۸ سال پیش

۲ هزار درخواست بازنشستگی پیش از موعد در استان لرستان بررسی شد
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: ۲ هزار و ۴۵۱ درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور در استان لرستان بررسی شد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان علی آشتاب صبح امروز در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور استان کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دو هزار و 451 درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور طی یازده ماه سال 94 در استان لرستان بررسی شد.
وی با بیان اینکه تاکنون در سال 94، 68 جلسه کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر برای بررسی درخواست‌های بازنشستگی پیش از موعد برگزار شده است عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون و هزار و 451 درخواست در این کمیته‌ها موردبررسی قرار گرفته که از این تعداد درخواست‌ها هزار و 920 پرونده مورد تائید  قرارگرفته و برای اقدام به سازمان تأمین اجتماعی ارسال‌ شده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به ماهیت مشاغل سخت و زیان‌آور  بیان کرد: از منظر قانون، کارهای سخت و زیان‌آور کارهایی است که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به‌ مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد شود که نتیجه چنین اشتغالی بیماری‌های ناشی از آن شغل و عوارض ناشی از آن است.
وی تصریح کرد: بر اساس ماده 3 آیین‌نامه، کارفرمایان کارگاه‌های دایر که تمام یا برخی از مشاغل آن‌ها در کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر استانی یا شورای عالی حفاظت فنی سخت و زیان‌آور شناخته‌ شده یا می‌شود مکلف‌اند ظرف دو سال از تاریخ ابلاغ تصمیم و نظر کمیته یا شورا نسبت به ایمن‌سازی عوامل و شرایط محیط کار مطابق حد مجاز و استانداردهای مشخص‌شده در قانون کار و آیین‌نامه‌های مربوطه اقدام و صفت سخت و زیان‌آور مشاغل موضوع بند الف ماده یک آیین‌نامه را حذف و نتیجه را به کمیته‌های بدوی استانی برای بررسی و تائید گزارش ارائه کنند.
آشتاب گفت: افرادی که حداقل 20 سال متوالی و 25 سال متناوب در کارهای سخت و زیان‌آور اشتغال داشته و درهر مورد حق بیمه مدت مزبور خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشند می‌توانند با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود اقدام کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=557571
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد