۷ سال پیش

۳۳۰۰ نفر در کرمانشاه بیمه بیکاری دریافت می کنند
اطلاعات بیشتر

 

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از پرداخت حقوق به ۳۳۰۰ بیکار و اخراج شده از کار در استان خبر داد.

جهت مشاهده اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث فلاحی پیش از ظهر امروز شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی به موضوع تعطیلی کارخانجات اشاره کرد و اظهار داشت: تعطیل شدن کارخانه ها لطمه ای برای سازمان تامین اجتماعی است، چرا که پس از تعطیل شدن کارخانه ها کارگران حق بیمه بیکاری دریافت می کنند.
وی تامین اجتماعی را یکی از بزرگترین سازمان های اقتصادی و اجتماعی کشور دانست و افزود: این سازمان به لحاظ سلامت و امنیت جامعه بزرگترین سازمان اجتماعی محسوب می شود.
۴۲ میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند
فلاحی در ادامه افزود: هم اکنون بیش از ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و به همین لحاظ تعاون و همکاری در این سازمان زبانزد است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سازمان تامین اجتماعی اولین خریدار درمان کشور و دومین تولید کننده درمان کشور است.
فلاحی با بیان اینکه دولت ۳۸ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت درمان قرار داده است، افزود: این در حالیست که تامین اجتماعی بدون کمک دولت ۴۲ میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد.
وی بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سازمان باید ماهیانه ۳ درصد از حقوق هر کارگر را پرداخت کند.
فلاحی سازمان تامین اجتماعی را به عنوان یکی از شاخصه های اصلی توسعه در کشور عنوان کرد و گفت: هر کجا فعالیت های سازمان تامین اجتماعی گسترده تر است رفاه و امنیت بیشتری وجود دارد.
۳۸ درصد کرمانشاهیان تحت پوشش هستند
وی به افراد تحت پوشش سازمان در استان ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در اصفهان ۶۸ درصد از جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند، این در حالیست که در کرمانشاه به عنوان یک استان محروم و به دور از اشتغال  ۳۸ درصد مردم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که امید است با جذب اعتبار در سفر رئیس جمهور رئیس جمهور چند درصد از محرومیت ها جبران شود.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه یکی از مشکلات استان را تعطیلی بخش عمده ای از صنعت عنوان کرد و افزود: ۵۰ هزار بیمه شده شاغل در سازمان تامین اجتماعی دارای ۱۲۰ پرونده هستند که این پرونده ها باید الکترونیکی شوند و با این کار ۳۶ هزار فضا برای ارائه دیگر خدمات آزاد می شود.
فلاحی لحاظ نکردن حق بیمه بازنشستگان توسط شهرداری در مستمری آنها از سال ۸۱ تا ۸۸  را از دیگر مشکلات پیش آمده عنوان کرد و اظهار داشت: به دنبال این موضوع، سازمان این حق را از شهرداری بازپس گرفت و مابه التفارت پرداخت حقوق آنها را پرداخت کرد.
تامین اجتماعی با معظل طلاق های صوری مواجه است
وی تصریح کرد: طلاق های صوری از دیگر معضلات برای سازمان تامین اجتماعی است که این کار هم از لحاظ شرعی و هم از نظر قانونی اشکال دارد.
فلاحی در ادامه از پرداخت کمک های بلاعوض به زوج های جوان خبر داد و گفت: هر بیمه شده ای در سازمان تامین اجتماعی که دارای ۲ سال سابقه بیمه باشد در اولین ازدواج به آنها ۸۱۲ هزار تومان وام بلاعوض تعلق می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: ۷۶۰ هزار نفر در کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که ۲۴۵ هزار نفر، از بیمه شدگان اصلی هستند و این تعداد امسال ۳ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تعداد بیکاران و اخراج شدگان از کار را نیز  ۳ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد که ماهیانه ۴ میلیارد تومان به آنها از طریق سازمان پرداخت می شود.
فلاحی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در این سازمان، افزود: قرار است در کرمانشاه شعبه ای مکانیزه تاسیس شود و از این طریق خدمات نوین به مراجعین ارائه شود.
بیمه ایرانیان مقیم خارج از کشور توسط سازمان تامین اجتماعی
این مسئول اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای در دست اقدام بازرسی هوشمند است که طی امسال برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران صورت می پذیرد.
فلاحی ادامه داد: بیمه ایرانیان مقیم خارج از کشور از دیگر اقدامات این سازمان است که طی آن افرادی را که به هر دلیل در سایر کشورهای همسایه مشغول به کار هستند تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بخشودگی جرائم از مهم ترین اقداماتی است که قرار است به شرط فعال بودن کارگاه ها و خوش حسابی به صاحبان کارگاه های تولیدی، صنعتی و معدنی با مراجعه به شعب تامین اجتماعی صورت گیرد.
فلاحی از مراجعه ماهیانه ۴۰۰ هزار کرمانشاهی به شعب درمان تامین اجتماعی در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه مراجعه کنندگان از ارائه خدمات در این شعب راضی هستند.
راستی آزمایی و پایش کارگران ساختمانی و قالیبافان
وی یادآور شد: در استان کرمانشاه گردش مالی سازمان طی امسال، ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان است که به همین جهت پرحجم ترین و بزرگترین گردش مالی به این سازمان اختصاص دارد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه اظهار داشت: از دیگر اقدامات این سازمان راستی آزمایی و پایش قالیبافان و کارگران ساختمانی است که باید ازبین ۲۰ هزار کارگر ساختمانی و ۱۲ هزار قالی باف راستی آزمایی به عمل آید، چرا که یک قالیباف ماهانه ۲۱۰ هزار تومان از دولت یارانه می گیرد.
وی به کارگیری بازنشستگان در ادارات دولتی و غیر دولتی را ممنوع اعلام کرد و افزود: فرزند خوانده ها مانند دیگر فرزندان از کلیه حقوق تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.
این مسئول در پایان گفت: بیمه شدگان نسبت به خرید سربازی اقدام کنند، چرا که مدت زمان سربازی برای شاغلین به عنوان سابقه محسوب خواهد شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=633143
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد