• ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
  • 22k نظر «نمایش»

استخدام بانک ملی ایران

استخدام بانک ملی ایران (خبر استخدام)

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲۱,۸۲۶ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه

مهلت ثبت نام: ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ الی ۱۴۰۲/۰۱/۰۸

ارائه کارت آزمون: ۱۴۰۲/۰۲/۱۲

برگزاری آزمون: ۱۴۰۲/۰۲/۱۵

آخرین وضعیت: مراحل استخدام

آزمون استخدام بانک ملی

آزمون استخدامی بانک ملی ایران در روز جمعه 15 اردیبهشت سال 1402 در تهران و مراکز استان‌ها برگزار و نتایج اولیه آزمون هفتم تیرماه 1402 اعلام شد. از طریق این آزمون استخدامی 1832 نفر از افراد واجد شرایط جذب بانک ملی خواهند شد. جهت اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های آزمون استخدام بانک ملی این صفحه را پیگیری نمایید.


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

سهمیه بانک ملی در آزمون استخدامی طرح شهید همدانی

خبر 24 دی 1402: سهمیه بانک ملی در آزمون استخدامی طرح شهید همدانی 
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: این استان مجوز جذب ۳۰ نفر را در قالب طرح شهید همدانی دارد. در این طرح هشت نفر در اداره‌ کل راه و شهرسازی، ۲ نفر در بانک مسکن و چهار نفر در بانک ملی جذب خواهند شد.

ادامه خبر

 دانلود اصل دفترچه سوالات آزمون‌های استخدامی فراگیر 
 دفترچه شبیه ساز آزمون استخدامی فراگیر (حیطه عمومی) 
 سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون

آزمون استخدامی ویژه معلولان

آگهی 29 بهمن 1402: انتشار دفترچه آزمون استخدامی ویژه معلولان
به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در 45 دستگاه اجرایی کشور، اولین آزمون استخدامی اختصاصی معلولان با ضوابط و شرایط مندرچ در دفترچه راهنما، برگزار می‌گردد. این آزمون صرفا مختص معلولان بوده و برای ثبت‌نام باید مدارک لازمه ارائه شود.
مهلت ثبت نام تا 14 اسفند 1402 می باشد.

توجه: کاربران گرامی به منظور اطلاع از سایر شرایط جذب و بکارگیری این آزمون اعم از زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون و اعلام نتایج و نیز مراحل مربوط به ارزیابی تکمیلی، پیگیر اخبار و اطلاعیه های این آزمون در صفحه اختصاصی آن باشید. 

ورود به صفحه اختصاصی

توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.

اعلام نتایج نهایی - شغل همیار حفاظت

خبر 14 آذر 1402: اطلاعیه بانک ملی ایران درخصوص اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام همیار حفاظت «نگهبان»
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ نتایج نهایی آزمون استخدام همیار حفاظت «نگهبان» بانک ملی ایران برای ‌حضور در سایر مراحل فرآیند استخدام اعلام گردید. در همین راستا پیرو اطلاعیه‌های 1402/04/07و 1402/07/23، به اطلاع متقاضیان آزمون استخدامی بانک ملی ایران که در تاریخ 1402/02/15برگزار شد، می رساند کارنامه نتایج نهایی ‌آزمون در شغلِ همیار حفاظت (نگهبان) در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است. از افرادی که جزو پذیرفته‌شدگان نهایی هستند، به منظور طی نمودن سایر مراحل استخدامی متعاقباً از سوی بانک به نحو مقتضی دعوت به عمل خواهد آمد. لذا متقاضیان تا زمان دعوت مجدد از سوی بانک ملی و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه از مراجعه حضوری به واحدهای بانک و سازمان سنجش آموزش کشور خودداری نمایند. 

مشاهده نتایج

اعلام نتایج نهایی - شغل بانکدار

خبر 23 مهر 1402: اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام بانک ملی ایران (شغل بانکدار)
پیرو اطلاعیه 1402/04/07 به اطلاع متقاضیان آزمون استخدامی بانک ملی ایران که در تاریخ 1402/02/15برگزار شد، می رساند کارنامه نتایج نهایی ‌آزمون در شغلِ بانکدار در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است. از افرادی که جزو پذیرفته‌شدگان نهایی هستند، به منظور طی نمودن سایر مراحل استخدامی متعاقباً از سوی بانک به نحو مقتضی دعوت به عمل خواهد آمد. لذا متقاضیان تا زمان دعوت مجدد از سوی بانک ملی و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه از مراجعه حضوری به واحدهای بانک و سازمان سنجش آموزش کشور خودداری نمایند. 
ضمناً به اطلاع می‌رساند نتایج نهایی شغلِ همیار حفاظت (نگهبان) متعاقباً اعلام خواهد ‌شد.

مشاهده نتایج

تجربیات مصاحبه بانک ملی

باتوجه به اهمیت مرحله ارزیابی تکمیلی (مصاحبه و گزینش) پس از آزمون کتبی؛ تیم پشتیبانی ایران استخدام، تجربیات پذیرفته شدگان آزمون استخدام بانک ملی ایران را گردآوری کرده و در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده است.

مشاهده تجربیات


راهنمای ارزیابی تکمیلی

به منظور آمادگی هرچه بیشتر پذیرفته‌شدگان آزمون های استخدامی و حضور موفق در جلسات مصاحبه و ارزیابی تکمیلی، تیم پشتیبانی سایت ایران استخدام منابع و راهنمای شرکت در این جلسات را به شرح زیر ارائه کرده است.
دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی جزئیات
راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام بانک ملی جزئیات
جزوه ویژه ایران استخدام (مصاحبه روانشناسی) جزئیات
جزوه ویژه ایران استخدام (مصاحبه گزینش) جزئیات
کتاب راهنمای مصاحبه حضوری و گزینش ایران استخدام جزئیات

آموزش نحوه ورود به سامانه ارزیابی تکمیلی

خبر 12 تیر 1402: انتشار اطلاعیه رسمی بانک ملی در خصوص ثبت نام مرحله ارزیابی تکمیلی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران: پذیرفته شدگان برای شرکت در مرحله اول فرآیند استخدام بانک ملی ایران (شامل بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری، فرآیند ارزیابی تکمیلی و همچنین صلاحیت های عمومی گزینش) می توانند از امروز 12 تیر ماه به مدت 7 روز تا تاریخ 18 تیر ماه با مراجعه به صفحه اطلاع رسانی آزمون نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند.

به منظور مواجه نشدن با خطاهای احتمالی مرورگرهای تلفن همراه حین تکمیل و بارگذاری اطلاعات از آخرین نسخه مرورگر کروم دسکتاپ استفاده و از شماره تلفن همراهی استفاده کنید که به نام خودتان و در دسترس شما باشد تا برای دریافت کدهای امنیتی از طریق پیامک دچار مشکل نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن پشتیبانی  شرکت به شماره 91015559 -021 تماس حاصل نمائید.

برخی از مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:
کارت ملی
شناسنامه
مدارک تحصیلی
کارت پایان خدمت برای آقایان و ...

مراحل (تصویری) ورود به سامانه ارزیابی تکمیلی بانک ملی:

ابتدا وارد سامانه ارزیابی تکمیلی بانک ملی (https://bmi.assess.ir/auth/login) شوید.

بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

در صفحه جدید بر روی گزینه شروع کلیک کنید.

نکته: برای ثبت نام دوره جدید حتی با وجود داشتن حساب کاربری میبایست مجددا ثبت نام کنید.

شماره تلفن همراه و کد تصویر امنیتی داده شده را در این صفحه در کادرهای مربوطه وارد نموده و مراحل را ادامه دهید.

نکته: از شماره تلفن همراهی استفاده کنید که به نام خودتان و در دسترس شما باشد, تا برای دریافت کدهای امنیتی از طریق پیامک دچار مشکل نشوید

اعلام نتایج آزمون

خبر 7 تیر 1402: اعلام نتایج آزمون استخدام بانک ملی ایران
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ نتایج آزمون استخدام بانک ملی ایران اعلام گردید.

مشاهده نتایج

 مشاهده اطلاعیه بانک ملی در خصوص نتایج و سایر مراحل
دانلود فرم استشهادیه

جزئیات نحوه مصاحبه آزمون استخدام بانک ملی

آزمون استخدام بانک ملی روز جمعه 15 اردیبهشت ماه 1402 با شرکت بیش از 105 هزار داوطلب (حدود 55 هزار داوطلب زن و حدود 50 هزار داوطلب مرد) در تهران و 56 شهرستان برگزار و به گفته معاون منابع انسانی بانک ملی نتایج آزمون مذکور حداکثر ظرف 40 روز کاری پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.در ادامه به تشریح جزئیات و نحوه برگزاری مصاحبه و مراحل پس از قبولی آزمون استخدام بانک ملی می‌پردازیم:

پس از اعلام نتایج آزمون استخدام بانک ملی؛ معرفی داوطلبان برای انجام سایر مراحل استخدامی بستگی به کسب نمره حدنصاب در آزمون کتبی داشته و انتخاب افراد پذیرفته شده به ترتیب نمرات به دست آمده آنان می‌باشد. پس از برگزاری این آزمون، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی، تخصصی و اختصاصی محاسبه و به این ترتیب کسب حداقل 50 درصد میانگین نمره کسب شده سه نفر اول به صورت 40 درصد برای حیطه عمومی آزمون کتبی و 60 درصد برای حیطه های تخصصی و اختصاصی آزمون کتبی محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار می‌گیرد.
طریقه محاسبه نمره نهایی داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدام بانک ملی، بر اساس 70 درصد نمره امتحان کتبی و 30 درصد نمره ارزیابی تکمیلی است.

داوطلبانی که قادر به کسب نمره حدنصاب نشده باشند از ادامه سایر مراحل مربوط به استخدام حذف و صرفا کارنامه آزمون کتبی برای آن ها قابل مشاهده خواهد بود.

در آزمون استخدام بانک ملی، ارزیابی تکمیلی بر اساس نمره کسب شده داوطلبان در آزمون کتبی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد سه برابر پذیرش در هر شغل - محل خواهد بود.

 ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام بانک ملی شامل 2 مرحله به شرح زیر است:

1- بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری داوطلبان در زمان ثبت نام

2- بررسی صلاحیت و شایستگی های داوطلبان تائید شده در مرحله اول

انجام ارزیابی تکمیلی داوطلبان صرفا از بین داوطلبانی که مدارک و مستندات ارائه شده آنان مورد تایید قرار گرفته باشد به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل محل انجام می‌گیرد.

در خصوص ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی بانک ملی توجه به 2 مورد زیر ضروری است:

نکته اول: در صورتی که تعداد داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب در این آزمون شده اند و همچنین شرایط اعلام شده در هر شغل محل را دارا هستند، کمتر باشد تمامی افرادی که دارای شرایط مورد نظر هستند و همچنین موفق به کسب نمره حدنصاب آزمون شده‌اند به مرحله ارزیابی آزمون دعوت خواهند شد.

نکته دوم: فرآیند ارزیابی تکمیلی افراد پذیرفته شده از طریق کانون ارزیابی و توسعه بانک ملی انجام می گیرد که شامل 4 بخش خواهد بود:

1. ارزیابی رفتاری:

  • شاخص مهارت ارتباطی
  • شاخص برنامه ریزی و هماهنگی
  • شاخص مسئولیت پذیری و میل به رشد و توسعه
  • شاخص تفکر تحلیلی و حل مسئله
  • شاخص تیم و شبکه سازی

2. ارزیابی روانشناختی:

  • آزمون جامع مولفه‌های هوش - شناختی (INS)
  • ازمون شخصیتی خدمات و جهت گیری نسبت به دیگران (SKA)
  • آزمون الگوهای رفتار و تجربه مرتبط با کار (AVE)

3. ارزیابی شغلی:

  • شاخص روحیه خدمت گرائی
  • شاخص آراستگی ظاهری
  • شاخص تناسب کلی با شغل

پس از اتمام مراحل ارزیابی تکمیلی، نمره کسب شده به منظور تخمین و تعیین حدنصاب به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌گردد.
پس از این که ارزیابی تکمیلی برگزار شد، افراد به گزینش معرفی خواهند شد. این معرفی بر اساس مجموع نمره کل نهایی با وزن 70 درصد برای آزمون های کتبی و 30 درصد برای ارزیابی تکمیلی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش خواهد بود. در این خصوص به 2 مورد زیر توجه کنید:
تذکر اول: در صورتی که مجموع نمرات کسب شده داوطلبان در آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی مساوی باشد، داوطلبانی به گزینش معرفی می‌شوند که نمره کسب شده آنان در آزمون کتبی بالاتر باشد.
تذکر دوم: پس از اعلام نظر گزینش، در صورتی که نیروی مورد نیاز از بین داوطلبانی که در ارزیابی تکمیلی پذیرفته شده‌اند، تامین نگردد، دستگاه اجرایی می‌تواند از بین سایر افرادی که حدنصاب را کسب کرده اند به ترتیب بالاترین نمره برای انجام سایر مراحل استخدامی دعوت به عمل آورد.


بسته ویژه نمونه سوالات استخدامی

با توجه به درخواست متقاضیان شرکت در آزمون استخدام بانک ملی در خصوص معرفی منبع مطالعاتی کامل و جامع برای دروس عمومی و تخصصی  گروه کارشناسان بخش آموزشی ایران استخدام چند بسته ویژه‌ و منحصر بفردی را آماده و ارائه نموده است.
ارسالی کاربران دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک ملی سال ۱۴۰۲ جزئیات
ویژه عمومی دانلود اصل دفترچه سوالات استخدامی بانک ملی جزئیات
ویژه تخصصی دانلود اصل دفترچه سوالات تخصصی استخدامی بانک ها جزئیات
دفترچه شبیه ساز دانلود دفترچه شبیه‌ساز آزمون استخدامی بانک ملی 1402 (حیطه عمومی)  جزئیات

استخدام بانک ملی

آگهی 22 اسفند 1401: انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی 1401
بانک ملی ایران برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و در چارچوب بخشنامه شماره 101243 مورخ 1401/12/09 سازمان اداری و استخدامی کشور "دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی و اختصاصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی کشور " و از محل مجوز های شماره 28891 مورخ 1401/04/29 و 104278 مورخ 1401/12/15 سازمان اداری و استخدامی کشور، تعداد 1832 نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون کتبی در حیطه های عمومی و تخصصی و اختصاصی، ارزیابی تکمیلی و طی مراحل گزینش به صورت پیمانی به شرح ذیل استخدام می‌نماید:
مهلت ثبت نام تا 8 فروردین 1402 می باشد.

دانلود دفترچه شرایط

اصلاحیه (1) | اصلاحیه (2)

تعاریف

بخش اول: تعاریف
مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در متن دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران به شرح ذیل است:

الف-ایثارگران

ب-1) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (25) درصد شامل:

جانبازان
آزادگان 
همسر و فرزندان شهدا 
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر 
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت 
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید 

ب-2) ایثارگران سهمیه پنج (5) درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها 
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها 
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد 
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت 

تذكر: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
1. معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
2. معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
3. معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.
ب-داوطلب بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراكز استان ها)
به داوطلبی اطلاق میگردد که"متولد" یا "ساکن با سابقه ده سال سکونت" در همان شهرستان محل تقاضا باشد.
ب-3) بومی بودن افراد از طریق شرایط ذیل احراز میگردد:
1. شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد. 
تبصره: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سال های مختلف، درصورت اختلاف نظر یا ابهام درخصوص شهرستان محل تولد، ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
2. استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت بموجب تأیید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی (براساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره: داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تأیید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند بعنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تأیید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.
مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام برای آزمون می باشد.
داوطلبان بومی شهرستانی نسبت به سایر داوطلبان غیر بومی دارای اولویت می باشند. اولویت بومی به این شرح اعمال خواهد شد: «نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد (%40) برای حیطه عمومی و شصت درصد (60%) برای حیطه تخصصی) با ضریب «یک و چهار دهم» (1/4) محاسبه و ملاک عمل قرار میگیرد».
تبصره: افراد بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان ها) متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، می بایست در زمان ثبت نام، «گزینه من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» را انتخاب نمایند. ارائه فرم استشهاد (مطابق فرم پیوست) محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصرا برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاه های متقاضی معرفی میشوند، ضروری می باشد.
د) چارچوب آزمون استخدامی:
1 -آزمون كتبی
آزمون کتبی شامل سنجش حیطه های عمومی ، تخصصی و اختصاصی است که براساس شغل محل اعلام شده در این دفترچه به صورت کتبی برگزار می گردد.
2 -ارزیابی تكمیلی
سنجش و ارزیابی صلاحیت عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای برای شغل های مورد نظر در آگهی علاوه بر آزمون کتبی صورت می گیرد.

شرایط عمومی داوطلبان
1. داشتن تابعیت ایران؛
2. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
3. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
4. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
تبصره: با عنایت به ماده (8) مصوبه شماره 1400/6795/دش  مورخ 1400/05/05 شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تأیید مرکز نخبگان و استعداد های برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، می توانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال (12 ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون، نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرایی استخدام کننده اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کان لم یکن تلقی می شود. 
همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم میباشد.
5. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند؛
6. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
7. نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر؛
8. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح؛
9. داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
10. به استناد ماده (94) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدامی بانک ملی ایران در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی براساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.
11. داشتن حداقل سن بیست سال تمام و حداکثر چهل سال تمام
- مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده و همچنین مدارک معادل برای شرکت در آزمون مجاز نمی باشد.
- ملاک عمل در خصوص محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، اتمام دوره خدمت ضرورت و یا معافیت دائم، سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام امتحان و برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام امتحان می باشد.
تبصره 1: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف میباشند.
تبصره 2: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
- پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
- داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
با توجه به افزایش سن در نظر گرفته شده که براساس اطلاعات خود اظهاری داوطلبان می باشد در صورتی که در مرحله بررسی مدارک و مستندات، داوطلب فاقد مدارک مثبته باشد، از سایر فرآیند استخدام حذف می گردد.
تبصره 3 :به ازای تأهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال به سقف محدوده سنی داوطلب که در متن دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران درج گردیده، اضافه خواهد شد. حداکثر سنوات قابل افزایش برای تأهل و داشتن فرزند، پنج (5) سال میباشد. امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 2/5 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری آزمون استخدامی بانک ملی ایران میباشد.
با توجه به افزایش سن در نظر گرفته شده که براساس اطلاعات خود اظهاری داوطلبان می باشد در صورتی که در مرحله بررسی مدارك و مستندات ، داوطلب فاقد مدارك مثبته باشد ، از سایر فرآیند استخدام حذف می گردد.
مواد آزمون

الف- آزمون حیطه عمومی (ویژه عنوان شغلی همیار حفاظت ـ کد شغلی 101)
مواد آزمون عمومی عبارتند از:
1ـ1ـ معارف اسلامی* ـ ویژه اهل تشیع
1ـ2ـ معارف اسلامی ـ ویژه داوطلبان سایر مذاهب اسلامی (حنفی ـ شافعی ـ مالکی ـ حنبلی ـ زیدی)
2ـ ریاضی و آمار مقدماتی
3ـ زبان و ادبیات فارسی
4ـ فناوری اطلاعات (Word ،PowerPoint ،Excell و Internet)
5ـ زبان انگلیسی ـ عمومی
6ـ اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
7ـ هوش و توانمندی های عمومی
اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده می شود)، این درس لحاظ نخواهد شد ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سوالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.
آزمون عمومی، نمره منفی دارد.
متقاضیان عنوان شغلی همیار حفاظت ـ کد شغلی (101)، فقط به سوالات دو دفترچه آزمون حیطه عمومی ـ ویژه عنوان شغلی همیار حفاظت (کد شغلی 101 ) و آزمون حیطه اختصاصی پاسخ می دهند و آزمون تخصصی ندارند.
ب- آزمون حیطه اختصاصی
ـ آزمون تفکر تحلیلی ـ سیستمی (مشترک در کلیه عناوین شغلی)
ج- آزمون حیطه عمومی (ویژه کلیه عناوین شغلی بانکدار)
مواد آزمون عمومی عبارتند از:
1ـ1ـ معارف اسلامی ـ ویژه اهل تشیع
1ـ2ـ معارف اسلامی ـ ویژه داوطلبان سایر مذاهب اسلامی (حنفی ـ شافعی ـ مالکی ـ حنبلی ـ زیدی)
2ـ ریاضی و آمار مقدماتی
3ـ زبان و ادبیات فارسی
4ـ فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه I.C.D.L)
5ـ زبان انگلیسی ـ عمومی
6ـ اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
7ـ هوش و توانمندی های عمومی
اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده می شود)، این درس لحاظ نخواهد شد ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سوالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.
آزمون عمومی، نمره منفی دارد.

د- آزمون حیطه تخصصی 
جدول شماره 1- مواد آزمون حیطه تخصصی آزمون استخدامی بانک ملی ایران سال 1401

ردیف عنوان شغل مواد آزمون
1 بانکدار (امور مالی)
(کد شغلی 15659)
1- اصول حسابداری
2- پول، ارز و بانکداری
3- اصول علم اقتصاد
4- تئوری‌های مدیریت و برنامه ریزی
5- ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت
6- بازاریابی
2 بانکدار (امور حقوقی)
(کد شغلی 15660)
1- حقوق اداری 
2- حقوق اساسی
3- حقوق جزا (عمومی و اختصاصی)
4- حقوق مدنی
3 بانکدار (امور کامپیوتر و فناوری اطلاعات)
(کد شغلی 15661)
1- پایگاه داده ها
2- سیستم های عامل
3- طراحی الگوریتم
4- ساختمان داده ها
5- معماری کامپیوتر
4 بانکدار (امور کشاورزی)
(کد شغلی 15662)
1- مدیریت و توسعه کشاورزی
2- بازاریابی کشاورزی
3- اقتصاد خرد
4- اقتصاد کلان
5- اقتصادسنجی
5 بانکدار (امور آمار)
(کد شغلی 15663)
1- مفاهیم و روش های آماری
2- احتمال 1
3- رگرسیون 1
4- نمونه گیری 1
5- استنباط آماری
6 بانکدار (امور ساختمان)
(کد شغلی 15664)
1- مکانیک جامدات (استاتیک و مقاومت مصالح سازه های فلزی)
2- طراحی معماری و شهرسازی
3- مصالح ساختمانی
4- اصول مهندسی زلزله
5- نقشه برداری
6- نقشه کشی و رسم فنی
7 بانکدار (امور مکانیک)
(کد شغلی 15665)
1- استاتیک، مقاومت مصالح و طراحی اجزا
2- ترمودینامیک، مکانیک سیالات و انتقال حرارت
3- دینامیک، ارتعاشات و کنترل
8 بانکدار (امور برق)
(کد شغلی 15666)
1- مدارهای الکتریکی (1 و 2)
2- ماشینهای الکتریکی (1 و 2) و سیستم‌های کنترل خطی
3- الکترونیک (1 و 2) و مدارهای منطقی و الکترونیکی
4- الکترومغناطیس و مخابرات (1)
5- ریاضیات مهندسی و تجزیه و تحلیل سیستم ها

تذكر: کلیه سوالات به صورت چهار گزینه‌ای به ازای هر پاسخ اشتباه به سؤالات، یک سوم نمره منفی و با ضریب 1 در نظر گرفته خواهد شد.
تبصره 1: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده می شود) این درس لحاظ نخواهد شد، ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سوالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.
تبصره 2: به منظور احراز مهارت های پایه و عمومی فناوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره 2 ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشوری) داوطلبان استخدام موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تأیید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت های هفت گانه (ICDL) صادره از مراکز و مؤسسات تأیید صلاحیت شده توسط سازمان را ارائه نمایند.

امتیازات و سهمیه های قانونی

الف-سهمیه ایثارگران
جذب ایثارگران مورد تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی ایران و از محل سهمیه های قانونی 5 و 25 درصد از مجموع مجوزهای هر یک از دستگاه های اجرایی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت می پذیرد:
1. با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران مشخص گردیده است. داوطلبان ایثارگر تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفا باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران 25 درصد را انتخاب نمایند.
2. ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی 25 درصد موضوع ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید گردد. در صورت عدم تأیید بنیاد مذکور داوطلبان مجاز به انتخاب شغل محل های مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمی باشند.
3. جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف می باشند.
4. آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کارافتاده کلی، آزادگان از کارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه 25 درصد ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته می شوند، می توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.
5. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 5 درصد ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفا باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران 5 درصد را انتخاب نمایند.
6. کسب حد نصاب نمره آزمون استخدامی بانک ملی ایران برای مشمولین سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران تا سقف سهمیه الزامی نمی باشد. بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه ها در شغل محل های سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است. 
7. استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (5 درصد و 25 درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفا در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت می پذیرد.
تذکر:
1. معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفا از میان آن دسته از ایثارگران واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه ایثارگران صورت گرفته باشد.
2. در صورتی که داوطلب ایثارگری براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
3. پس از انجام مصاحبه استخدامی، اعلام نتایج نهایی داوطلبان بر مبنای سهمیه معرفی شده داوطلب، برای مرحله مصاحبه استخدامی انجام خواهد پذیرفت.
ب- سهمیه معلولین
جذب معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور از طریق شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی ایران و از محل سهمیه قانونی سه (3) درصد (قانون جامع حمایت از معلولان) از مجوز اخذ شده بانک ملی ایران و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت می پذیرد:
1. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 3 درصد معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران مشخص گردیده است. داوطلبان معلول تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفا باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند.
2. معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام می شوند را داشته باشند.
3. براساس ماده (5) آیین نامه شماره 44178/88384 مورخ 1389/04/22 وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از مأموریت کاری آنها نباشد، بلامانع می باشد.
تذکر:
1. معرفی نهایی معلولین در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفا از میان آن دسته از معلولین واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه معلولین صورت گرفته باشد.
2. در صورتی که داوطلب معلول براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
3. پس از انجام مصاحبه استخدامی، اعلام نتایج نهایی داوطلبان بر مبنای سهمیه معرفی شده داوطلب، برای مرحله مصاحبه استخدامی انجام خواهد پذیرفت.
4. لازم به ذکر است صرفا داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون استخدام بانک از محل سهمیه حداقل 3 درصد معلولان بهزیستی می باشند، که براساس تائیدیه سازمان بهزیستی کشور و مرجع مدنظر بانک ملی ایران (بیمارستان بانک ملی ایران) توانایی انجام کار براساس شرح وظایف شغل بانکدار را دارا باشند.
ج-سایر امتیازات
1- بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراكز استان‌ها)
داوطلبان بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان‌ها) نسبت به سایر داوطلبان غیر بومی دارای اولویت میباشند. اولویت بومی به این شرح اعمال خواهد شد. «نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد (40%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (60%) برای حیطه تخصصی) با ضریب یک و چهاردهم (1/4) محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.»
2- قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
به ازای تأهل و نیز هر فرزند دو (2) درصد، مجموعا حداکثر تا ده (10) درصد امتیاز فرد به امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه میشود.
تذكر: امتیازات مطروحه در بند فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 2/5 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری آزمون بانک ملی ایران میباشد.
با توجه به اعمال امتیازات در نظر گرفته شده که براساس اطلاعات خود اظهاری داوطلبان می باشد در صورتی که در مرحله بررسی مدارک و مستندات، داوطلب فاقد مدارک مثبته باشد، از سایر فرآیند استخدام حذف می گردد.

مراحل ثبت نام
داوطلبان استخدام در زمان ثبت نام می بایستی شغل و شغل محل را انتخاب نمایند.
داوطلب متقاضی استخدام باید در زمان ثبت نام در آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.
الف) تهیه فایل عکس اسکن شده:
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
عکس 4×3 که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 300×200 پیکسل و حداکثر 400×300 باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تذكر (1): اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ...) قابل قبول نمیباشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذكر (2): عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذكر (3): با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرا برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است. تاکید می گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباها عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
ب) پرداخت وجه:
ثبت نام به صورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ 21 /1401/12 لغایت روز یکشنبه مورخ 1401/12/28 انجام خواهد پذیرفت. مدت ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. متقاضیان واجد شرایط باید به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه و پس از پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ  2/300/000 (دو میلیون و سیصد هزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند. با توجه به اینکه مقرر گردیده در مراحل مختلف فرایند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، لذا داوطلبان برای استفاده از خدمات پیام کوتاه مبلغ 30/000 (سی هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه نیز پرداخت نمایند. موکدا تاکید میگردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در آزمون تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی باید پس از پایان ثبت نام شماره پرونده و کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.
ج) تکمیل تقاضانامه ثبت نام:
- در ردیف های 1، 2 و 3،داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطور کامل وارد نماید (از بکاربردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود)
- در ردیف 4، داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمنا داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای 66707131-021 تماس حاصل نمایند.
- در ردیف 5، داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد منحصرا مربع مربوط را علامت گذاری نماید.
- در ردیف 6، داوطلب باید از سمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و از درج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید. همچنین داوطلب سریال شناسنامه و محل صدور را در محل مربوطه درج نماید.
- در ردیف 7، داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز در محل مربوط درج نماید.
- در ردیف 8، داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامت گذاری نماید. ضمنا داوطلبان متاهل می بایست تعداد فرزندان خود را در مربع مربوطه درج نمایند.
- در ردیف 9، داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره 3 مندرج در صفحه 20 مشخص و در این محل درج نماید.
- در ردیف 10، داوطلب باید، دین و مذهب خود را در این بند مشخص نماید.
- در ردیف 11، داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامت گذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند.
- در ردیف 12، داوطلبان چپ دست باید این مربع را علامت گذاری نمایند.
- در ردیف 13، داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه 25 درصد و 5 درصد در این بند علامت گذاری نماید.
- در ردیف 14، داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها علامت گذاری نماید.
- بر اساس شدت معلولیتی که سازمان بهزیستی تائید خواهد کرد، خدمات و تسهیلات لازم به متقاضیان ارائه خواهد شد.

ردیف نوع معلولیت شدت
معلولیت
نیاز تعیین شده توضیحات
1 بینیایی خیلی شدید منشی- وقت اضافه -
شدید منشی- وقت اضافه -
متوسط چاپ درشت سوالات – وقت
اضافه به صورت 1/3 وقت
افراد شدید
با توجه به طیف وسیع کم بینایی و شرایط
محیط آزمون در صورت درخواست، منشی در
دسترس است.
خفیف چاپ درشت سوالات -
2 شنوایی خیلی شدید رابط - وقت اضافه -
شدید رابط - وقت اضافه -
متوسط - -
خفیف - -
3 جسمی حرکتی خیلی شدید منشی- وقت اضافه با توجه به آسیب چهار اندام در افراد با معلولیت
جسمی حرکتی خیلی شدید، منشی و وقت
اضافه ضروری است
شدید - در صورت آسیب صرفا اندام های تحتانی
(پاها)، نیازی به وقت اضافه و منشی ندارد.
شدید منشی- وقت اضافه در صورت آسیب دست ها به ویژه دست غالب
یا فقدان دست.
متوسط منشی- وقت اضافه در صورت آسیب دست ها به ویژه دست غالب
یا فقدان دست.
خفیف - -
4 آسیب گفتار و
زبان
با هر شدت
معلولیت
- -
5 تکاملی رشد
(اتیسم)
با هر شدت
معلولیت
محیط فیزیکی آرام و با تراکم
جمعیت بسیار پایین
-
6 عصاب و روان با هر شدت
معلولیت
- -

- در ردیف 15، داوطلبان دارای سابقه غیر رسمی در دستگاه‌های اجرایی (جهت مقررات مربوط به حداکثر سن) می‌بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تکمیل نمایند.
- در ردیف 16، داوطلب باید مقطع تحصیلی خود را در این بند علامت گذاری نماید (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
- در ردیف 17، داوطلب باید عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.
- در ردیف 18، داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.
- در ردیف 19، داوطلب باید تاریخ فارغ التحصیلی مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید.
- در ردیف 20، داوطلب باید معدل مدرک تحصیلی خود را درج نماید.
- در ردیف 21، داوطلب باید کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره 3 مندرج در صفحه 20 مشخص و در این محل درج نماید. همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.
- در ردیف 22، داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.
- در ردیف 23، داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج نماید.
- در ردیف 24، داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
- در ردیف 25، داوطلب متقاضی می تواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.
- در ردیف 26، داوطلب میبایست آدرس محل سکونت خود را در این محل درج نماید.
- در ردیف 27، داوطلب باید عنوان شغل و شغل محل انتخاب اصلی خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
- در ردیف 28، داوطلب باید وضعیت بومی شغل محل انتخابی خود را، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
- تذکر مهم: داوطلبان باید در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش توجه نمایند.
د) زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آن:
کارت شرکت در آزمون استخدامی مذکور از روز سه شنبه مورخ 1402/02/12 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
آزمون استخدامی بانک ملی ایران در روز جمعه مورخ 1402/02/15 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود.

سایر مراحل استخدامی و نحوه اعلام نتیجه

الف- تعیین حدنصاب
معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، منوط به کسب حد نصاب در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر میباشد:
پس از برگزاری آزمون استخدامی بانک ملی ایران، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی، تخصصی و اختصاصی محاسبه و حد نصاب، معادل کسب حداقل پنجاه (50) درصد نمره مکتسبه نفر اول با ارزش وزنی چهل (40) درصد برای حیطه عمومی و شصت (60) درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل-شهرستان در هر یک از دستگاه های اجرایی محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار میگیرد.
تذکر: داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفا کارنامه آزمون کتبی جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.
ب- انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب
اسامی داوطلبان به تعداد سه برابر ظرفیت پذیرش به مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش معرفی و براساس مجموع نمره فضلی افراد با وزن 60 %برای حیطه های تخصصی و اختصاصی درآزمون کتبی و 40 %برای حیطه عمومی در آزمون کتبی معرفی می گردند. نحوه محاسبه نمره نهایی داوطلبان براساس 70 % نمره امتحان کتبی و 30 %نمره ارزیابی تکمیلی است.
ج) ارزیابی تكمیلی:
براساس نمره مکتسبه افراد در آزمون کتبی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل – محل جهت طی مراحل مربوطه معرفی خواهند شد.
مرحله اول: بررسی اسناد و مدارك خود اظهاری داوطلب در زمان ثبت نام
مرحله دوم: بررسی و ارزیابی صلاحیت و شایستگی های داوطلبان تائید شده در مرحله اول
انتخاب و اعلام لیست سه برابر ظرفیت جهت انجام ارزیابی تكمیلی از بین تأییدشدگان مرحله بررسی مدارك در هر "شغل محل جنسیت"
انجام ارزیابی تکمیلی در صورت وجود داوطلب واجد شرایط و دارای حد نصاب، صرفا از بین داوطلبانی که مدارك و مستندات آنها براساس اطلاعات خوداظهاری مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است، بر اساس نمره مکتسبه این افراد در آزمون کتبی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل محل صورت میپذیرد.
تذكر1 :در صورتی که تعداد داوطلب دارای حدنصاب و واجد شرایط در هر شغل محل جنسیت کمتر از تعداد اعلام شده در بندهای 1 و 2 باشند، تمامی افراد واجد شرایط دارای حد نصاب آن شغل محل جنسیت برای ارزیابی تکمیلی معرفی خواهند شد.
تذكر2 :فرآیند ارزیابی تکمیلی پذیرفته شدگان از طریق کانون ارزیابی و توسعه بانک ملی (با مجوز رسمی از سازمان اداری و استخدامی کشور) با ارزیابی شاخص ها و معیارهای تعیین شده بشرح ذیل صورت میپذیرد:
1- ارزیابی رفتاری:
1-1- شاخص مهارت ارتباطی
معیارها: گفتار مناسب و قابل فهم / شنود مؤثر / اقناع و مذاکره / احترام و اعتماد / زبان بدن / هوشمندی و سرعت انتقال و درک مطلب
2-1- شاخص برنامه ریزی و هماهنگی
معیارها: طراحی اهداف / برنامه ریزی فعالیت ها براساس اطلاعات جمع آوری شده / اولویت بندی فعالیت ها و هماهنگی بین آنها / اجرای ساختار یافته برنامه طراحی شده / اطمینان از تخصیص منابع، زمان و نیروی انسانی
1-3 -شاخص مسئولیت پذیری و میل به رشد و توسعه
معیارها: پذیرفتن مسئولیت نتایج مثبت و منفی کار خود در قبال تصمیمات / تعهد به انجام وظایف محوله / انجام کارها با اشتیاق و پیشقدم شدن در انجام بهتر وظایف / حمایت و راهنمایی همکاران / برنامه ریزی برای رشد و توسعه فردی (دانش و مهارت) /بروز کردن مستمر دانش فنی و تخصص و بکارگیری دانش
4-1- شاخص تفکر تحلیلی و حل مسئله
معیارها: تجزیه و تحلیل همه جانبه مسائل و موضوعات / درک روابط بین اجزای مرتبط و تأثیر هر یک از آنها بر عملکرد سیستم / پیشبینی احتمال مسائل و جلوگیری از وقوع آن / مرور روش های انجام و رسیدن به راه حل ها یا حل مستقیم مسائل / درک پیچیدگی مسائل و استفاده از تحلیل های منطقی برای حل مسئله
5-1- شاخص تیم و شبکه سازی
معیارها: روحیه انعطاف پذیری / شناسایی تعارض سازنده و مخرب در تیم و گروه / مدیریت و کنترل صحیح تعارض / کمک به تسهیل تعاملات گروهی / اعتقاد به کار گروهی و قابلیت کار کردن در تیم و گروه / برخورداری از توانایی رهبری و هدایت جلسات گروهی به نحو مؤثر
2- ارزیابی روانشناختی:
1-2- آزمون جامع مؤلفه های هوشی - شناختی (INS)
2-2- آزمون شخصیتی خدمات و جهت گیری نسبت به دیگران (SKA)
3-2- آزمون الگوهای رفتار و تجربه مرتبط با کار (AVE)
3- ارزیابی شغلی:
1-3- شاخص روحیه خدمتگرائی
2-3- شاخص آراستگی ظاهری
3-3- شاخص تناسب کلی با شغل
پس از اتمام مراحل ارزیابی تکمیلی ، نمره مکتسبه به منظور تخمین و تعیین حد نصاب به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال میگردد.
د- معرفی به گزینش
1. پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد (70)درصد برای آزمون های کتبی و سی (30) درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش خواهد بود.
تذکر 1: در صورت مساوی بودن مجموع نمرات مکتسبه داوطلبان در آزمون کتبی و مصاحبه، اولویت معرفی به گزینش با داوطلبانی خواهد بود که نمره مکتسبه آنان در آزمون کتبی بالاتر باشد.
تذکر2: در صورتی که پس از اعلام نظر گزینش، نیروی انسانی مورد نیاز از بین داوطلبانی که در مصاحبه استخدامی پذیرفته شده اند تأمین نگردد، دستگاه اجرایی میتواند از سایر داوطلبان همان شغل و محل مورد تقاضا که در امتحان مشترک حد نصاب لازم را کسب نموده اند، به ترتیب نمره فضلی برای انجام سایر مراحل استخدامی دعوت به عمل آورد.

تذکرات مهم
1. ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل (تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه) و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت (تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت کارت پایان خدمت) و همچنین در خصوص معافیت دائم (تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم)، سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران میباشد.
2. ملاک عمل در خصوص سن افراد، اولین روز ثبت‎ نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران میباشد.
3. به منظور احراز مهارت های پایه و عمومی فناوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره 2 ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تأیید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت‌های هفتگانه (ICDL)صادره از مراکز و مؤسسات تأیید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامه های مذکور میباشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمیباشد، موظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبارسنجی مؤسسات آموزشی (با عنوان مؤسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور با نشانی سایت سازمان اداری و استخدامی قابل مشاهده میباشد، مراجعه نمایند.
4. هر داوطلب در صورت مشمول بودن در هر یک از سهمیه های قانونی 5 و 25 درصد ایثارگران و 3 درصد معلولان، صرفا مجاز است در یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، ثبت نام نماید. به عبارت دیگر چنانچه داوطلبی واجد شرایط برای استفاده از دو یا چند سهمیه قانونی فوق الذکر باشد، در زمان ثبت نام صرفا مجاز است یکی از سهمیه های مورد نظر را انتخاب نماید و مبنای قرار گرفتن وی در هر یک از سهمیه های استخدامی فوق الذکر (با رعایت ضوابط مربوطه) انتخاب فرد در زمان ثبت‌نام میباشد.
5. استخدام افراد با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، به صورت پیمانی خواهد بود.
6. داوطلبان صرفا در صورتی میتوانند ثبت نام نمایند که مقطع، رشته و گرایش مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه مدرک تحصیلی آنان، مطابق با شرایط احراز مشاغل قید شده در دفترچه راهنمای ثبت نام یکسان باشد. در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در دفترچه راهنمای ثبت نام، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفا فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایش‌ها» در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایش‌های آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، میتوانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند.
و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه راهنمای ثبت نام ثبت شده باشد، صرفا آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مد نظر میباشد. 
بطور مثال نام رشته های تحصیلی ذکر شده در بخش شرایط احراز شغل ها، به سه صورت آمده است:
الف: با ذکر کلمه «گرایش» مثال: مهندسی عمران گرایش سازه، که منظور گرایش خاصی از یک رشته تحصیلی می باشد و شامل دیگر گرایش های این رشته نمی شود.
ب: بدون ذکر کلمه «گرایش» و یا با ذکر عبارت کلیه «گرایش ها»
مثال: مهندسی عمران و یا مهندسی عمران (کلیه گرایش ها) که همه گرایش های این رشته تحصیلی را شامل می شود.
ج: با ذکر عنوان «بدون گرایش»
مثال: مهندسی عمران (بدون گرایش) که صرفا همین رشته تحصیلی بدون هیچگونه گرایشی را شامل می شود. ضمنا فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق، در صورتی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند، که عنوان مدرک تحصیلی مندرج در متن دانشنامه یا گواهی موقت آنان بدون در نظر گرفتن پیشوند "معارف اسلامی" با مقطع، رشته و گرایش تحصیلی پیش بینی شده در شرایط احراز مشاغل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام یکسان باشد. این دسته از داوطلبان، باید در زمان ثبت نام، عنوان رشته تحصیلی خود را بدون در نظر گرفتن پیشوند "معارف اسلامی" انتخاب نمایند.
7. مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل در دفترچه راهنمای ثبت نام و همچنین مدارک معادل، برای شرکت در آزمون و استخدام مجاز نمی باشد.
8. افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون می بایست مدرک (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی یا تنظیم قرارداد پیمانی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران می باشد.

9. بر اساس بند (ز) ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشوری و آییننامه شماره 44178/88384 مورخ 1389/04/22 وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، داوطلبان استخدام می بایست سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند را داشته باشند (با در نظر گرفتن بند (ب) "سهمیه معلولین"، بخش (4) امتیازات و سهمیه های قانونی)، در صورت عدم تأیید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله بررسی مدارک و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، کمیسیون پزشکی بیمارستان بانک ملی ایران می باشد.
10. با توجه به اینکه بانک ملی ایران اطلاعات خود اظهاری و مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از اعلام نتایج آزمون کتبی داوطلبان بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولیت و سابقه اشتغال غیررسمی در دستگاه های اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن)، مغایر با شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از مراحل آزمون (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد.
11. با توجه به اینکه امتیازات مندرج در بند سایر امتیازات بر مبنای اطلاعات خوداظهاری داوطلبان لحاظ میگردد، لذا در صورتی که اطلاعات خوداظهاری از جمله بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان ها) و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مغایر با شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران باشد، صرفا اطلاعات خوداظهاری حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و در صورت ارائه مدارک و مستندات جعلی، در هر مرحله از آزمون استخدامی بانک ملی ایران (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد.
12. مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از جذب و استخدام محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام باشد، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.
13. اسامی پذیرفته شدگان نهایی از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
 14. مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی بانک ملی ایران، حداکثر دو ماه پس از اعلام نتیجه نهایی باید به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
 15. بانک ملی ایران موظف است پس از وصول نظر گزینش، نسبت به اطلاع رسانی به پذیرفته شدگان نهایی اقدام نماید و پذیرفته شدگان نیز باید حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از اعلام دستگاه جهت ادامه مراحل جذب و استخدام به دستگاه اجرایی مربوط مراجعه نمایند. عدم مراجعه در مهلت مقرر، به منزله انصراف از استخدام در دستگاه اجرایی میباشد.
 16. مسئولیت ثبتنام در آزمون به عهده داوطلب بوده و تأکید میگردد با توجه به اشتباهات پیش آمده در زمان ثبت نام داوطلبان توسط سایر افراد (در مواردی نظیر اطلاعات شخصی، تحصیلی، سهمیه های قانونی، بومی و ...)، که امکان اصلاح آنها پس از پایان زمانهای تعیین شده برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات وجود ندارد، بنابراین ضروری است داوطلبان نسبت به کنترل دقیق اطلاعات خود اقدام لازم را بعمل آورند.
 17. به منظور رعایت عدالت استخدامی و ایجاد فرصت برابر برای تمامی داوطلبان آزمون پس از اتمام مهلت ثبت نام و زمانهای تعیین شده برای ویرایش اطلاعات داوطلبان، امکان هیچگونه تغییر و اصلاح در اطلاعات خوداظهاری داوطلبان وجود نداشته، بنابراین داوطلبان میبایست در زمانهای تعیین شده برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات در تکمیل فرم ثبت نام آزمون دقت لازم را بعمل آورند.
شرایط اختصاصی:
1- حداقل معدل کل برای متقاضیان استخدام در کلیه مقاطع تحصیلی 14 میباشد.
2- محل خدمت پذیرفته شدگان عنوان شغلی بانکدار، صرفا جهت انجام امور تحویلداری پشت گیشه و در سطح شعب تعیین شده توسط بانک میباشد.
3- جابه جائی کلیه پذیرفته شدگان به سایر نقاط حداقل برای مدت 10 سال امکان پذیر نخواهد بود.
4- داشتن حداقل 170 سانتی متر قد و کارت پایان خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان شغل همیار حفاظت (نگهبان) (فقط داوطلبان مرد) الزامی است.
تبصره: برای داوطلبان همیار حفاظت (نگهبان) که کارت معافیت دارند، دارا بودن کارت بسیج و گذرانیدن دوره آموزش نظامی (به لحاظ حمل سلاح) علاوه بر کارت معافیت الزامی میباشد.
5- تغییر شغل برای پذیرفته شدگان در شغل همیار حفاظت (نگهبان) برای مدت 10 سال امکان پذیر نخواهد بود. لذا این گونه مستخدمین مادامیکه در این سمت مشغول خدمت هستند، چنانچه مدرک تحصیلی بالاتری اخذ و به بانک ارائه نمایند امکان تغییر شغل آنان پس از مدت مذکور به تشخیص و صالحدید بانک امکانپذیر خواهد بود.
6- احراز سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کار از سوی پذیرفته شدگان طبق تأیید مراجع پزشکی معتمد بانک الزامی است.
7 -از داوطلبان شغل همیار حفاظت (نگهبان) آزمون آمادگی و سالمت جسمانی از طرف بانک ملی ایران به عمل خواهد آمد و قبولی در آزمون مذکور الزامی بوده و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار میگیرد.
تحصیلات و معلومات

عنوان شغل: بانکدار
تحصیلات و معلومات
امور مالی
گواهینامه کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی:
اقتصاد، اقتصاد اسلامی، امور شعب بانک، بانکداری اسلامی، برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها، بیمه، حرفه ای مدیریت کسب و کار اینترنتی، حسابداری(همه گرایش ها)،علمی-کاربردی حسابداری، علوم اقتصادی(همه گرایش ها)، کارشناسی حرفه ای حسابداری-حسابداری مالیاتی، کارشناسی حرفه ای حسابداری-حسابرسی، کارشناسی حرفه‌ای مدیریت بورس، کارشناسی حرفه ای مدیریت بیمه اموال، کارشناسی حرفه ای حسابداری-حسابداری مالی، کارشناسی حرفه ای حسابداری-حسابداری خدمات و تولیدات صنعتی، کارشناسی حرفه ای حسابداری-حسابداری دولتی، کارشناسی حرفه ای مدیریت شعب بانک، کارشناسی حرفه ای حسابداری- حسابداری بانکی، کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازاریابی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت شعب بانک، مدیریت صنعتی، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مهندسی صنایع، ریاضی (کاربردی)، ریاضیات و کاربردها، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، مدیریت دولتی، مدیریت بیمه (اموال)
گواهینامه کارشناسی ارشد دریکی از رشته های تحصیلی:
اقتصاد اسلامی، اقتصاد و تجارت الکترونیک، بانکداری اسلامی، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، حسابداری، حسابداری مدیریت، حسابرسی، ریاضی-ریاضیات مالی، ریاضی کاربردی (رمز و کد/تحقیق در عملیات/ریاضی مالی/علوم داده)، علوم اقتصادی، علوم اقتصادی (اقتصاد اسلامی/اقتصاد تجارت الکترونیک/اقتصاد مالی اسلامی/اقتصاد نظری/بانکداری اسلامی/برنامه ریزی سیستم های اقتصادی/توسعه اقتصادی و برنامه ریزی)، مدیریت مالی،مالی (بانکداری/ بیمه/ حقوق مالی/ مهندسی مالی و مدیریت ریسک)، مالیه و بانکداری اسلامی، مدیریت، مدیریتMBA، مدیریتMBA(همه گرایش ها)، مدیریت اجرایی، مدیریت اطلاعات، مدیریت بازرگانی، مدیریت بازرگانی(همه گرایش ها)، مدیریت بازرگانی و بازاریابی بین المللی، مدیریت بازرگانی و بازاریابی بین المللی(همه گرایش ها)،مدیریت پروژه، مدیریت پروژه (تحقیق، توسعه و فناوری/ فناوری اطلاعات و ارتباطات)، مدیریت سازمانهای دولتی-مالی و اقتصادی، مدیریت صنعتی (همه گرایش ها)، مدیریت کسب و کار(همه گرایش ها)، مدیریت مالی، مدیریت نظارت و بازرسی، مهندسی صنایع، مهندسی صنایع-مدیریت سیستمهای بهره وری، مهندسی صنایع (همه گرایش ها)،ریاضی، ریاضی کاربردی، زبان و ادبیات انگلیسی، کارآفرینی، کارآفرینی (MBA/بخش عمومی/ بین الملل/ توسعه/ سازمانی/ فناوری/ فناوری اطلاعات/ کسب و کار الکترونیکی/ کسب و کار جدید)، مترجمی زبان انگلیسی، مدیریت آموزشی، مدیریت تکنولوژی، مدیریت دولتی، مدیریت دولتی (همه گرایش ها)، مدیریت دولتی و سیاستگذاری عمومی،مدیریت سازمانهای دولتی(همه گرایشها)، مدیریت
سیاست گذاری عمومی، مدیریت منابع انسانی(همه گرایشها)
امور حقوق
گواهینامه کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی:
حقوق قضایی-علوم ثبتی، حقوق قضایی(علوم ثبتی)، کارشناسی حرفه ای حقوق-حقوق ثبتی، حقوق،کارشناسی حرفه ای حقوق اداری
گواهینامه کارشناسی ارشد دریکی از رشته های تحصیلی:
حقوق اسناد و قراردادهای تجاری، حقوق اقتصادی، حقوق تجارت الکترونیکی، حقوق تجارت بین الملل، حقوق تجاری اقتصادی بین المللی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق شرکت های تجاری، حقوق مالی، حقوق مالی-اقتصادی،حقوق، حقوق بین الملل، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق دادرسی اداری، حقوق عمومی
امور کامپیوتر و فناوری اطلاعات
گواهینامه کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی:
علوم کامپیوتر، کامپیوتر سخت افزار، مهندسی تکنولوژی سیستم‌های سخت افزاری رایانه، مهندسی تکنولوژی شبکه‌های کامپیوتری (طراحی و پیاده سازی)، مهندسی تکنولوژی فناوری اطلاعات، مهندسی تکنولوژی فناوری اطلاعات-امنیت اطلاعات، مهندسی تکنولوژی فناوری اطلاعات-برنامه سازی تحت وب، مهندسی تکنولوژی فناوری اطلاعات-تجارت الکترونیکی، مهندسی تکنولوژی فناوری اطلاعات-طراحی صفحات وب، مهندسی تکنولوژی فناوری اطلاعات-فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات،مهندسی فناوری اطلاعات امنیت اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات -برنامه نویسی تحت وب، مهندسی فناوری اطلاعات-تجارت الکترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات-طراحی صفحات وب، مهندسی فناوری اطلاعات- فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری، مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری (طراحی و پیاده سازی)، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر (همه گرایشها)، مهندسی مدیریت اجرایی، مهندسی مدیریت پروژه، مهندسی نرم افزار کامپیوتر، مهندسی سیستم ها،مهندسی تکنولوژیICT، مهندسی تکنولوژیICT-بهره برداری از سیستم های مخابراتی، مهندسی تکنولوژیICT-دیتا، مهندسی تکنولوژیICT-مخابرات سیار، مهندسی تکنولوژیICT-مخابرات نوری، مهندسی تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعاتICT، مهندسی تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعاتICT-بهره برداری از سیستم های مخابراتی، مهندسی تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعاتICT-دیتا، مهندسی تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعاتICT- مدیریت ICT، مهندسی تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعاتICT(همه گرایش ها)، مهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعاتICT-دیتا، مهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعاتICT-مخابرات نوری، مهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعاتICT– بهره برداری از سیستم های مخابراتی، مهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعاتICT–مخابرات سیار
گواهینامه کارشناسی ارشد در یکی از رشته های تحصیلی:
علوم کامپیوتر(همه گرایش ها)، علوم و فناوری شبکه، فناوری اطلاعات و مدیریت، معماری سیستم های کامپیوتری، معماری کامپیوتر، مهندسی امنیت فضای سایبری (همه گرایشها)، مهندسی فناوری اطلاعات (همه گرایش ها)، مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت، مهندسی کامپیوتر (همه گرایش ها)
امور کشاورزی
گواهینامه کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی:
مهندسی اقتصاد کشاورزی، اقتصاد کشاورزی، مهندسی کشاورزی (همه گرایش ها)
گواهینامه کارشناسی ارشد در یکی از رشته های تحصیلی:
مهندسی اقتصاد کشاورزی، اقتصاد کشاورزی، مهندسی کشاورزی (همه گرایشها)
امور آمار
گواهینامه کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی:
آمار، آمار و کاربردها، آمار و سنجش آموزشی
گواهینامه کارشناسی ارشد دریکی از رشته های تحصیلی:
آماراجتماعی و اقتصادی، آمار اقتصادی، آمار بیمه، آمار ریاضی
امور ساختمان
گواهینامه کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی:
مهندسی ساختمان، مهندسی عمران، مهندسی عمران–نقشه برداری، مهندسی نقشه برداری، مهندسی عمران (سازه)، عمران عمران، مهندسی اجرائی عمران
مهندسی معماری (کلیه گرایش ها)
گواهینامه کارشناسی ارشد در یکی از رشته های تحصیلی:
مهندسی سازه، مهندسی عمران، مهندسی عمران (سازه)، مهندسی معماری(کلیه گرایش ها)
امور مکانیک
گواهینامه کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی:
مهندسی مکانیک (همه گرایش ها)
گواهینامه کارشناسی ارشد در یکی از رشته های تحصیلی:
مهندسی مکانیک (همه گرایش ها)
امور برق
گواهینامه کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی:
مهندسی برق (همه گرایش ها)
گواهینامه کارشناسی ارشد دریکی از رشته های تحصیلی:
مهندسی برق (همه گرایش ها)
عنوان شغل: همیار حفاظت (نگهبان)
تحصیلات و معلومات
گواهینامه کاردانی در یکی از رشته های تحصیلی:
اطلاعات و امنیت عمومی، امداد سوانح، امور امداد، امور حفاظت اطلاعات، آتش نشانی و خدمات ایمنی(همه گرایشها)، تربیت بدنی و علوم ورزشی،علوم انتظامی، علوم قضایی، علوم نظامی، کاربرد کامپیوتر، کاردانی حرفه ای اطفا حریق شهری، کاردانی حرفه ای امداد و نجات شهری، کاردانی حرفه ای امداد سوانح، کاردانی فنی کامپیوتر-سیستم های کامپیوتری،کامپیوتر

توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه استخدامی می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آزمون

+ دانلود دفترچه شرایط (PDF) 
+
اصلاحیه (1)
| اصلاحیه (2)

+ موادآزمون حیطه تخصصی (PDF) 
+ تحصیلات و معلومات (PDF) 
+ کد و نام استان ها و شهرستان ها (PDF) 
+ فهرست شغل محل‌ها به تفکیک شهر و شهرستان (PDF) 


تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 8 فروردین 1402
دریافت کارت آزمون: 12 اردیبهشت 1402
 زمان برگزاری آزمون: 15 اردیبهشت 1402 


منابع آزمون:
+ دانلود نمونه سوالات استخدام بانک ملی
+ سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون 


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت سازمان سنجش کلیک نمایید

اخبار لحظه به لحظه

منابع مطالعه

سوالات متداول

زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون استخدامی بانک ملی چه تاریخی است؟

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی بانک ملی روز سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1402 می باشد و آزمون در روز جمعه 15 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران و با توجه به آمار ثبت نام کنندگان در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

مواد و منابع آزمون استخدامی بانک ملی به چه صورت تقسیم بندی شده‌اند؟

مواد آزمون استخدام بانک ملی شامل سه حیطه عمومی، تخصصی و اختصاصی می باشد. جهت مشاهده صفحه منابع و راهنمای آزمون استخدامی بانک ملی (اینجا کلیک نمایید)

دارندگان چه مقاطع تحصیلی مجاز به ثبت نام در آزمون استخدام بانک ملی هستند؟

متقاضیان در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد مجاز به ثبت نام در آزمون استخدام بانک ملی هستند. برای مشاهده فهرست شغل محل ها به تفکیک شهر و شهرستان به جدول شماره 4 در دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه نمایید.

شرایط سنی مجاز برای شرکت در آزمون استخدام بانک ملی چند سال است؟

داشتن حداقل سن بیست سال تمام و حداکثر چهل سال تمام از شرایط سنی مجاز برای ثبت نام و شرکت در آزمون استخدام بانک ملی می باشد. برای مشاهده تبصره های اعلام شده در خصوص شرایط سنی به بخش شرایط عمومی در متن آگهی مراجعه نمایید.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدام بانک ملی ایران؟

آزمون های استخدامی شامل دو بخش عمومی و تخصصی میباشند، مواد آزمون عمومی شامل 7 درس عمومی و مواد آزمون تخصصی به تناسب هر رشته شامل مواد آزمون اعلامی در شرایط دفترچه راهنمای آگهی استخدامی می باشد. برای اطلاع از نحوه تهیه بهترین منابع مطالعاتی (اینجا کلیک نمایید) برای تهیه نمونه سوالات رایگان استخدامی سالهای گذشته بانک ها (اینجا کلیک نمایید)

مصاحبه استخدامی بانک ملی ایران به چه صورت است؟

پس از قبولی در آزمون کتبی و تحویل و تطبیق مدارک پذیرفته شدگان، دعوت به مصاحبه های روانشناسی، تخصصی و عقیدتی از داوطلبین به عمل می آید؛ همچنین در برخی موارد فقط از طریق مصاحبه نیروهای جدید را جذب می نمایند. برای آشنایی با نوع سوالات مصاحبه استخدامی بانک ملی ایران (اینجا کلیک نمایید)

مشاهده ادامه سوالات متداول >

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=59806
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 22k