۹ سال پیش

اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی اجباری شد!

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

جزئیاتی درباره گواهینامه صلاحیت ایمنی

تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی که به عنوان پیمانکار مشغول فعالیت هستند موظفند قبل از بستن هر گونه قراداد پیمانکاری، گواهینامه صلاحیت ایمنی را از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور دریافت کنند.

به گزارش ايلنا، رئيس هیات مدیره کانون ایمنی و بهداشت استان تهران اعلام کرد: با تصویب شورای‌عالی حفاظت فنی، از این پس در تهران کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که به‌عنوان پیمانکار مشغول فعالیت‌اند ملزم به دریافت «گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری» از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهند بود.

«حمد گنجی‌کیا با اعلام این خبر درباره دلایل اتخاذ این تصمیم  گفت: به‌دلیل مقطعی بودن کارهای پروژه‌ای، پیمانکاران رعایت ایمنی را «هزینه‌» در نظر می‌گیرند و «گواهینامه صلاحیت پیمانکار» ابزاری در جهت جلوگیری از ادامه این طرز تفکر کارفرمایان به قصد هدایت‌شان برای بالا بردن ضریب ایمنی کارگران به حساب می‌آید.

به گفته رئیس هیات مدیره کانون ایمنی و بهداشت استان تهران، اعتبار این گواهینامه دو ساله است و تمدید آن به بازرسی مجدد و تایید بازرسان کار منوط شده است.

وی با بیان این‌که بر اساس آمار رسمی از هر ۱/۱ ریال هزینه ۲/۲ بازگشت سرمایه ناشی از رعایت ایمنی در کار وجود دارد، ادامه داد: با تدوین آیین‌نامه اخیر «ایمنی در امور پیمانکاری» توسط شورای‌عالی حفاظت فنی، تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی که به عنوان پیمانکار مشغول فعالیت هستند موظفند «قبل از بستن هر گونه قراداد پیمانکاری» گواهینامه صلاحیت ایمنی را از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور دریافت کنند.

گنجی‌کیا افزود: این گواهینامه به منظور صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور و پیش‌گیری از حوادث ناشی از کار همراه با آموزش نیروی انسانی در ارتقای فرهنگ ایمنی است که کارفرما را متعهد می‌سازد تا بحث ایمنی و بهداشت کار کارگران را جدی‌ تلقی کند.

گنجی‌کیا در خصوص «ضمانت اجرایی» این گواهینامه اظهار داشت: این گواهینامه در سربرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌شود و چنان‌چه این گواهینامه بی‌اعتبار شود، این وزارتخانه است که ماهیتش به‌عنوان نهاد صادرکننده گواهینامه زیر سوال می‌رود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=150742
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد