۹ سال پیش

آمار نیروی کار در بهار ۹۳
No Image

آمار نیروی کار در بهار ۹۳

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار 1393 توسط مرکز آمار ایران اعلام شد.

 بررسی نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) جمعیت 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 1/37 درصد جمعیت در سن کار (10 ساله و بیشتر) از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.

همچنین نتایج نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور حاکی از کاهش 2/2 درصدی این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار 1392) و افزایش 7/1 درصدی آن نسبت به فصل گذشته (زمستان 1392)می‌باشد.

بررسی نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که در بهار امسال 7/10 درصد از جمعیت فعال، بیکار بوده‌اند.

بر اساس این نتایج، نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار 1392)، 1/0 درصد کاهش و نسبت به فصل گذشته (زمستان 1392) 2/0 درصد افزایش داشته است.

بررسی نرخ بیکاری جمعیت 15 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 7/10 درصد از جمعیت فعال، بیکار بوده‌اند. بر اساس این نتایج، نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که 5/9 درصد جمعیت شاغل دارای اشتغال ناقص بوده‌اند. این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار بهار 1393

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که بخش خدمات با 3/47 درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با 33 و کشاورزی با 6/19 درصد قرار دارند.

بررسی نرخ بیکاری جوانان 24_ 15 ساله حاکی از آن است که 8/24 درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری جوانان 15_24 ساله کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال گذشته 9/1 درصد افزایش و نسبت به فصل قبل 6/0 درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری جوانان 29_15 ساله نیز حاکی از آن است که 2/22 درصد از جمعیت فعال 29_15 ساله بیکار بوده‌اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری جوانان 29_15 ساله نشان می‌دهد که این شاخص نیز نسبت به فصل مشابه در سال گذشته 9/1 درصد و نسبت به فصل قبل 1/0 درصد افزایش پیدا کرده است.

بررسی سهم شاغلان 15 ساله و بیشتر با ساعت کار معمول 49 ساعت و بیشتر نشان می‌دهد، 8/39 درصد شاغلان به طور معمول بیش از 49 ساعت در هفته کار می‌کنند.

این شاخص که یکی از نماگرهای کار شایسته است نشان می‌دهد در کشور سهم زیادی از شاغلان بیشتر از استاندارد کار می‌کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=122099
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد