۸ سال پیش

از افزایش ۱۴ درصدی دستمزد کارگران راضی نیستیم
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه با بیان اینکه از افزایش 14 درصدی دستمزد کارگران بری سال آینده راضی نیستیم، گفت: از این میزان افزایش دستمزد راضی نیستیم، اما مجبوریم قبول کنیم.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید


جواد اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه پیشنهاد ما برای افزایش دستمزد کارگران با احتساب افزایش در همه سطوح 50 درصد بود تا فاصله چند ساله جبران شود، یادآوری کرد: البته پیش‌بینی می‌کردیم چنین افزایشی محقق نشود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه با بیان اینکه افزایش 14 درصدی دستمزد کارگران با حضور سه نفر نماینده کارگران، سه نفر نماینده کارفرمایان و سه نفر نماینده دولت به تصویب رسید، ادامه داد: پیشنهاد نمایندگان کارفرمایان افزایش 12 درصدی و معادل نرخ تورم بود. نمایندگان کارگران هم در نهایت به افزایش 17 درصدی راضی شده بودند و در نهایت دولت که نقش تنظیم کننده را دارد حد وسط را 14 درصد اعلام کرد.

وی اظهار کرد: عقیده داریم نرخ تورم واقعی بسیار بیشتر از 12 درصد است.

دبیر اجرایی خانه کارگر این میزان افزایش را به ضرر کارگران دانست و با بیان اینکه معیشت کارگران با این شرایط با مشکل مواجه می‌شود، تاکید کرد: راه دیگری نداریم، چون اگر افزایش بیشتری بخواهیم درب واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها بسته می‌شود و کارگران بیکار می‌شوند.

اکبری خاطرنشان کرد: البته قرار است این افزایش 14 درصدی برای سایر سطوح مانند سنوات و ... هم لحاظ شود که در این صورت کمی شرایط بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با همه این افزایش‌ها دریافتی کارگران در مجموع به سختی به یک میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد، گفت: این در حالیست که هزینه‌های سبد معیشت خانوار چهار نفره کارگری در شهری مانند کرمانشاه دو میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده است.

وی گفت: هزینه خانوار کارگری چهار نفره در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان بود و حالا ما تازه به رقم سال گذشته رسیده‌ایم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه تصریح کرد: البته اگر افزایش زیادی هم لحاظ می‌شد، تورم زا بود و دیگر همه واحدهای صنفی هم نرخ‌هایشان را گران می‌کردند که در نهایت فایده‌ای به حال کارگر نداشت.

وی شرایط خانوارهای کارگری را در مجموع بسیار سخت دانست و گفت: کارگران دلیل اصلی این شرایط بیکاری و نبود تولید و اشتغال در کشور است.

گفتنی است: با افزایش 14 درصدی، پایه حقوق کارگران از 712 هزار تومان به 812 تومان افزایش پیدا کرده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=565749
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد