبیر و امید برگزار شد که در همایش فرهنگی وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و در همایش اقتصادی نیز وزیر صنعت و معدن و وزیر کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند و همچنین وزیر علوم از نمایشگاه بازدید کردند.
استاندار تصریح کرد: این هفته فرهنگی نشان داد ما خیلی راحت توانستیم در این سه سال مطالبات واقعی استان را به هیئت دولت منعکس کنیم و این‌که هیئت دولت در یک هفته فرهنگی ۵ وزیر و بیش‌از ۱۲ معاون وزیر را مأمور به حضور در هفته فرهنگی و گوش دادن به مطالبات مردم ‌کنند، به نوعی کار پسندیده‌ای بود.
بازوند با اشاره به این‌که راه توسعه از طریق دولت امکان‌پذیر نیست و باید از طریق مردم باشد، عنوان کرد: باید داشته‌های خود را به مردم و سرمایه‌گذاران بگوییم که آن‌ها با شناخت این سرمایه‌ها برای سرمایه‌گذاری به استان ما بیایند، چالش‌هایی پیش‌روی ما وجود دارد که امیدواریم بتوانیم زودتر این معضلات را برطرف کنیم.
وی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی یک برنامه بلندمدت برای کشور است، بیان کرد: برنامه ششم توسعه براساس رویکرد اقتصاد مقاومتی در مجلس تصویب می‌شود، این برنامه تا افق ۱۴۰۴ ادامه دارد و قطعاً یک برنامه درازمدت مدنظر است، دنیا و کشورهای توسعه یافته نیز از این برنامه استفاده می‌کنند، اقتصاد مقاومتی یک برنامه علمی است و بناست این برنامه با اقتصاد وابسته تقابل کند و این مقاوم‌سازی را در اقتصاد انجام داده و بحران‌زدایی و ساختارهای ناکارآمد موجود در اقتصاد را ترمیم کند.
بازوند با تأکید بر این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی به مشارکت مردم و مدیریت عقلانی و مدیریت جهادی نیاز دارد، تصریح کرد: این سه کلمه پیش‌شرط این موضوع است که امیدواریم تحقق پیدا کند، اگرچه چالش‌هایی پیش‌روی این بحث داریم، شاید بزرگترین چالش‌های ما در استان پایین بودن سطح بهره‌وری از نیروی انسانی است که این امر باید به‌صورت جدی مدنظر باشد.
استاندار لرستان اضافه کرد: یکی‌از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی بحث بهره‌وری است و تقاضا داریم از مدیران دستگاه‌های اجرای که این بحث را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار بدهند، اگر در بهره‌وری ضعیف باشیم ممکن است مردم نیز با تاسی از آن نیز ضعیف شوند و یکی‌از اصول اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نکند.
وی بیان کرد: برنامه سند اقتصاد مقاومتی در لرستان برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ تنظیم شده است، این دو سال که استان به‌عنوان پایلوت اقتصاد است را به‌عنوان فرصت بدانیم و خوب استفاده کنیم، شرایط خیلی تغییر کرده، بانک‌ها همکاری می‌کنند و ما نیز باید کمک کنیم، ۸۵ تا  ۹۰ درصد اقتصاد ما توسط سیستم بانک‌ها اداره می‌شوند، بقیه ادارات نیز مانند بانک‌ها باید پای کار بیایند که بتوانیم در برنامه‌های خودمان موفق باشیم.
استاندار لرستان گفت:برای ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک بیش از 42 میلیارد تومان ابلاغ شده است
مهندس هوشنگ بازوند در نشست با خبرنگاران با تبریک هفته دولت اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها با دلسوزی برای استان از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و خوشبختانه امروز لرستان فضایی در دولت دارد که نشان از توجه دولت است و این مرهون زحمات اصحاب رسانه است.
وی با بیان اینکه مطبوعات ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه و پیشرفت استان هستند، اضافه کرد: باید شرایط و فضای خوبی برای استان ترسیم کنیم و از همه کسانی که دفاع واقع‌بینانه از عملکرد دولت دارند و یا نقد منصفانه می‌کنند تقدیر می‌کنم.
بازوند با بیان اینکه اگر به دنبال تحول اقتصادی هستیم لازمه آن بودن یک پیوست فرهنگی است، افزود: قطعاً بدون حضور بخش خصوصی نمی‌توان عقب‌ماندگی‌ها و نیازهای استان را برطرف کرد؛ سالانه باید 4 هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شود که این مهم در سایه حضور بخش خصوصی محقق خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف بایستی مسائل اقتصادی به گفتمان تبدیل شود، یادآور شد: باید اقتصاد مقاومتی تبدیل به فرهنگ شود و ریل توسعه از بخش‌ دولتی به خصوصی تبدیل شود که در این راستا با چالش‌هایی مواجه‌ایم حتی این چالش‌ها می‌تواند در بدنه دولت باشد.
بازوند تولید ثروت را در گرو برطرف کردن چالش‌های پیش روی اقتصاد دانست و با اشاره به اینکه تولید ثروت در راستای اقدام و عمل باشد، گفت: تولید ثروت توسط دولت انجام نمی‌شود بلکه باید توسط بخش خصوصی انجام شود و البته از همه ظرفیت و منابع بایستی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی با آمدن خود پکیجی شامل سرمایه، خودباوری، اعتماد به نفس و فرهنگ کار را می‌آورد که البته لازمه آن فراهم کردن زیرساخت‌هاست.
وی توسعه فرودگاه، راه‌ها، آزادراه‌ها، پتروشیمی، راه‌اندازی سدها، ظرفیت‌های راکد و ایستگاه‌های پمپاژ و پروژه‌های میراث فرهنگی و... را از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در لرستان خواند و با اشاره به اینکه پارک شاپوری در جنوب شهر در حال ایجاد است که منحصر به فرد بوده است و اقدامات نیاکان ما در 2000 سال پیش را نشان می‌دهد، گفت: همچنین قرار است پارکی همانند کیو در جنوب شهر خرم‌آباد ایجاد شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه در بحث کشاورزی باید به سمت کشاورزی اقتصادی و صنعتی برویم این در حالیست که هم اکنون در حال کشاورزی سنتی و معیشتی است، افزود: ماحصل کشاورزی صنعتی می‌تواند تحول بزرگی در کشاورزی ایجاد می‌شود و قرار است 8000 هکتار زمین دیم را به آبی تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: شریک ما در امور اقتصادی بانک‌ها هستند و پول جمعیت لرستان به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان به عنوان سپرده در اختیار بانک‌هاست که 85 درصد این پول‌ها به خارج استان می‌روند.
بازوند در خصوص وضعیت کارخانه سیمان پلدختر گفت: این پروژه 13 سال است که مسکوت مانده و قرار است فاینانس شود و شرکت‌های فاینانسور آمدند و امید داریم به انجام برسد.
استاندار لرستان در مورد محلی برای نگهداری اشیای قیمتی در استان گفت: پس از ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک قرار بر این شد که ساختمان دانشگاه تبدیل به هتل 5 ستاره شود که منتقدین زیادی داشت که این بیشتر تنگ‌نظری بود؛ سرمایه‌گذاری از دبی برای این مهم اعلام آمادگی کرده اما گیر ما انتقالات نبود بلکه سند این زمین است و چنانچه این ساختمان تبدیل به هتل شود مهمانسرای ارتش پس از تخلیه تبدیل به موزه تاریخی خواهد شد.
بازوند یادآور شد: امسال 2.5 میلیارد تومان برای مرمت قلعه فلک‌الافلاک در نظر گرفته شده است.
وی گفت: برای ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک بیش از 42 میلیارد تومان ابلاغ شده و بنده به آقای نوبخت گفتم تا زمانی که پول نقد به ما ندهید با سپاه وارد مذاکره نمی‌شویم.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه پالایشگاه پلدختر را به قرارگاه خاتم واگذار کردیم، گفت: همچنین امیدی به راه‌اندازی سیمان خرم‌آباد نیست و باید وضعیت سهامداران آن تعیین تکلیف شود.
بازوند گفت: همچنین نیروگاه هزار مگاواتی خرم‌آباد نیز 500 مگاوات توسط بنیاد انجام می‌شود که LC آن باز شده و 181 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی اعتبار برایش تأمین شده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=659173
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد