۷ سال پیش

اخبار رتبه بندی دانشگاه ها
No Image

اخبار رتبه بندی دانشگاه ها

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

اخبار و جزئیات رتبه بندی دانشگاه ها


خبر 3 خرداد 95:  طرح رتبه‌بندی مراکز دانشگاه جامع اجرا می‌شود (منبع: باشگاه خبرنگاران)
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تبادل استاد و دانشجو با کشورهای حوزه قفقاز و آسیای مرکزی با هدف بالا بردن سطح تعاملات علمی برای بین‌المللی شدن این دانشگاه صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد اخباری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سی و هشتمین گردهمایی روسای واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی که صبح امروز در سالن 9 دی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به تصویب برنامه راهبردی به وسیله هیأت امنا اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی برای بالا بردن سطح مهارتی در کل کشور، رشد و بالندگی شغل قدم‌های موثری برداشته و امسال با توجه به نامگذاری به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در جهت اجرای برنامه‌های ششم زمینه کسب و کار و فضای آموزش‌های مهارتی را ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: کارآفرینی و تجاری سازی علمی در این دانشگاه یکی از اقدامات موثر در سال گذشته بود زیرا دانشگاه علمی کاربردی از دل صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر بیرون آمده و برای رشد اقتصاد و رونق تولید کارهای موثری را انجام می‌دهد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص اینکه این دانشگاه اقدامات موثری را برای تأسیس دانشگا‌های کارآفرینی در کنار آموزش فناوری و اشتغال دارد، گفت: هدف از گردهمایی روسای دانشگاه‌ها هم اندیشی، فهم مشترک در برنامه‌ریزی‌های آموزشی و علمی همچنین رسیدن به نقشه راه سالانه دانشگاه علمی کاربردی است.
بالا بردن سطح کیفیت آموزش‌های مهارتی در مراکز دانشگاه علمی کاربردی
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اجرای برنامه راهبردی دانشگاه و تصویب سیاست‌های اجرایی در سال 95 ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم با بهره‌برداری از ظرفیت استان‌ها و نیازسنجی آموزشی، آموزش‌های مهارتی را به دانشجویان این دانشگاه بیاموزیم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی یک میلیون و 200 هزار فارغ‌التحصیل دارد، یادآور شد: 80 درصد هم اکنون شاغل هستند که دلیل اصلی آن فراگیری آموزش‌های مهارتی در طول تحصیل است.
وی اظهار داشت: هدف ما در این دانشگاه صرفا مدرک تحصیلی نبوده بلکه آموزش مهارت یکی از برنامه‌های جدی دانشگاه علمی کاربردی محسوب می‌شود.
اجرای طرح رتبه‌بندی مراکز با هدف بالا بردن آموزش‌های مهارتی دانشگاه علمی کاربردی
اخباری گفت: این دانشگاه با رتبه‌بندی مراکز خود در سطح کشور در جهت کارآفرینی و بالا بردن کیفیت بسته‌های آموزشی اقدامات موثری را انجام داده است.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر در سال 95 در حوزه پژوهشی ایجاد کمپ‌های کارآفرینی است ، افزود: این کار با هدف حفظ شایستگی‌های شغلی، کارآفرینی، بسترسازی و ایجاد زمینه‌های اشتغال بوده است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: در این دانشگاه 10 خوشه فناوری راه‌اندازی شده که امیدواریم تا پایان سال این تعداد به 30 خوشه افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی آمایش و آسیب شناسی‌های فرهنگی و اجتماعی با هدف ارائه خدمات فرهنگی و بالا بردن سطح سواد اجتماعی دانشجویان انجام شده در این زمینه بودجه فرهنگی خوبی در نظر گرفته شده است.
اخباری ادامه داد: تاسیس خبرگزاری مهارت و کارآفرینی با هدف خدمت آموزشی، دانشجویی و اطلاع رسانی بنگاه‌های اقتصادی امسال انجام می‌شود و این دانشگاه مصمم است تا طرح بازبینی و استانداردسازی کلیه فرآیندهای علمی کاربردی را با هدف چابک‌سازی مسیر تحصیلی یک دانشجو انجام می‌‍شود.
وی عنوان کرد: جایگاه ویژه دانشگاه علمی کاربردی به عنوان تامین کننده نیروی انسانی و مهارتی کشور، افزایش سطح کیفیت آموزش های مهارتی بوده و در این جهت سعی در بالا بردن سطح تعاملات بین‌المللی است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی متذکر شد: این دانشگاه در سال 94 اقدامات خوبی در جهت دیپلماسی علمی انجام داده و تاکنون در اتحادیه‌های دانشگا‌ه‌های بزرگ دنیا، دانشگاه‌های حوزه قفقاز عضویت دارد و با کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، آسیای مرکزی و قفقاز توافقنامه‌هایی امضا کرده و این توافقات تا مهر ماه عملیاتی می‌شود.
وی ادامه داد: تبدیل دانشگاه علمی کاربردی به دانشگاه علمی با هدف اصلاح روش‌ها و تربیت منابع انسانی و تمرکز زدایی است و رعایت اصل صرفه‌جویی جزو اقدامات موثر دانشگاه علمی کاربردی محسوب می‌شود.
اخباری اظهار کرد: راه‌اندازی واحد تربیت مدرس با هدف برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارتی برای 45 هزار مدرس انجام شده تا مدرسان دانشگاه جامع با فنون آموزش های مهارتی آشنا شوند.
وی ادامه داد: راه‌اندازی واحد تربیت مدرس برای تبدیل استاد نظری به مدرس عملی جهت آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی است.
وی در پایان گفت: تبادل دانشجو و استاد با مراکز بین‌المللی در جهت بالا بردن تعاملات و دیپلماسی علمی صورت می‌گیرد و استادان مراکز مرزی جهت آموزش های مهارتی به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند.


خبر 4 اردیبهشت 95 : مدرک دانشجویان در طرح رتبه بندی دانشگاه پیام نور تاثیر ندارد (منبع : باشگاه خبرنگاران جوان)

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: رتبه بندی دانشگاه پیام نور تاثیری در اخذ شهریه و مدرک اعطایی دانشجویان ندارد.
ابوالفضل فراهانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رتبه بندی دانشگاه‌ پیام نور اظهار داشت: این طرح با هدف بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه پیام نور با همکاری کار‌شناسان اهل فن در حال انجام است.
وی بیان کرد: تعداد اعضای هیات علمی، فضای آموزشی، فضای آزمایشگاهی، امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در نتایج رتبه‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور تاثیرگذار است.
فراهانی با بیان اینکه رتبه‌بندی مراکز این دانشگاه در راستای رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی به وسیله وزارت علوم است، افزود: رتبه‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور در راستای رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی بوسیله وزارت علوم با لحاظ شاخص‌های خاص آموزش از راه دور که متمایز از دانشگاه‌های غیرانتفاعی است صورت می‌گیرد.
وی در خصوص تعداد رتبه‌های این دانشگاه ابراز داشت: هنوز این امر که قرار است مراکز به چند رتبه تقسیم‌بندی شوند مشخص نیست ولی اینکه یک مرکز در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد در شهریه‌ی دانشجویان و مدرکی که به دانشجویان ارائه می‌شود، هیچ تاثیری ندارد.
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ادامه داد: دانشگاه پیام نور از نظر مقررات و سیاستگذاری در حوزه‌های مختلف، یک دانشگاه دولتی است و این دانشگاه از نظر شیوه آموزشی روش خاص و منحصر به فرد خود را دارد.
فراهانی عنوان کرد: رتبه دانشگاه پیام نور علیرغم سابقه کم بر اساس معیارهای شناخته شده ISC از نظر علمی در ردیف ۸ و ۹ کل دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های غیردولتی قرار دارد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور مبنی بر اظهار نظر مسئولان دانشگاه غیر دولتی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور مخاطبان و داوطلبان خاص خود را دارد و نباید تصور شود که سنگ‌اندازی‌ها در روند پذیرش دانشجو در این دانشگاه و اعمال محدودیت‌های بعضا غیرقابل قبول باعث جذب دانشجو در دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌شود.
وی در پایان گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه دولتی با بزرگ‌ترین جمعیت دانشجویی ماموریت و رسالت خاص خود را در عرصه آموزش عالی کشور دارد.

 

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=582883
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد