۷ سال پیش

۶۲ درصد بازنشستگان کارگری استان مرکزی زیر ۱ میلیون دریافتی دارند
اطلاعات بیشتر

 

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران اراک گفت: از ۶۳ هزار کارگر بازنشسته استان، ۴۲ هزار نفرشان در اراک هستند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مجتبی بی‌غشی عصر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی تشکلات کارگری استان مرکزی که در کانون بازنشستگان استان برگزار شد با اشاره به پایین بودن حقوق بازنشستگی کارگران اظهار داشت: از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار کارگر مستمری‌بگیر و بازنشسته کشور، ۴۲ هزار کارگر بازنشسته و مستمری‌بگیر در اراک داریم که ۶۳ درصد آنها زیر ۱ میلیون حقوق می‌گیرند که این حقوق پایین که عمدتا در حد ۲۷۰ یا ۳۰۰ هزار تومان است پاسخگوی نیازهای آنها نیست.
وی افزود: چندین سال است که کانون بازنشستگان به‌دنبال یکسان‌سازی حقوق این افراد بوده اما به‌سبب کمبود نقدینگی تامین اجتماعی از عهده آن برنمی‌آید و عامل آن نیز مطالباتی  بوده که سازمان از دولت درخواست می‌کند.
رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران اراک تصریح کرد: تامین اجتماعی ۱۱۵ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که حتی اگر ۱۰ درصد آن را دولت بپردازد این یکسان‌سازی انجام می‌شود و مطالبات کانون کافی بوده و نیاز به کمک دولت نیست.
بی‌غشی بیان داشت: کانون بازنشستگان بزرگترین تشکل در استان مرکزی است که از چندین کمیته از جمله کمیته وام، فرهنگی ورزشی و غیره تشکیل می‌شود که کارها و خدمات زیادی را به بازنشستگان ارائه می‌کند.
وی ادامه داد: اما تأمین اجتماعی هیچگونه امکاناتی را در اختیار این کانون قرار نمی‌دهد و در واقع این کانون با امکانات در حد صفر فعالیت می‌کند که امیدواریم این موضوع با جدیت دنبال شود تا بتوانیم گامی موثر در افزایش حقوق بازنشستگان به سطح حقوق اداره‌کاری داشته باشیم.
رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران اراک عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات کسر کردن بیمه مکمل از حقوق مستمری‌بگیران بوده درحالی که تامین اجتماعی موظف به تامین هزینه درمان کارگران بازنشسته و حتی درصورت نیاز فرستادن آنها به خارج از کشور به منظور درمان بیماریشان است.
بی‌غشی افزود: بحث رد نتیجه انتخابات بازنشستگان نیز صحیح نبوده و باید گفت این انتخابات در مرحله نخست که به نتیجه‌ای نرسیده و در مرحله دوم نیز که در مصلی برگزار شد عده‌ای با شلوغ کاری به‌دنبال تمام کردن انتخابات به‌نفع خود بودند که خوشبختانه تلاششان بی‌نتیجه ماند، در برگزاری این انتخابات کانون بازنشستگان مجری و اداره کار ناظر است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=638605
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد