• ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
  • 0k نظر «نمایش»

آشنایی با شغل کارگر مزرعه، محصول

آشنایی با شغل کارگر مزرعه، محصول

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

معرفی شغل کارگر مزرعه، محصول

m0svgmppcexy1ogdegcw.png

ایران استخدام: سایت ایران استخدام در این صفحه اطلاعات مفیدی در رابطه با “معرفی شغل کارگر مزرعه، محصول” خدمت آن دسته از عزیزان علامند به این شغل ارائه نموده است، امید است مورد پسند شما واقع شود.
توجه! کاربران گرامی، مجموعه مباحث آشنایی با رشته های شغلی و تحصیلی در سایت ایران استخدام جهت آشنایی کلی با مباحث کلی و پیرامون هر رشته شغلی و یا تحصیلی توسط گروه نویسندگان ایران استخدام تهیه، تنظیم و ارسال میگردند. به خاطر داشته باشیم که وظایف شغلی و شرایط احراز و تعاریف مختلف به کار برده شده در این مباحث میتواند به صورت نسبی از سازمانی به سازمان دیگر و از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد.


عنوان شغل: کارگر مزرعه، محصول
توضیحات شغل
کاشت، زراعت و برداشت دستی سبزیجات، میوه، میوه های مغز دار، و محصولات کشتزاری. استفاده از ابزارهای دستی، مانند بیل، بیلچه، کج بیل، چنگک مخصوص هرس کردن، قیچی باغبانی، و چاقو. شخم زنی زمین و افزودن کود؛ نشا کردن؛ جمع آوری علف های هرز؛ باریک کردن؛ یا هرس کردن محصولات؛ آفت کشی؛ پاکسازی، بسته بندی و بار زدن محصولات برداشت شده. ساخت داربست، تعمیر حصارها و ساختمان های مزرعه، یا شرکت در فعالیت های آبیاری نیز می توانند از وظایف محوله باشند.
دانش ها :
- مکانیک : شامل شناخت ماشین ها و ابزارها است که نحوه طراحی، استفاده، تعمیر و نگهداری آنها را شامل می شود.
- دانش مدیریت منابع انسانی : دانش اصول و رویه های جذب کارکنان، گزینش، کارآموزی، حقوق و مزایا، مذاکره، روابط نیروی کار و سیستم های اطلاعات کارکنان می شود.
- تولید مواد غذایی : دانش فنون و تجهیزات کشت گیاهان، و پرورش و برداشت محصول غذایی (اعم از گیاهی و حیوانی)؛ مشتمل بر فنون ذخیره سازی و تبدیل محصولات غذایی.
- حمل و نقل : شامل شناخت اصول و شیوه های مناسب برای جابجا کردن افراد و مواد از طریق هوا، راه آهن، دریا و جاده با در نظر گرفتن هزینه ها و منافع مربوطه می شود.
- نظارت و مدیریت : شامل دانش کسب و کار و مدیریت اصول مرتبط با برنامه ریزی راهبردی، تخصیص منابع، مدلسازی منابع انسانی، فنون رهبری، تکنیک ها و شیوه های تولید و هماهنگ سازی افراد و منابع است.
مهارت ها :
- نظارت بر عملکرد : تحت نظر گرفتن درجه ها، عقربه ها و سایر نشانگرها برای اطمینان از صحبت کارکرد صحیح دستگاه.
- عملیات و کنترل : کنترل عملیات تجهیزات یا سیستم ها.
- گوش دادن فعالانه : توجه کامل به آنچه که مردم می گویند، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، پرسیدن سوالات مناسب، قطع نکردن سخن دیگران در زمان نامناسب.
- سخن ورزی : سخن گفتن با دیگران برای انتقال کارآمد اطلاعات.
- تفکر انتقادی : استفاده از منطق و استدلال برای شناخت نقاط ضعف و قوت راهکارهای جایگزین یا رویکردهای مطرح شده در مواجهه با مسائل
- هماهنگی : تنظیم اقدامات خود به فراخور فعالیت های دیگران
توانمندی ها :
- دقت در کنترل : توانایی تنظیم کنترل کننده های یک ماشین یا یک خودرو به صورت سریع و به دفعات زیاد.
- هماهنگی چندعضوی : توانایی هماهنگ ساختن دو یا چند عضو بدن با همدیگر (مانند دو بازو، دو پا، یا یک پا با یک بازو)، ضمن نشستن، برخاستن یا لمیدن؛ لزومی به انجام این فعالیت ها در حین حرکت کلّی بدن نیست.
- تشخیص گفتار : توانایی تشخیص و درک گفتار دیگران
- چالاکی دستی : توانایی حرکت سریع دست، دو دست، یا دست و بازو، برای گرفتن، دستکاری، یا سر هم کردن اشیای ریز
- کنترل آهنگ حرکت : توانایی زمان بندی تحرک بدن یا حرکت دادن قطعه ای از یک دستگاه‏،‏ طبق تغییری که انتظار می رود در سرعت و یا جهت حرکت شیء روی دهد.
- شمّ مسأله یابی : توانایی کشف وجود اشکال؛ این توانایی مستلزم حل مسأله نیست، بلکه تنها کشف وجود مشکل است.
فعالیتهای حرفه :
- جابجا کردن یا دستکاری اشیاء : استفاده از دست ها و بازوها برای جابجا کردن، نصب، تغییر مکان و دستکاری اشیاء
- کنترل کردن فرایندها یا ماشین آلات : استفاده از سازوکارهای کنترلی یا کار فیزیکی مستقیم برای به کار گرفتن ماشین ها و فرایند ها (این موضوع شامل کامپیوترها یا خودروها نمی شود)
- شناسایی اهداف، اقدامات و رویدادها : شناسایی اطلاعات از طریق طبقه بندی، ارزیابی و سنجش، و تشخیص تفاوتها یا تشابهات و نیز تشخیص تغییراتشان در شرایط یا وقایع مختلف
- کسب اطلاعات : مشاهده، دریافت یا هر روش دیگر کسب اطلاعات از تمام منابع اطلاعاتی مناسب
- انجام فعالیت های جسمی متعارف : انجام آن دسته از فعالیت های فیزیکی که مستلزم استفاده زیاد از بازوها و پاها یا جابجا کردن کامل بدن است. مانند بالا کشیدن، از جا برداشتن، متعادل ساختن و متوقف ساختن اشیاء
- به کار انداختن خودرو، دستگاه های مکانیزه یا تجهیزات : به کار انداختن، به حرکت واداشتن، هدایت یا راندن خودروها یا وسایل مکانیکی، نظیر جرثقیل، خودروهای مسافربری، هواپیماها یا وسایل حمل و نقل دریایی
شرح کار :
- حضور در محیط باز و شرایط باز آب و هوایی : این شغل تا چه حد مستلزم حضور در محیط باز با شرایط متفاوت آب و هوایی است؟
- صرف زمان برای بکارگرفتن دست ها جهت دستکاری، کنترل یا لمس ابزارها یا کنترل کننده ها : این شغل تا چه حد نیازمند استفاده از دست برای دستکاری، کنترل یا لمس ابزارها یا کنترل کننده های دیگر است؟
- قرار گرفتن در معرض مواد آلوده کننده : تا چه اندازه این شغل نیازمند قرارگرفتن در معرض مواد آلوده کننده (نظیر گازها، گرد وخاک و آلاینده ها) است؟
- مذاکرات رودررو : این شغل تا چه حد نیازمند مذاکره رودررو یا گروهی با مردم است؟
- آهنگ تعیین کننده انجام فعالیت ها که از طریق سرعت وسایل و تجهیزات کنترل می شود : آهنگ انجام وظایف در شغل که از طریق سرعت وسایل و تجهیزات یا ماشین کاری کنترل می شود، تا چه اندازه در شغل اهمیت دارد (این موضوع به فعال بودن در تمام ساعت های کاری مربوط نیست)
- مسئولیت در برابر سلامتی و بهداشت دیگران : در این شغل تا چه حد بایستی پاسخگوی سلامتی و بهداشت دیگران باشیم؟
علایق :
- واقع گرایی : واقعگرایی شغلی در اغلب مواقع شامل فعالیت هایی است که مسائل و راه حل های عملی را دربر می گیرد. این امور غالباً با گیاهان، حیوانات و مواد موجود در جهان واقعی (همچون چوب، ابزارها و ماشین آلات) مرتبط است. اغلب شغل ها مستلزم کار در خارج بوده و کمتر با کارهای کاغذی یا کار در مجاورت دیگران مرتبط هستند.
- متعارف : شغل هایی که قاعده مند شده و مستلزم پیروی از روش های جا افتاده و فعالیت های عادی شده هستند؛ سر و کار فرد بیشتر با اطلاعات مفصل و داده های دقیق است تا نظرات شخصی.
- پژوهشگرانه : شغل های پژوهشگرانه غالباً شامل کار با ایده ها است و نیازمند تفکر بسیار زیادی است. این شغل ها می تواند شامل جستجوی حقایق و کشف راه حل مسائل به صورت ذهنی باشد
- تجاری : شغل های تجاری دربردارنده راه اندازی و اجرای پروژه ها است. و می تواند رهبری و هدایت افراد و تصمیم سازی های متعدد را در بر بگیرد. گاهی اوقات این شغل ها نیازمند مواجهه با ریسک بوده و اغلب با کسب و کار در ارتباط هستند.
- اجتماعی : شغل های اجتماعی اغلب شامل کار با مردم، تعامل با آنها و آموزش آنها است. این شغل ها اغلب متضمن کمک و یا خدمات رسانی به دیگران است.
- هنری : شغل های هنری به کرّات مستلزم کار با شکل ها، طرح ها و الگو ها است. این شغل ها اغلب نیازمند خودابرازی بوده و کار در آنها مقیّد به قواعد سفت و سخت نیست.
سبک کار :
- همکاری : شغل نیازمند داشتن روحیه خوش با دیگران و به تصویر کشیدن نگرش همکاری و پاک طینتی است.
- قابل اعتماد بودن : شغل نیازمند اعتماد، مسئولیت پذیری و عمل به تعهدات است.
- سازگاری/انعطاف پذیری : شغل نیازمند برخورد باز با تغییرات (مثبت یا منفی) قابل توجه در محیط کاری است.
- توجه به جزئیات : شغل نیازمند داشتن دقت درباره جزئیات و انجام وظایف کاری است.
- تحمل استرس و فشار : شغل نیازمند پذیرش انتقادات و برخورد آرام و موثر در شرایط پراسترس است.
- کنترل شخصی : شغل نیازمند حفظ آرامش و خویشتن داری، کنترل خشم و جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه حتی در شرایط بسیار مشکل است.
ارزشهای شغل :
- ارتباطات : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، برای کارکنان امکان خدمت رسانی به دیگران و کار با همکاران در یک محیط دوستانه و غیررقابتی را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از: همکاری، ارزشهای اخلاقی و خدمات اجتماعی.
- پشتیبانی : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مدیریت پشتیبانی که بتواند پشت کارکنان بایستد را ارائه می دهند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی عبارتند از: سیاستهای سازمانی، نظارت بر ارتباطات انسانی و نظارت فنی.
- شرایط کاری : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، قادرند برای کارکنان امنیت شغلی و شرایط کاری مناسب را به وجود بیاورند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی عبارتند از: فعالیت، حقوق و مزایا، استقلال، امنیت و شرایط کاری
- استقلال (به عنوان ارزش) : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، برای کارکنان امکان تصمیم گیری شخصی و کار براساس تمایلاتشان را فراهم می کنند. نیازهای متناسب با این ارزش شامل خلاقیت، پاسخگویی و خودکار بودن است.
- موفقیت : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مشاغلی نتیجه گرا هستند که به کارکنان اجازه می دهند از قوی ترین توانمندی هایشان استفاده کرده و از شغل شان احساس رضایت کنند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از نیاز به استفاده از توانمندی ها و دستیابی به موفقیت است.
- شناخت : مشاغلی که این ارزش شغلی را بر برآورده می سازند، امکان پیشرفت، پتانسیل لازم برای رهبری و اعتبار مناسب را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از: نیاز به پیشرفت، برخورداری از اختیار، شناخت و موقعیت اجتماعی مناسب.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=280287
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد