• ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
  • 0k نظر «نمایش»

آشنایی با برترین جراح مغز اعصاب جهان

آشنایی با برترین جراح مغز اعصاب جهان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

آشنایی با پروفسور مجید سمیعی (جراح برجسته مغز و اعصاب)

استاد پرفسور سمیعی

گروه آموزشی ایران استخدام درصدد معرفی چهره های موفق جهان در عرصه کار و اشتغال به شما کارجویان عزیز میباشد، در این مقاله بر آنیم تا شما را با "پروفسور مجید سمیعی" ؛ جراح برجسته مغز و اعصاب و موسس مرکز بین‌المللی علوم اعصاب آشنا کنیم.


آكادمي جهاني جراحان مغز و اعصاب جهان، جايزه سال 2014 اين آكادمي با عنوان Golden Neuron Award را به چهره ماندگار پزشكي ايران و جهان، پرفسور مجيد سميعي اعطاء كرد.جهت مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک نمایید

پروفسور مجید سمیعی درتاریخ 29 خرداد 1316 در شهر تهران و در خانواده ای فرهیخته چشم به جهان گشودند

یادگیری و تحصیل

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران به پایان رساند و سپس عازم آلمان شد. رشته های بیولوژی و پزشکی را در دانشگاه ماینتس آلمان به پایان رسانید و سپس دوره ی تخصص جراحی مغز و اعصاب را زیر نظر پروفسور کورت شورمن شروع کرد. در سال 1349 در 33 سالگی به اخذ درجه تخصص در این رشته نایل آمد.

اولین گامهای پیشرفت

وی کار علمی را با سمت استادیاری و معاونت بیمارستان جراحی مغز و اعصاب آغاز کرد. پس از چندی سرپرستی بخش جراحی مغز و اعصاب اطفال را به عهده گرفت. در سال 1351 به اخذ درجه ی پروفسوری جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه ماینتس نایل گردید.

ضمن کارهای پزشکی و تدریس، لحظه ای از تحقیق و تتبع غافل نبود و در زمینه ی تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی اعصاب محیطی مطالعات ارزنده ای انجام داد. در سال 1350 اولین دوره از دوران آموزشی جراحی میکروسکوپی را آغاز کرد و در سال 1356 نخستین آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان را با کمک بنیاد فولکس واگن تأسیس نمود.

تجربیات پیوند اعصاب محیطی و بازسازی اعصاب مغز توجه پروفسور سمیعی را به مشکلات جراحی در قاعده ی جمجمه جلب کرد و در این زمینه اولین گامهای پیشرفت را برداشت که مورد توجه جهان پزشکی قرار گرفت.

در سال 1356، ریاست بیمارستان جراحی مغز و اعصاب را در شهر هانور به عهده گرفت در همین سال، کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه لیدن هلند به وی اعطا شد و در سال 1366 دانشگاه ماینتس تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب را به وی پیشنهاد کرد.

در سال 1367 با قبول تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه هانور به کار پرداخت. از سال 1367 تا 1371 ریاست انجمن بین المللی قاعده ی جمجمه را به عهده داشت و در سال 1371 به ریاست فدراسیون جهانی انجمنهای قاعده ی جمجمه انتخاب شد.

این مشهورترین جراح متخصص مغز و اعصاب که سالها مسئولیت بزرگ‌ترین مرکز بین‌المللی علوم اعصاب (جامعه جهانی جراحان مغز و اعصاب) را بر عهده داشته، از متخصصان و جراحان زبده ایرانی‌الاصل مقیم کشور آلمان است و به عنوان پایه گذار و مبدع روش نوین جراحی قاعده جمجمه شناخته شده است.

مهترین اقدامات در داخل و خارج از کشور

پروفسور سمیعی در دهه ۱۹۹۰ اقدام به تاسیس یک مرکز بین‌المللی علوم اعصاب (International Neuroscience Institute) نمود که به اختصار INI شناخته می‌شود. بنای این مرکز که برگرفته از شکل مغز است، در شهر هانوفر آلمان واقع است و ریاست آن را شخص ایشان برعهده دارد.

وی تا کنون شاگردان زیادی تربیت کرده ‌است که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار ایشان در یکی از کشورها برگزار می‌کنند.

وی در حال حاضر علاوه بر این که در اغلب کنگره‌های مهم جراحی مغز و اعصاب جهان به‌عنوان سخنران مدعو شرکت می‌کند،در جراحی نیز بسیار فعال بوده، عمل‌های سنگین در قاعده مغز را با مهارتی بی‌نظیر انجام می‌دهد.

ایشان در حال حاضر از شهرت و محبوبیت جهانی برخوردار است و برخی مقامات سیاسی جهان از جمله صدر اعظم سابق آلمان از دوستان اویند.

جراحی مغز ابراهیم تاتلیسس خواننده معروف ترکیه در سال 2011 که در پی ترور و شلیک گلوله به مغز او انجام شد، یکی از جراحی های معروف ایشان است که شهرت و محبوبیت او را در ترکیه به شدت افزایش داد.

دکتر سمیعی مسیر ایرانیپروفسور سمیعی به کشور خود ایران علاقه بسیاری دارد و تا کنون نیز تلاشهای فراوانی را برای ارتقای جراحی مغز و اعصاب ایران انجام داده است. مرکز بین المللی علوم اعصاب ایران به همت پروفسور سمیعی در منطقه 22 تهران در دست احداث است و ایشان در نظر دارد با انتقال تجارب 12 ساله خود در مرکز هانوفر، ایران را به مرکز توجهات جهانی مغز و اعصاب تبدیل کند.

همچنین وی در سال 1391 در کنار برگزاری همایش‌ها و کنگره‌ها و انجام اقدامات علمی در ایران، همه نشان های خود را به موزه تاریخ علوم پزشکی ایران هدیه کرد که نشان نوبل، نشان فدراسیون جهانی جامعه جراحان مغز و اعصاب جهان، نشان اهدایی جمهوری فدرال آلمان، جام اهدایی دانشگاه هاروارد و نشان ریاست فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب، بخشی از آنهاست.

برخی از عناوین، سمت ها و افتخارات پروفسور سمیعی

چهره ماندگار علمی ایران در سال 1385، مشاور صدراعظم آلمان، مشاور رئیس جمهور چین، رئیس انجمن جهانی جراحی قاعده مغز، دریافت عالی‌ترین نشان افتخار دولت چین در سال 1386، دریافت نشان خدمت درجه ۱ دولت آلمان از دست رییس‌جمهوری آلمان غربی در سال۱۳۶۷و جایزهٔ علمی ایالت نیدرزاکسن آلمان در همین سال، جوایز و نشانهای متعدد علمی و ...

منابع: ویکی پیدیا / سایت رسمی پرفسور سمیعی: www.professormadjidsamii.com

گردآوری توسط گروه آموزشی ایران استخدام

 

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=153691
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد