• ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
  • 0k نظر «نمایش»

آزمون استخدامی وزارت نفت نیمه دی ‌ماه برگزار می‌ شود ​

آزمون استخدامی وزارت نفت نیمه دی ‌ماه برگزار می‌ شود ​

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

شروع ثبت نام آزمون استخدام شرکت نفت طی هفته جاری

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام وزارت نفت اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ آبان ۹۶: آزمون استخدامی وزارت نفت نیمه دی‌ ماه برگزار می‌ شود

وزیر نفت از برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در نیمه دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: ثبت نام برای این آزمون طی هفته جاری آغاز می‌شود.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه در گفت‌وگویی آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت را تشریح کرد:

گویا وزارت نفت تصمیم به برگزاری آزمون استخدامی دارد که برای جامعه جویای کار خبر خوبی است، کمی در خصوص اهداف این آزمون و ضرورت برگزاری آن با توجه به این که شما همیشه گفته‌اید در صنعت نفت با مازاد نیروی انسانی مواجه هستید توضیح دهید؟

صنعت نفت علیرغم واگذاری همه پتروشیمی‌ها و بیشتر پالایشگاه‌ها، در سال ۱۳۹۲ با تراکم نیروی انسانی و افزایش چشمگیر تعداد نیروهای آن نسبت به سال ۱۳۸۴ روبرو بود و از همین جهت در چهار سال گذشته از جذب نیروی جدید خودداری شد. این درحالی است که متاسفانه بیشتر نیروهای اضافه شده به صنعت نفت در گروه‌های شغلی مربوط به فعالیت‌های پشتیبانی عمومی هستند.

جهت دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت اینجا کلیک نمایید
جهت سفارش پستی کتاب ۵۰۰ صفحه ای سوالات استخدامی برگزار شده توسط سنجش اینجا کلیک نمایید
جهت دانلود بسته ویژه نمونه سوالات آزمونهای استخدامی سالهای گذشته اینجا کلیک نمایید (به همراه سوالات ۹۵)

از طرفی آخرین آزمون منسجمی که در سطح صنعت نفت برای استخدام برگزار شد، مربوط به اردیبهشت سال ۱۳۹۲ بود که در آن آزمون نیز به دلایل ساختار طراحی شده برای آن، این صنعت تا حد زیادی از جذب نیروهای ممتاز محروم شد و از طرفی سالانه با بازنشستگی تعدادی از نیروهای متخصص خود روبرو است و این بدان معنی است که علیرغم تراکم نیروی انسانی، در طی سال‌های آینده در برخی از بخش‌های تخصصی با کمبود نیروی انسانی مواجه می شود. از طرف دیگر نظام اجرایی صنعت نفت بالاخص با رفع تحریم‌ها و ورود شرکت‌های خارجی، اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی، رشد چشمگیر تولید گاز، گازرسانی به روستاها و نیروگاه‌ها و صنایع و در نتیجه تغییر ماهیت سوخت رسانی، واگذاری تمامی پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، دچار تغییرات چشمگیری نسبت به گذشته شده و می‌شود. بر همین اساس، نوع نیاز صنعت نفت به نیروها نیز تغییر کرده و امروز نیاز زیادی به بدنه چابک و نخبه برخوردار از دانش روز هستیم که کیفیت بدنه سیاست‌گذاری و کارفرمایی کشور در بخش نفت و گاز را ارتقا دهند و فضای فکری و جهت گیری‌های ما را تحت تاثیر قرار دهند. ستادهای ما در صنعت نفت نیاز به تقویت دارند. من یک مثال برای شما می زنم، ۳۰ سال پیش در جامعه، عموم مردم تصور قطعی داشتند که عموم کارکنان صنعت نفت به زبان انگلیسی، به عنوان یک ابزار ارتباطی با دنیا با توجه به سطح بالای استانداردهای صنعت نفت، مسلط هستند، ولی متاسفانه امروز با چنین شرایطی روبرو نیستیم و این نیاز جدی ما است که نیروهای جدیدی که جذب می شوند از سواد بالایی در تمام حوزه های تخصصی و عمومی برخوردار باشند. به همین جهت هم رشته‌هایی مثل رشته‌های مهندسی نفت گرایش‌های مختلف، اقتصاد، اقتصاد انرژی، حقوق و حقوق تجارت بین الملل، مدیریت اجرایی گرایش‌های مختلف، مدیریت مالی و مهندسی ایمنی که تا به حال چندان مورد توجه نبوده‌اند، در نیازهای استخدامی دیده شده است. با توجه به شرایطی که برای ورودی آزمون بخش نخبگان در نظر گرفته شده، برای اولین بار در صنعت نفت، ورودی آزمون و نه صرفاً خروجی آن، از افراد نخبه است و جذب از بین نخبه‌ترین‌ها انجام خواهد شد که تجربه جدیدی است.

از طرفی ما علاقه مند هستیم راهی ایجاد کنیم که نیروهای برجسته و توانمند که قرارداد مستقیم با وزارت نفت دارند نیز بتوانند از طریق آزمون‌هایی که برگزار می کنیم جذب رسمی صنعت نفت شوند، ولی سازمان امور اداری و استخدامی به دلایل قانونی، مجوز برگزاری آزمون داخلی را به صنعت نفت نمی دهد، ولی طی مذاکرات انجام شده، روشی اتخاذ شده که برای رفع نیاز بخش‌های حرفه ای صنعت، آزمون در بین افراد دارای حداقل ۴ سال سابقه ممتد کاملا مرتبط با نفت برگزار شود.

در کل هرچند که به نظرم راه حل اشتغال جوانان استخدام دولتی نیست و بدنه دولت روز به روز باید کوچکتر، نخبه تر و چابک تر شود، ولی امیدوارم با توجه به شرایط پیچیده فعلی اشتغال در کشور، این دو آزمون امیدی را در دل مخاطبان خود ایجاد کند و نتیجه آن نیز به نفع مردم ایران باشد.

جهت دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت اینجا کلیک نمایید
جهت سفارش پستی کتاب ۵۰۰ صفحه ای سوالات استخدامی برگزار شده توسط سنجش اینجا کلیک نمایید
جهت دانلود بسته ویژه نمونه سوالات آزمونهای استخدامی سالهای گذشته اینجا کلیک نمایید (به همراه سوالات ۹۵)

پس اگر درست متوجه شده باشم، شما رفع دو نیاز را هدف گرفته اید، یکی ارتقای سطح کیفی با جذب نیروهای نخبه که احتمالا بیشتر تازه فارغ التحصیل هستند و دیگری رفع نیازهای بخش های حرفه ای صنعت با جذب نیروهای با سابقه حداقل ۴ سال، این جذب با چه تعداد و در چه زمانی انجام می شود؟

با توجه به اهداف و شرایطی که برای شما توضیح دادم، مجوز استخدام ۲۳۰۰ نفر برای این آزمون‌ها از سازمان امور اداری و استخدامی پس از طی مراحل مختلفی دریافت شد. ۱۲۵۰ نفر از این سهمیه به جذب نخبگان و ۱۰۵۰ نفر هم برای جذب افراد حرفه‌ای با تجربه اختصاص یافته است. به نحوی که همکاران من در وزارت نفت و شرکت‌های تابعه برنامه ریزی کرده اند، عموم جذب نخبگان به ستادهای شرکت‌ها و بخش‌های تخصصی در سکوهای تولید نفت و گاز اختصاص داده شده است و عموم جذب نیروهای باتجربه به واحدهای عملیاتی.

ثبت نام طی هفته جاری آغاز می‌شود و زمان برگزاری آزمون نیز نیمه دی ماه است. برای جذب ۱۰۵۰ نفر و ۱۲۵۰ نفر دو آزمون جداگانه و با شرایط متفاوت برگزار می شود. نحوه برگزاری آزمون‌ها طبق مقررات صنعت نفت خواهد بود که دو بخش عمومی و اختصاصی دارد. سیاست ابلاغ شده به برگزارکنندگان آزمون این است که بخش تخصصی آزمون افراد حرفه ای برای جذب ۱۰۵۰ نفر را از سوالات کاربردی و مرتبط با حرفه طراحی کنند.

این نیاز استخدامی شما از طریق استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت قابل رفع نبود؟

ما در طی سال‌های گذشته و از تیرماه ۹۲ تاکنون در تنها مواردی که جذب و استخدام داشته ایم از میان فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت بوده است. ما در سال های گذشته نیز برای جذب این دانشجویان از سازمان امور اداری و استخدامی تقاضای مجوز می کردیم که معمولا هم با بخشی از آن موافقت می شد. در سال جاری نیز دستور ویژه ای برای جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت دادم که تمام فارغ التحصیلان گروه مذکور که اسامی آنها در بانک اطلاعاتی شرکت ملی نفت ثبت شده، برای مصاحبه فراخوان شوند و با آن‌ها مصاحبه شود و افرادی که حایز شرایط حداقلی برای جذب هستند، پذیرفته شوند و تا جایی که امکان دارد برای رفع نیازهای استخدامی وزارت نفت از این گروه فارغ‌التحصیلان که حایز شرایط هستند استفاده شود. چون طبق مقررات قدیمی صنعت نفت که شامل فارغ التحصیلان فعلی نیز می شود، این افراد صرفاً از شرکت در آزمون استخدامی معاف هستند ولی باید بر اساس نیاز استخدامی پس از طی موفقیت آمیز مراحل مصاحبه، طب صنعتی و گزینش جذب شوند.

جهت دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت اینجا کلیک نمایید
جهت سفارش پستی کتاب ۵۰۰ صفحه ای سوالات استخدامی برگزار شده توسط سنجش اینجا کلیک نمایید
جهت دانلود بسته ویژه نمونه سوالات آزمونهای استخدامی سالهای گذشته اینجا کلیک نمایید (به همراه سوالات ۹۵)

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=882604
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد