۸ سال پیش

۲۰۰ هزار شغل جدید برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

معاون توسعه وزارت تعاون گفت: با اجرای طرح تکاپو  ۲۰۰ هزار شغل جدید برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها در سال ۹۵ ایجاد می‌شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام فارغ التحصیلان اینجا کلیک کنید


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو عیسی منصوری، معاون توسعه وزارت تعاون گفت: در طرح تکاپو، فارغ التحصیلان دانشگاه ها می توانند پس از یک دوره آموزش مهارتی، به صورت فردی و یا در قالب شرکت های تجاری، برنامه های کاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست دستگاه های دولتی و خصوصی را مدیریت و اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح تکاپو بر اساس توافقنامه همکاری وزارتخانه های نفت ، کار و سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی می شود، تامین منابع مالی این طرح را برعهده وزارت نفت دانست و افزود: با توجه به اینکه این وزارتخانه اعتبارات مورد نیاز را پس از اتمام برنامه های مدیریتی انرژی و محیط زیست متقاضیان تامین می کند. وزارت تعاون آمادگی دارد پیش از اجرایی شدن طرح، اعتبارات مورد نیاز را بپردازد .

منصوری تاکید کرد: در طرح تکاپو همه دستگاه ها برای واگذاری برنامه های مربوط به مدیریت انر‍ژی و محیط زیست مشارکت خواهند کرد .

وی در ادامه با رونمایی از طرح اشتغالزایی، حرکت این طرح را یکی دیگر از برنامه های دولت در سال جدید دانست و گفت: در این طرح که به صورت منطقه ای و محلی اجرایی می شود دولت ضمن شناسایی رسته فعالیت های اشتغالزایی در کشور، بسترهای لازم را برای گسترش و توسعه این گونه مشاغل برای مردم فراهم می کند .

منصوری گردشگری ، صنایع دستی ، ای تی ، ای سی تی ، پوشاک و صنعت کفش را از مهمترین رسته فعالیت هایی برشمرد که در اولویت حمایت های دولت قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه صنعت کفش در پنج منطقه کشور از جمله مشهد به عنوان مهمترین رسته فعالیت این مناطق به شمار می آید، افزود: بر همین اساس دولت نخستین مدرسه کفش را در این کلانشهر راه اندازی کرده است.

منصوری گردشگری سلامت در کرمانشاه و گردشگری مذهبی در قم را از دیگر رسته فعالیت هایی دانست که دولت قرار است با سرمایه گذاری در این حوزه ها به توسعه اشتغال بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه دولت متناسب با مزیت هایی که در مناطق وجود دارد برای ایجاد شغل و آموزش نیروی ماهر سرمایه گذاری می کند از ایجاد 4000 شغل در هر شهرستان در سال 95 براساس رسته فعالیت های شناسایی شده خبر داد.

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه طرح حرکت در 200 شهرستان اجرایی می شود، گفت: این طرح با هدف شناسایی بیشترین رشته های متقاضی فعالیت هم اکنون آغاز شده است.

منصوری همچنین از برنامه‌ ریزی دولت برای تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری تا خرداد سال 96 خبر داد و افزود : بر اساس تاکید و دستور رئیس جمهوری مبنی بر تک رقمی کردن نرخ بیکاری، وزارت کار برنامه‌های اجرایی کردن این هدف‌گذاری را در دست تدوین قرار داده است.

وی با اشاره به آمار ایجاد اشتغال در سال گذشته ادامه داد: در سال 1394 طبق گزارش مرکز آمار ایران 850 هزار شغل جدید داشتیم که با لحاظ کردن ریزش‌ها عملا 677 هزار شغل خالص ایجاد شد.

منصوری همچنین از برنامه اعزام 10 هزار نیروی کار ایرانی به خارج از کشور خبر داد و گفت: درصددیم تا دفاتر کاریابی را که امکان راه‌اندازی در خارج کشور را دارند حمایت کنیم تا به نیروی ایرانی خارج کشور خدمات بدهند.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد مردم از اوضاع اشتغال راضی نیستند، افزود: تلاش می‌کنیم مردم از وضع معیشت و شغلی خود راضی باشند و دولت باید در این زمینه‌ ها کار کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون با بیان اینکه تا پایان دولت یازدهم می خواهیم نرخ بیکاری را تک رقمی کنیم، گفت : بومی سازی به جای تخصیص پول رویکرد دولت یازدهم در بخش اشتغال است.

منصوری افزود : هم اکنون 25 درصد از ارزش افزوده و 50 درصد از تسهیلات بانکی در تهران هزینه می شود که باید از این امر اجتناب کرد و به توسعه متوازن بیندیشم.

وی گفت : برای توسعه اشتغال در کشور تلاش کردیم با استفاده از تجربه های سال های گذشته از شعار دادن پرهیز کنیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=580202
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد