۷ سال پیش

آخرین وضعیت به کارگیری بازنشسته‌ها

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به این پرسش که آیا امسال دولت برنامه ای برای استخدام دارد؟ گفت: امسال هم مانند سال های گذشته، دولت استخدام دارد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منع استفاده از بازنشستگان در قانون وجود داشته و جاری است گفت: فقط در موارد خاص برای برخی مشاغل و برای مسئولیت مدیریتی بر اساس قانون می توان از بازنشستگان استفاده کرد.

نوبخت افزود: در سال های گذشته عده ای به زور به جمع بازنشستگان پیوستند در حالی که کاملا توانایی ادامه کار را داشتند البته جمع این افراد به حدود ۱۵۰ نفر هم نمی رسد در حالی که بحث ما برای اشتغال ۲۲ تا ۲۳ میلیون نفر است.

وی گفت: برای افزایش اشتغال طبق قانون عمل می کنیم اما اگر قانونی مانع ایجاد کند برای اصلاح آن اقدام می کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه بخش های مختلف را برای افزایش نرخ رشد اقتصادی بسیج کرده ایم، گفت: همان گونه که در بودجه و برنامه طراحی کردیم و همچنین طبق پیش بینی همه سازمان ها و مراجع مالی جهانی، در سال ۹۵ بین ۵ تا ۶ درصد می توانیم رشد اقتصادی داشته باشیم.

محمدباقر نوبخت در پاسخ به این پرسش که چرا رشد اقتصادی سال ۹۴ به ۹ دهم کاهش یافت؟ گفت: تاثیر کاهش قیمت نفت بر روی بودجه و منابع دولت و همچنین تردید سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری از عوامل کاهش این رشد بوده است.

وی افزود: در نیمه دوم سال ۱۳۹۴ پس از اینکه متوجه شدیم تا شهریور رکود نسبی وجود دارد و رشد حدود ۳ درصدی در سال ۹۳ درحال کاهش است دولت بلافاصله بسته سیاستی ضد رکودی را به صورت کوتاه مدت ارائه کرد.

نوبخت ادامه داد: ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی برای فعال کردن طرح های عمرانی و همچنین منابعی برای کمک به صنعت خودرو در نظر گرفته شد.

سخنگوی دولت افزود: مرکز آمار گزارش ۳ ماهه رشد اقتصادی سه ماهه چهارم سال ۹۴ را ارائه کرد که نشان داد رشد اقتصادی کشور به مثبت ۲ درصد افزایش یافت و رشد منفی صنعت، مثبت شد و خدمات هم به همین ترتیب.

نوبخت به افزایش رشد تولید پس از برجام اشاره و اضافه کرد: پس از برجام موفق شدیم میزان صادرات و تولید را دو برابر افزایش دهیم که با این کار در ۳ ماهه چهارم سال ۹۴ رشد اقتصادی مثبت ۲ درصد حاصل شد.

وی گفت: رشد اقتصادی مثبت ۲ درصد که در سه ماهه چهارم سال ۹۴ اتفاق افتاد از طریق افزایش پایه پولی نبود و بخشی از آن مربوط به بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تزریق منابع مالی از سوی دولت برای طرح های عمرانی بود و برای تحریک تقاضا هم از سیاست های پولی و هم مالی استفاده شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه نظام بانکی هر سال ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا می کند، افزود: صندوق توسعه ملی هم از سال گذشته حدود یک میلیارد دلار یعنی معادل سه هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و کشاورزی تسهیلات داد و رشد بخش کشاورزی از ۳ و نیم به ۵ ونیم درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاکید کرد: مردم باید آثار رشد اقتصادی را در زندگی خود احساس کنند اما در حالی این مهم انجام می شود که رشد اقتصادی بیش از ۵ تا ۶ درصد باشد.

نوبخت افزود: همین که پارسال در این شرایط توانستیم رشد منفی را به مثبت تبدیل کنیم معقول بود.

وی ادامه داد: مرتب هیئت های بلند پایه خارجی به کشور می آیند و تا کنون بیش از ۹ رئیس جمهور، ۵ نخست وزیر، ۳ رئیس مجلس سنا، بیش از ۱۹ وزیر امور خارجه و هیئت های مختلف به ایران آمدند و قراردادهایی را منعقد کردند.

نوبخت افزود: از ۲۷ دی پارسال تا کنون بیش از ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی روی ۴۱ طرح انجام شد.

وی تاکید کرد: این پیشرفت ها ادامه دارد و مردم آثار آن را در زندگی خود احساس خواهند کرد.

نوبخت گفت: بیش از ۴ هزار واحد صنعتی اکنون وجود دارند که تکمیل شده اند و تجهیزات و ماشین آلات هم دارند اما چون سرمایه در گردش ندارند تعطیل هستند.

وی افزود: برای فعال کردن واحدهای صنعتی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان تامین منابع مالی کردیم و بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه برای آنها قرار دادیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: گزارش همه این ها را قبل از پایان امسال به تفکیک استان و شهرستان بیان خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه شرط لازم این کار برداشتن تحریم ها بود گفت: دولت این کار را انجام داده است و در راستای آن تلاش می کند.

نوبخت تاکید کرد: دولت تلاش می کند به جای تزریق پول بین مردم زیرساخت ها را آماده و اشتغال مولد ایجاد کند.

این مقام مسئول یادآور شد: قطعا تا پایان امسال بیش از ۶۶۰ طرح عمرانی در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

نوبخت با بیان اینکه  صنعت ما رشد مطلوبی ندارد و واحدهای تولیدی و صنعتی باید فعال شوند، افزود:  بخش عمده تولید ما در کشاورزی بود که در ۴ فصل سال گذشته رشد مطلوبی را در این بخش داشتیم.

وی اضافه کرد: هفته گذشته توافق کردیم ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت جهاد و کشاورزی قرار گیرد ضمن اینکه برای صادرات سیب زمینی و سیب میوه هم کمک خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت:‌ پارسال بیش از ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان فقط به طرح تحول سلامت اضافه بر اعتبارات آنها پرداخت کردیم و امسال هم کمتر از آن نخواهیم داد.

نوبخت افزود:‌ برخی از سازمان ها مانند بیمه سلامت ایرانیان و برخی صندوق ها، بدهی های گذشته دارند که دولت بخشی از بودجه خود را صرف حل مشکل آن می کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دستور داد که امسال باید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با ارائه تسهیلات با نرخ ۵ درصد در روستاها ساخته شود و بنیاد مسکن موظف به انجام آن شد.

نوبخت گفت: با دستور رئیس جمهور موظف شدیم به تامین مسکن ارزان قیمت و حمایتی در حاشیه شهر اقدام کنیم که آثار آن را تا پیش از پایان سال خواهیم دید.

وی افزود: حداقل ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در بخش واحدهای صنعتی باید ایجاد کنیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=604176
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد