۹ سال پیش

ابلاغ مصوبه عدم کسر حق بیمه از حق بن کارگری

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار

سازمان تأمین اجتماعی در بخشنامه ابتدای امسال خود در مورد جزئیات دستمزد سال 1393 کارگران و مشمولان قانون کار، اعلام کرد که حق بن کارگران که از ابتدای امسال بر اساس مصوبه شورای عالی کار از 50 هزار تومان به 80 هزار تومان افزایش یافته و پیش از این مشمول دریافت حق بیمه نبود، به حق بیمه پرداختی کارگران و کارفرمایان اضافه خواهد شد.

پس از ابلاغ این بخشنامه اظهارنظرهای مختلفی در موافقت و مخالفت این بند از بخشنامه تامین اجتماعی از سوی کارگران و کارفرمایان انجام شد، اما در مجموع این اقدام مثبت ارزیابی می‌شد.

اما شورای عالی کار در آخرین جلسه خود بررسی این موضوع را در دستور کار قرار داد و در آن جلسه کارفرمایان و البته دولت ضمن ابراز نارضایتی از این تصمیم، آن را موجب هزینه برای کارفرما دانستند و افزودند: مگر 80 هزار تومان چقدر است که بخواهیم مبلغی از آن را از کارگر کسر کنیم و مبلغی هم کارفرما بدهد.

در حالی که این بخشنامه بدون رعایت سه جانبه گرایی و خارج از شورای عالی کار صادر شد، اما با این وجود ابطال آن در شورای عالی کار انجام شد.

با وجود اینکه اضافه شدن 80 هزار تومان به حق بیمه، هزینه چندانی را به جیب کارگر و کارفرما تحمیل نمی‌کرد، ولی در عوض هنگام بازنشستگی می‌توانست کمک مناسبی به کارگران باشد، این تصمیم اخذ شد و موجب نارضایتی کارگران شد.

اما بالاخره معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصوبه شورای عالی کار در مورد عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری و خواربار) را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد.

در بخشی از این ابلاغیه آمده است:

نظر به اینکه به استناد بند 5 مصوبات دویست و سی و چهارمین جلسه شورای عالی کار در تاریخ 93.12.23 مبنی بر پرداخت ماهیانه 800000 (هشتصد هزار ریال) از سوی کارفرمایان به کارگران مربوطه تحت عنوان کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای موضوع تبصره 3 ماده 36 قانون کار، سازمان تامین اجتماعی اخیرا و بر خلاف سالهای قبل اقدام به دریافت حق بیمه از کارگران و کارفرمایان بابت کمک هزینه اقلام مذکور نموده است و لذا با توجه به اینکه تعریف واژه کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری و خواربار) در تبصره 3 ماده 36 قانون کار همراه با عائله مندی و کمک هزینه مسکن و ... آمده و از نظر ماهیت در ردیف مزایای رفاهی و انگیزه‌ای قرار دارد، جزء مزد ثابت و مزد مبنا محسوب نمی‌شود، بنابراین سازمان تامین اجتماعی از تاریخ 93.04.01 نمی‌تواند آن را به تنهایی و یا همراه با سایر اقلام دیگر مشمول کسور بیمه و بازنشستگی بداند.

متن کامل ابلاغیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اینجا بخوانید.

hh

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=125817
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد