• ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
  • 1k نظر «نمایش»

ثبت نام آزمون نظام مهندسی

ثبت نام آزمون نظام مهندسی (منابع مصاحبه)

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲۳۹ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ الی ۱۴۰۲/۱۱/۲۰

ارائه کارت آزمون: ۱۴۰۲/۱۲/۱۴

برگزاری آزمون: ۱۴۰۲/۱۲/۱۷

آخرین وضعیت: در انتظار اعلام نتایج

ثبت نام نظام مهندسی 1403

فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

برای دانلود رایگان سوالات آزمون نظام مهندسی از سال های 82 تا 1402 کلیه رشته ها "اینجا" کلیک نمایید

آزمون برگزار شد
آزمون حرفه مهندسان با موفقیت برگزار شد.
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام خدمت یکایک شما کارجویان گرامی، به اطلاع میرسانیم که تمامی اخبار مرتبط با این آزمون از جمله اخبار مربوط به اعلام نتایج در همین مبحث اطلاع رسانی خواهد شد.
داوطلبان گرامی میتوانند اطلاعات و تجارب خود را در رابطه با نحوه برگزاری آزمون استخدامی و مصاحبه و گزینش در همین صفحه اعلام نمایند.
دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی 
 سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی 
 تجربیات "واقعی" مصاحبه آزمون‌های استخدامی، کارجویان (رایگان)

اطلاعیه درج سوالات و پاسخنامه

خبر 28 اسفند 1402: اطلاعیه درج سوالات و پاسخنامه آزمون‌های‌ ورود به حرفه اسفندماه 1402
بدینوسیله به اطلاع کلیه شرکت‌کنندگان آزمون‌های ورود به حرفه اسفندماه 1402 مي رساند، دفترچه‌های سری A این آزمون‌ها به همراه پاسخنامه‌های کلیه رشته – صلاحیت‌های آزمون یاد شده، در سامانه آزمون‌های ورود به حرفه درج شده است.
شرکت‌کنندگان محترم می‌توانند از روز دوشنبه مورخ 1403/01/06 تا روز شنبه مورخ 1403/01/11 درخواست بازنگری در سوالات و پاسخنامه آزمون مذکور را از طریق همین سامانه ارسال نمایند و درخواست‌هایی که پس از این تاریخ و یا از طرق دیگر ارسال شده باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و بعد از تاريخ مقرر امکان ارسال درخواست بازنگری مقدور نخواهد بود.

مشاهده سوالات

اعلام نتایج قطعی آزمون

خبر 13 اسفند 1402: اطلاعیه اعلام نتایج قطعی آزمون رشته معماری (طراحی) مورخ آذرماه 1402
بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان بازبینی دفترچه‌های آزمون معماری(طراحی) آذرماه ۱۴۰۲ می‌رساند، دفترچه‌های طراحی مجدداً توسط کمیته‌ تجدیدنظر بازنگری و نتایج قطعی آزمون‌ در کارنامه ایشان اعمال شده است. لذا این دسته از داوطلبان محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه آزمون‌ها به آدرس الکترونیکی وزارت راه و شهرسازی نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام نمایند. با توجه به دستورالعمل ثبت‌نام آزمون آذر‌ماه ۱۴۰۲ و نظر به بررسی‌های دقیق صورت گرفته، نتایج اعلام شده قطعی می‌باشد و صرفاً قبولی شرکت‌کنندگانی که کلیه شرایط شرکت در آزمون را مطابق راهنمای ثبت‌نام آزمون‌ها احراز نموده‌اند مورد تایید بوده و نتایج یاد شده به مدت ۳ سال از تاریخ برگزاری آزمون دارای اعتبار می‌باشد. آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب قبولی نشده‌اند می‌توانند در آزمون‌های دوره بعد شرکت نمایند.
مجدداً تاکید می‌گردد گواهی قبولی صرفاً یکی از مدارک لازم برای صدور پروانه اشتغال به‌کار بوده و سایر مدارک مورد نیاز توسط ادارات کل راه و شهرسازی و واحدهای صدور پروانه اشتغال، کنترل و بررسی خواهد شد. بدیهی است صِرف قبولی در آزمون بدون احراز سایر شرایط، تعهدی برای صدور پروانه اشتغال به‌کار ایجاد نمی‌کند.

مشاهده نتایج

تمدید مهلت ثبت‌نام

خبر 21 بهمن 1402: اطلاعیه تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) اسفندماه ۱۴۰۲
با توجه به درخواست داوطلبان برای تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری(طراحی) اسفندماه سال ۱۴۰۲ به آگاهی می‌رساند ثبت‌نام آزمون مذکور تا پایان روز یکشنبه مورخ ۲۲-۱۱-۱۴۰۲ تمدید گردیده و پس از پایان این زمان تمدید نخواهد شد.

ثبت نام آزمون نظام مهندسی - اسفندماه 1402

آگهی 16 بهمن 1402: ثبت‌نام آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان رشته معماری(طراحی) - اسفندماه 1402
وزارت راه و شهرسازی نسبت به برگزاری آزمون های ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری (طراحی) در تاریخ 18 اسفند ماه 1402 در پایه سه بطور هماهنگ و همزمان در سراسر كشور اقدام می‌نماید.

دانلود دفترچه راهنما

توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
جهت مشاهده آگهی در سایت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان کلیک نمایید

اعلام نتایج آزمون ورود به حرفه رشته معماری (طراحی)

خبر 11 بهمن 1402: اطلاعیه اعلام نتایج آزمون ورود به حرفه رشته معماری(طراحی) – آذرماه ۱۴۰۲
بدینوسیله به اطلاع کلیه شرکت‌کنندگان آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان رشته معماری(طراحی) می‌رساند، نتایج آزمون‌های موصوف استخراج گردیده و از ساعت ۱۴:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۱-۱۱-۱۴۰۲ بر روی سامانه آزمون‌های ورود به حرفه به نشانی https://inbr.ir قابل مشاهده است و شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق این سامانه نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام نمایند.
شركت‌كنندگانی كه موفق به اخذ حدنصاب قبولی در آزمون‌ها نشده‌اند چنانچه درخواست بازنگری نسبت به نتیجه آزمون داشته باشند می‌توانند درخواست خود را از طریق همین سامانه از روز شنبه مورخ ۱۴-۱۱-۱۴۰۲ و حداكثر تا روز چهارشنبه مورخ ۱۸-۱۱-۱۴۰۲ ارسال نمایند.
به لحاظ برنامه‌ریزی‌های انجام شده از كلیه داوطلبان گرامی انتظار دارد كه درخواست‌های خود را در مهلت مقرر ارسال نمایند. بدیهی است به درخواست‌هایی كه بعد از تاریخ مقرر ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مشاهده نتایج

ثبت نام آزمون نظام مهندسی - اسفندماه 1402

آگهی 12 دی 1402: ثبت‌نام آزمون‌ نظام مهندسی - اسفندماه 1402
وزارت راه و شهرسازی نسبت به برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان (آزمون نظام مهندسی) بطور هماهنگ و همزمان در سراسر كشور اقدام می‌نماید.
مهلت ثبت نام تا 18 دی ماه 1402 تا 21 دی ماه 1402 می باشد.

خبر 18 دی 1402: با توجه به درخواست داوطلبان برای تمدید مهلت ثبت‌نام مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان اسفندماه سال ۱۴۰۲ به آگاهی می‌رساند ثبت‌نام آزمون مذکور تا پایان روز پنجشنبه مورخ 1402/10/21 تمدید گردیده و پس از پایان این زمان تمدید نخواهد شد.

مدرک تحصیلی (مشاهده)
مطابق با ماده 7 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان صرفاً مدارك مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال بكار مورد تایید میباشند. همچنین مطابق ماده 6 قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان رشته های معماری، عمران، تاسیسات مكانیكی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک جزء رشته های اصلی میباشند.
با توجه به مصوبات كمیسیون موضوع تبصره ذیل ماده 7 قانون (هم‌ارزی) كلیه دارندگان مدارك تحصیلی كارشناسی و كارشناسی ناپیوسته با عناوین متفاوت از رشته های اصلی، مدارك تحصیلی كارشناسی ناپیوسته فاقد مدرك كاردانی در رشته های اصلی و كارشناسی ارشد و دكتری فاقد مدرك كارشناسی در رشته های اصلی و مواردی از این قبیل جهت اطلاع از امكان یا عدم امكان دریافت پروانه اشتغال به كار در رشته و صلاحیت موردنظر، نسبت به كسب نظر از اداره كل استان محل سكونت خود قبل از ثبت نام اقدام نمایند تا پس از قبولی در آزمون برای دریافت پروانه اشتغال به كار با مشكل قانونی مواجه نگردند.
سابقه کار حرفه ای (مشاهده)
نحوه محاسبه سنوات حرفه ای مهندسان: حداقل سوابق كارآموزی برای شركت در آزمون ورود به حرفه مهندسان از تاریخ اخذ مدرك تحصیلی در هر مقطع تا 18 اسفندماه 1402 و به شرح جدول شماره (1) میباشد. (مطابق ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون).
توجه: متقاضیانی كه سنوات لازم را تا 18 اسفندماه 1402 احراز ننمایند امكان ثبت نام و شركت در آزمون را ندارند و در صورت نداشتن شرایط لازم و ورود اطلاعات نادرست جهت ثبت نام و قبولی در آزمون، قبولی آنان كان لم یكن تلقی شده و با آنها مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد
اعتبار قبولی آزمون ها (مشاهده)
اعتبار قبولی در كلیه آزمون های مهندسی، كاردانی و معماران تجربی حداكثر به مدت 3 سال از تاریخ برگزاری آزمون میباشد. لذا ضروری است قبول شدگان در آزمون مذكور در مهلت تعیین شده نسبت به اخذ پروانه اشتغال بكار مهندسی خود اقدام نمایند. در غیر اینصورت صدور پروانه اشتغال به كار منوط به شركت و قبولی در آزمون بعدی خواهد بود.
تذكر: قبولی آزمون كسانی كه در زمان ثبت نام فاقد شرایط لازم برای دریافت پروانه باشند كان لم یكن تلقی می‌گردد.
آزمون های ورود به حرفه مهندسان و كاردان های فنی ساختمان در كلیه رشته ها فقط در پایه 3 به صورت تستی برگزار میگردد و ارتقاء پایه طبق آئین نامه اجرایی قانون و دستورالعملهای ابلاغی صورت میگیرد.
آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در پایه های 1، 2 و 3 به صورت تستی برگزار میگردد. 
بخش های آزمون و شکل برگزاری آن ها (مشاهده)
آزمون تمامی رشته ها بصورت تستی و چهار گزینه ای میباشد.
آزمون تمامی رشته ها بصورت كتاب باز میباشد.
حدنصاب قبولی در آزمون های ورود به حرفه مهندسان و كاردان های فنی ساختمان در تمامی رشته ها و صلاحیت آن %50 میباشد.
حدنصاب قبولی در آزمون های ورود به حرفه مهندسان در رشته عمران صلاحیت های "طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان" و "ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی" %60 میباشد.
حدنصاب قبولی در آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی برای پایه سه %50 پایه دو %55 و پایه یك %60 میباشد.
توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه استخدامی می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آزمون

+ دانلود دفترچه شرایط (PDF) 


تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 21 دی 1402
دریافت کارت آزمون: 14 الی 16 اسفند 1402
زمان برگزاری آزمون: 17 و 18 اسفند 1402


منابع آزمون:
+
دانلود رایگان سوالات آزمونهای ورود به حرفه مهندسان 


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان کلیک نمایید

نتایج آزمون اعلام شد

خبر 29 آذر 1402: اعلام نتایج مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان مورخ 20 و 21 مهر‌ماه 1402
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ نتایج آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان مورخ 20 و 21 مهر‌ماه 1402 اعلام گردید.

مشاهده نتایج

زمان اعلام نتایج

خبر 18 آذر 1402: اعلام نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری در بهمن ماه
به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، احسان ذبیحیان، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری در بهمن ماه اعلام می گردد.

ادامه خبر

اطلاعیه منابع جدید برای متقاضیان شرکت در آزمون‌های ورود به حرفه

خبر 8 آذر 1402: اطلاعیه منابع جدید برای متقاضیان شرکت در آزمون‌های ورود به حرفه
به منظور اختصاص فرصت مناسب به داوطلبان برای مطالعه و کسب آمادگی‌های بیشتر، به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت‌ در آزمون‌های آتی ورود به حرفه رشته‌های معماری و عمران می‌رساند، کتاب جدید «راهنمای طراحی و اجرای دیوارهای بنایی محوطه» که توسط این دفتر تهیه و از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انتشار یافته است بعنوان یکی از منابع آزمون ملاک عمل خواهد بود. داوطلبان محترم می‌توانند کتاب مذکور را از کتابفروشی‌های معتبر تهیه نمایند.

دانلود کتاب

اطلاعیه درج سوالات و پاسخنامه آزمون‌ - مهرماه 1402

خبر 10 آبان 1402: اطلاعیه درج سوالات و پاسخنامه آزمون‌های‌ ورود به حرفه مهندسان - مهرماه 1402
پیرو برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان مورخ مهر‌ماه سالجاری به اطلاع کلیه شرکت‌کنندگان می‌رساند، سوالات و پاسخنامه‌های مربوط به کلیه رشته‌های آزمون یاد شده در سامانه آزمون‌های ورود به حرفه درج گردیده است.
شرکت‌کنندگان محترم می‌توانند درخواست بازنگری در سوالات و پاسخنامه آزمون مذکور را از طریق همین سامانه و از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تا روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ارسال نمایند و درخواست‌هایی که پس این تاریخ و به طرق دیگر ارسال شده باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و بعد از تاریخ مقرر امکان ارسال درخواست بازنگری مقدور نخواهد بود.

ثبت نام آزمون وورد به حرفه مهندسان - آذرماه 1402

آگهی 9 آبان 1402: ثبت نام ورود به حرفه مهندسان
وزارت راه و شهرسازی نسبت به برگزاری آزمون های ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری (طراحی) در پایه سه بطور هماهنگ و همزمان در سراسر كشور اقدام می نماید.
مهلت ثبت نام تا 13 آبان 1402 تا ساعت 14 روز یکشنبه 14 آبان 1402 می باشد.

خبر 14 آبان 1402: اطلاعیه تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ورود به حرفه مهندسان - رشته معماری (طراحی) آذرماه 1402
با توجه به درخواست داوطلبان برای تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون رشته معماری(طراحی) آذرماه سال 1402 به آگاهی می‌رساند ثبت‌نام آزمون مذکور تا ساعت 14:00 روز یکشنبه مورخ 1402/08/14 تمدید گردیده و پس از پایان این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

مدرک تحصیلی (مشاهده)
مطابق با ماده 7 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صرفا مدارک مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال بکار مورد تأیید می باشند. همچنین مطابق ماده 6 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان رشته معماری جزء رشته های اصلی می باشد. با توجه به مصوبات کمیسیون موضوع تبصره ذیل ماده 7 قانون (هم ارزی) کلیه دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته، با عناوین متفاوت از رشته های اصلی و دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری فاقد مدرک کارشناسی در رشته های اصلی و مواردی از این قبیل جهت اطلاع از امکان یا عدم امکان دریافت پروانه اشتغال به کار در رشته و صلاحیت موردنظر، نسبت به کسب نظر از اداره کل استان محل سکونت خود قبل از ثبت نام اقدام نمایند تا پس از قبولی در آزمون برای دریافت پروانه اشتغال به کار با مشکل قانونی مواجه نگردند. 
سابقه کار حرفه ای (مشاهده)

نحوه محاسبه سنوات حرفه ای مهندسان: حداقل سوابق کار حرفه ای برای شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی در هر مقطع برای رشته معماری (طراحی) تا 17 آذر ماه به شرح جدول شماره (1) می باشد (مطابق ماده 5 آیین نامه اجرائی قانون). 
توجه: متقاضیانی که سنوات لازم را تا 17 آذر ماه 1402 احراز ننمایند امکان ثبت نام و شرکت در آزمون را ندارند و در صورت نداشتن شرایط لازم و ورود اطلاعات نادرست جهت ثبت نام و قبولی در آزمون، قبولی آنان کان لم یکن تلقی شده و با آنها مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد. ملاک محاسبه سنوات کارآموزی وفق ماده 5 آیین نامه و متناسب با مقطع تحصیلی از تاریخ اخذ مدرک تا آذر ماه 1402 (زمان برگزاری آزمون) می باشد.

سنوات سوابق کار حرفه ای حداقل برای آزمون ورود به حرفه مهندسان (پایه سه) بعد از اخذ مدرک تحصیلی
ردیف مقطع تحصیلی حداقل سوابق کار حرفه ای
1 کارشناسی 3 سال
2 کارشناسی ارشد 2 سال
3 دکترا 1 سال

سوابق کاردانی برای آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) قابل محاسبه برای آزمون مهندسی نمی باشد. 

تذکر: تاکید می گردد متقاضیان می بایست دقت نمایند در زمان ثبت نام در آزمون، با توجه به مدرک تحصیلی خود، شرایط لازم را از حیث امکان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی مطابق با آخرین ضوابط و مصوبات کمیسیون هم ارزی را دارا باشند. بدیهی است در صورت عدم رعایت این قبیل موارد، صرف ثبت نام و قبولی در آزمون هیچ گونه حقی را برای داوطلبان ایجاد نخواهد کرد و قبولی ایشان کان لم یکن تلقی شده و هرگونه مسئولیت ناشی از آن بر عهده متقاضی شرکت در آزمون می باشد ضمن آنکه دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان نیز پاسخگوی این گونه افراد نخواهد بود.

اعتبار قبولی آزمون ها (مشاهده)
اعتبار قبولی در کلیه آزمون های مهندسی حداکثر به مدت 3 سال از تاریخ آزمون می باشد لذا ضروری است قبول شدگان در آزمون مذکور در مهلت تعیین شده نسبت به اخذ پروانه اشتغال به کار خود اقدام نمایند. در غیر اینصورت صدور پروانه اشتغال به کار منوط به شرکت و قبولی در آزمون بعدی خواهد بود.
تذکر - قبولی آزمون کسانی که در زمان ثبت نام فاقد شرایط لازم برای دریافت پروانه باشند کان لم یکن تلقی می گردد.
آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری (طراحی) فقط در پایه 3 به صورت تشریحی برگزار می گردد و ارتقاء پایه طبق آئین نامه اجرائی قانون و دستورالعمل های ابلاغی صورت می گیرد. 
صلاحیت (مشاهده)
متقاضیان آزمون ورود به حرفه مهندسان برای اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته معماری در صلاحیت (طراحی) می بایست در آزمون مربوط به آن صلاحیت ثبت نام و شرکت نمایند.
بخش های آزمون و شکل برگزاری آنها (مشاهده)

آزمون رشته معماری (طراحی) بصورت تشریحی می باشد.
تذکر مهم: بدیهی است در هیچ یک از آزمون ها، جبران کسری نمره و ارفاق وجود نخواهد داشت. 

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون (مشاهده)
آزمون رشته معماری (طراحی) به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار در روز جمعه 17 آذر ماه سال 1402 بطور همزمان در سراسر کشور به شرح جدول شماره 2 برگزار می گردد.
جدول آزمون های ورود به حرفه مهندسان (مشاهده)
ردیف عنوان آزمون تاریخ ثبت نام تاریخ تهیه پرینت کارت
شناسایی آزمون از طریق
وب سایت
تاریخ برگزاری آزمون
1 معماری (طراحی) (صبح) 1402/8/18 الی 1402/8/13 1402/9/14 الی 1402/9/16 1402/9/17
نحوه ثبت نام (مشاهده)

1-7 داوطلبان لازم است به سایت دفتر مقرارت ملی و کنترل ساختمان مراجعه و در قسمت سامانه آزمون های ورود به حرفه پس از تایید راهنما و دستورالعمل ثبت نام آزمون و قبول شرایط آن نسبت به انجام فرآیند ثبت نام اقدام نمایند.
2-7- جهت ثبت نام در آزمون های ورود به حرفه مهندسان عضویت در سازمان استان اختیاری می باشد.
3-7- متقاضیان می بایست در صورت عضویت در سازمان استان به هنگام ثبت نام، دقت کافی را در نحوه درج شماره عضویت خود شامل کد استان، کد رشته، کد مرتبط و اصلی بودن رشته و شماره سریال مختص استان به شرح زیر معمول نمایند. در صورتی که متقاضی حتی یکی از اجزاء شماره عضویت خود را به اشتباه در فرم ثبت نام درج نماید ضروریست برای اصلاح آن در مدت زمان ثبت نام از طریق مراجعه به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اقدام نماید. 

4-7- لازم است متقاضیان در تکمیل سایر موارد فرم ثبت نام نیز دقت لازم را مبذول نمایند، در صورت نیاز به تغییرات می بایست از طریق مراجعه به سازمان نظام استان اقدام نمایند.
5-7- از آنجا که احراز هویت در جلسه آزمون، از طریق ارائه کارت شناسایی معتبر عکسدار و پرینت کارت شناسایی آزمون صورت خواهد گرفت، ضروری است داوطلبان رشته معماری از تاریخ 1402/9/14 الی 1402/9/16 نسبت به تهیه پرینت کارت شناسایی آزمون از طریق وبسایت اقدام نمایند.
6-7- داوطلبان میبایست قبل از ثبت نام یک قطعه عکس 4×3 یا 4×6 (عکس تمام رخ) را اسکن نموده و با فرمت (jpg) و اندازه حداکثر 400×300 پیکسل و حداقل 300×200 پیکسل را ذخیره نماید. تصویر داوطلب باید واضح و مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه اثر دیگر باشد.
7-7- متقاضیان لازم است برای ثبت نام ابتدا با مراجعه به سایت دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان وارد سامانه آزمون های ورود به حرفه شده و مراحل زیر را انجام دهند:
1-7-7- داوطلبان میبایست با وارد نمودن شماره تلفن همراه خود (شماره تلفن همراه می بایست متعلق به شخص داوطلب باشد) وارد صفحه اصلی (داشبورد) شوند. در این مرحله لازم است داوطلبان یک رمز ثابت برای خود در نظر بگیرند تا برای آزمون های آتی و ورود به پروفایل شخصی خود از این رمز استفاده کنند.
2-7-7- داوطلبان میبایست از طریق صفحه اصلی (داشبورد) یا از بخش داوطلب وارد پروفایل خود شده و نسبت به تکمیل اطلاعات کاربری خود اقدام نمایند.
3-7-7- داوطلبان در مرحله بعدی نسبت به آپلود عکس خود با شرایط ذکر شده در بند (6-7) اقدام نمایند.
4-7-7- سپس با مراجعه به بخش آزمون ها، نسبت به انتخاب صلاحیت مورد نظر اقدام نموده و به سبد خرید خود اضافه نمایند.
5-7-7- در مرحله آخر داوطلبان می بایست پس از انتخاب آزمون های مورد نظر با مراجعه به سبد خرید در بالای صفحه و تایید پرداخت با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب که رمز دوم آنها فعال می باشد نسبت به پرداخت هزینه و تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند.
توجه: داوطلبان برای اطمینان از تایید ثبت نام خود می توانند با مراجعه به آیتم داوطلب بخش آزمون های خریداری شده، آزمون های انتخابی خود را مشاهده نمایند.
از آنجایی که مشخصات فردی، کارت ورود به جلسه آزمون و سایر موارد مرتبط با این آزمون ها در پروفایل هر فرد نمایش داده می شود، بنابراین پروفایل هر داوطلب مختص همان داوطلب است و هر فرد می بایست به صورت مجزا با شماره همراه خود نسبت به ایجاد پروفایل، نام کاربری و خرید کارت ثبت نام اقدام نماید و از خرید کارت برای اشخاص دیگر اجتناب نماید.
تذکر: لازم بذکر است داوطلبان می بایست نسبت به صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل نمایند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.
8-7- از آنجا که قبولی در آزمون های یاد شده تنها یکی از مدارک لازم برای دریافت پروانه اشتغال به کار می باشد، کلیه داوطلبان موظفند قبل از انجام ثبت نام ضمن مطالعه دقیق دستورالعمل و راهنمای ثبت نام و کسب اطلاع از آخرین دستورالعمل ها و بخشنامه های صدور پروانه اشتغال به کار و مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها از طریق ادارات کل استان از کلیه شرایط و ضوابط صدور پروانه اشتغال به کار مطلع گردیده و سپس نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم رعایت موارد یاد شده، صرف ثبت نام و قبولی در آزمون هیچگونه حقی را برای داوطلبان ایجاد نخواهد کرد و دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان نیز پاسخگویی این گونه افراد نخواهد بود.
9-7- بر اساس بند 3 تصویب نامه شماره 160277/ت 52660هـ مورخ 94/12/5 هیأت وزیران، یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی، دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت بوده و کلیه داوطلبان ذکور موظفند وضعیت نظام وظیفه خود را تعیین تکلیف و مشخص نمایند.
10-7- آن دسته از داوطلبانی که کم بینا، کم شنوا و یا دارای معلولیت جسمی حرکتی می باشند، باید با مراجعه به ادارات کل راه و شهرسازی استانها مدارک خود را حداکثر تا تاریخ 1402/8/30 به این دفتر ارسال نمایند. به درخواست های پس از این تاریخ تربیت اثر داده نخواهد شد.
وضعیت معلولیت این افراد براساس نامه سازمان بهزیستی کشور مورد تایید خواهد بود و در صورت تایید آن سازمان بر اساس شرایط مربوط به نوع معلولیت با آنها رفتار خواهد شد. لذا داوطلبانی که در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده نداده اند ضرورت دارد با مراجعه به سازمان بهزیستی محل سکونت خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم تأیید معلولیت آنها توسط سازمان بهزیستی خدمات و تسهیلات لازم به آنان ارائه نخواهد شد.

توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آزمون

+ دانلود دفترچه شرایط (pdf) 


تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 14 آبان 1402
زمان دریافت کارت: 14 الی 16 آذر 1402
زمان برگزاری آزمون: 17 آذر 1402


منابع آزمون:
+ دانلود رایگان سوالات آزمونهای ورود به حرفه مهندسان 


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت اصلی کلیک نمایید

منابع مطالعه

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=623893
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k