• ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
  • 23k نظر «نمایش»

استخدام نیروی هوایی ارتش

استخدام نیروی هوایی ارتش (استخدام جدید)

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲۲,۹۴۳ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه

استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

نیروی هوایی ارتش یکی از چهار نیروی زیر مجموعه ارتش می باشد، که حفاظت از مرزهای هوایی و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران را برعهده دارد. استخدام و جذب داوطلبان در نیروی هوایی ارتش هر ساله از طریق انتشار فراخوان اینترنتی در بخش های افسری، درجه داری و کارمندی بصورت پیمانی انجام می گیرد.

فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

آگهی‌های استخدام در جریان نیروهای مسلح

استخدام نیروی دریایی ارتش
(مشاهده)
مهلت: تا 20 فروردین 1403

استخدام نیروی انتظامی
(مشاهده)
مهلت: نامشخص

استخدام نیروی پدافند هوایی ارتش
(مشاهده)

مهلت: تا 30 اردیبهشت 1402

استخدام کارمند علمی و تجربی

آگهی 9 بهمن 1402: استخدام کارمند علمی و تجربی در نیروی هوایی ارتش
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه راه نورانی شهیدان والامقام و به منظورحفظ تمامیت ارضی میهن عزیزاسلامی، ازبین جوانان ولایتمدار مومن، متعهد، علاقمند به رزمندگی و دارای روحیه انقلابی، سلحشوری، استکبارستیزی، ازجان‌گذشتگی، ایثارگری و بسیجی، در طیف کارمندی علمی و تجربی پیمانی صرفا جهت پایگاه شهید اردستانی (امیدیه) با شرایط ذیل همرزم می‌پذیرد.
مهلت ثبت نام تا 26 اسفند ماه 1402 می باشد.

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون

شرایط عمومی
1) متدین به دین مبین اسلام (التزام عملی به فرایض دینی و آگاهی داشتن به احکام شرعی در حد نیاز و قرائت و روان خوانی قرآن کریم).
2) تابعیت جمهوری اسلامی ایران (ایرانی الاصل بودن و عدم سابقه تابعیت بیگانه).
3) ایمان به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن.
4) اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
5) عدم محکومیت ناشی از اقدام علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران.
6) عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی.
7) کسانی که به عنوان عضو به نیروی هوایی ارتش ج . ا . ا می‌پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و جهت پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه شهیدان، آمادگی خدمت در هر یک از یگان های تابعه نهاجا متناسب با نیاز سازمانی را داشته باشند.
8) شاخصه‌های تدین، انقلابی بودن، روحیه ایثار و فداکاری و انگیزه خدمتی بعنوان یک اصل در همه مراحل مورد توجه قرار می‌گیرد.
9) سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه‌های دوره آموزشی در صورت استعفاء یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج . ا . ا.
10) شرط سنی برای داوطلبان کارمندان تجربی (مدرک دیپلم) حداکثر 26 سال و علمی 23 سال، راننده پایه یک حداکثر 30 سال، داوطلبین کارمندی علمی با مدرک کارشناسی حداکثر 28 سال بوده و مبنای محاسبه سن اول فروردین سال جاری می باشد. (در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت دوره ضرورت به حداکثر سن داوطلبان اضافه می‌شود. همچنین فرزندان شهداء، آزادگان از کار افتاده کلی و جانبازان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند، ارائه مدرک معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص الزامی می باشد).
11) دارا بودن سلامت جسم و روان برابر معاینات پزشکی.
12) فقدان محکومیت موثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
13) عدم عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب، گروه ها و سازمان‌های سیاسی.
14) عدم معروفیت به فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن سوء پیشینه کیفری برابر اعلام مراجع ذیصلاح و ضوابط گزینش.
15) استخدام افراد به منظور مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و جذب و استخدام بر اساس نیاز سازمان می باشد.
16) حداقل قد 165 سانتی متر.
شرایط اختصاصی
1) حداقل معدل در رشته های کارشناسی 14 بوده  و جهت داوطلبان کارمند تجربی با مدرک دیپلم حداقل معدل کل 12 می باشد.
2) دارا بودن مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد.
3) دارا بودن دیپلم مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش مرتبط با تخصص های کارمند تجربی جدول ب و تخصص های کارمند علمی مقطع دیپلم جدول الف، ضمناً در صورت داشتن دیپلم غیر مرتبط، ارائه گواهینامه مهارت فنی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای در راستای رشته ثبت نامی الزامی می باشد.
4) داوطلبانی که قبلاً بصورت پیمانی در نیروهای مسلّح خدمت نموده اند نمی توانند مجدداً بصورت پیمانی استخدام گردند.           
5) استخدام مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارائه مستندات دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی فراجا می باشد. (استخدام مشمولین غایب و دارندگان كارت معافیت پزشكی ممنوع است).
6) سپردن تعهد خدمتی برابر مقررات  ارتش جمهوری اسلامی ایران.
7) موفقیت در معاینات پزشکی، آمادگی جسمانی و صلاحیت های گزینشی و ... ، ضمناً جهت داوطلبان رشته های کارمندی تجربی،  قبولی در آزمون عملی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
8) نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی.
9)کلیه داوطلبان می بایست تعهد خدمت در پایگاه شهید اردستانی (امیدیه - استان خوزستان) به میزان 10 سال ارائه و این موضوع در ماده دستور و حکم استخدامی آنان درج می گردد.
10)داوطلبان واجد شرایط بومی منطقه و استان خوزستان در اولویت استخدام قرار دارند.
نکاتی که ضروری است داوطلبان گرامی به آن توجه نمایند:
1) در هر مرحله از گزینش كه مشخص گردد داوطلب فاقد شرایط اعلام شده می باشد بلافاصله از ادامه مراحل گزینش وی جلوگیری بعمل خواهد آمد.
2) مدت قرارداد نظامیان پیمانی 5 سال و کارمندان پیمانی 6 سال می باشد لیکن كاركنان مربوطه پس از اتمام دوره پیمانی در صورت نیاز نهاجا، تمایل فردی و احراز شرایط لازم، وفق مقررات جاری از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت خواهند شد.
3) خدمت کارکنان پیمانی به منزله انجام خدمت دوره ضرورت تلقی گردیده و در صورتی كه قبل از خاتمه تعهد به هر علت از خدمت رها  شوند برابر قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.
4) یکی از بخش های فرآیند گزینش، آزمون و مصاحبه مکتبی می باشد که منابع آن عبارت است از: دروس دین و زندگی دوره دبیرستان (پایه های دهم،یازدهم و دوازدهم) - توضیح المسائل مراجع عظام کتب معارف و اندیشه اسلامی،انقلابی وتاریخ فرهنگ وتمدن اسلامی و مسائل سیاسی جامعه.
امتیازها
1ـ مدت آموزش برای داوطلبان کارمندی حداقل دو ماه شبانه روزی می باشد و در این مدت كلیه هزینه ها از قبیل: وسایل كمك آموزشی، خوراك پوشاك، بهداشت و درمان و اسکان به عهده نیروی هوایی خواهد بود و همچنین ماهیانه مبلغی بعنوان حقوق برابر قوانین و مقررات جاری به آنان پرداخت خواهد شد.
2- همسر و فرزند استخدام شدگان به عنوان عائله تحت تکفل محسوب گردیده و کارکنان استخدامی و عائله تحت تکفل آنان مطابق ضوابط و مقررات از مزایای حکمت کارت، بیمه خدمات درمانی، بیمه عمر و حوادث و سایر تسهیلات رفاهی بهره مند خواهند گردید.
تبصره: در خصوص اعطاء امتیازات مربوطه به عائله تحت تکفل مستخدمین، وفق ضوابط جاری اقدام خواهد شد.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام
1ـ سه قطعه عكس 4×3 پشت نویسی شده.
2- اصل و روگرفت مدرک تحصیلی مرتبط یا گواهی موقت پایان تحصیلات.
3- اصل و روگرفت مدرک دیپلم مرتبط برای کارمندان تجربی و در صورت نداشتن دیپلم مرتبط، ارائه مدرک دیپلم غیر مرتبط به همراه گواهی مهارت فنی و حرفه ای از مراکز آموزش فنی و حرفه ای الزامی می باشد.
تبصره: درج معدل در مدارک تحصیلی (موقت یا دائم) الزامی می باشد.
4- اصل شناسنامه و یک سری روگرفت از تمامی صفحات.
5- اصل و روگرفت كارت ملی یا ابلاغیه شماره ملی.
6- اصل و روگرفت كارت پایان خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت یا برگه اعزام به خدمت یا گواهی اشتغال به تحصیل.
7- واریز مبلغ 1/000/000 ریال (یک میلیون ریال) به حساب 5151579100005 بانک سپه به نام تمرکز وجوه درآمد از جذب دانشجو افسری آجا و ارائه اصل برگه واریزی در زمان ثبت نام. (ضمناً مبلغ واریزی قابل استرداد نمی باشد).
8- خانواده درجه یک شهداء، جانبازان، آزادگان، فرزندان كاركنان نیروهای مسلح و داوطلبان عضو بسیج فعال بایستی هنگام ثبت نام اصل و روگرفت نامه معتبر از مراجع ذیصلاح دال بر مشمولیت خود را ارائه نمایند.
9- ارائه تصاویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی ، وضعیت نظام وظیفه، مدرک تحصیلی و نامه مربوط به امتیازات مصوب (فرزندان" شهید ، جانباز، آزاده، نظامی"و بسیج فعال) در قالب لوح فشرده به مسئول دفاتر استخدام (هر کدام از تصاویراسکن شده با پسوند  JPG.* و حداکثر ظرفیت 200کیلو بایت).
10- دارندگان مدارکی که مشمول طرح می باشند به هنگام ثبت نام روگرفت گواهی اتمام طرح و یا معافیت از آن را ارائه نمایند.
* شایان ذکر است اصل مدارک ارائه شده به منظور ثبت نام صرفاً جهت رؤیت مسئولین دفاتر استخدام می باشد و پس از بررسی در زمان ثبت نام عیناً به داوطلبین اعاده می گردد.
نحوه ثبت نام
1- داوطلبان لازم است با همراه داشتن اصل و روگرفت مدارك خواسته شده از تاریخ  1402/11/08 الی 1402/12/26 در ایام هفته از ساعت (8:00 الی 13:00) و دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت (8:00 الی 11:00) به صورت حضوری به یكی از حوزه‌های ثبت نام اشاره شده زیر مراجعه و پس از تحویل مدارك نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
2- ثبت نام بصورت حضوری است لذا به مدارکی که از طریق اداره پست ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.
تبصره: در صورت تکمیل ظرفیت قبل از اتمام مهلت تعیین شده، ثبت نام متوقف خواهد شد.
نشانی دفاتر استخدامی برای ثبت نام
1- تهران: خیابان پیروزی – جنب مترو پیروزی – فرماندهی قرارگاه پشتیبانی نهاجا (عملیات نیروی انسانی) –تلفن :02135743826
2- شیراز: درب دوم  پایگاه شکاری شهید دوران – جنب تالار پارس – دفتر استخدام – تلفن :07137209357
3- اصفهان: سه راه حکیم نظامی- جنب درمانگاه فجر- تلفن: 03136202019
4- تبریز: میدان آذربایجان – پایگاه هوایی شهید فکوری – دفتر استخدام– تلفن : 04132642400
5- همدان: شهرستان كبودر آهنگ – پایگاه هوایی شهید نوژه – ساختمان هتل H– جنب دفتر سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح - دفتر استخدام – تلفن : 08135552724
6- دزفول: پایگاه وحدتی – بین دزفول و اندیمشك – دفتر استخدام– تلفن : 06142420329
7 - بوشهر: پایگاه هوایی شهید یاسینی – میدان شهدای پایگاه – درب جنوبی پایگاه – دفتر استخدام– تلفن 07731548300
8- بندر عباس: جنب درب ورودی پایگاه شهید عبدالکریمی – جنب سالن مهمان- دفتر استخدام– تلفن : 09369149469
9- محمودآباد: كیلومتر6 جـاده محمودآبـاد به فریدونكنـار – روبروی روسـتای دریاسر – مجتمع آموزشی نجـات خدمه – دفتر استخدام نیروی هوایی – تلفن: 02135744441 و 02135745463 .
10- کرمان: خیابان شهید مصطفی خمینی (ره)- کوچه شماره 10 – دفتر استخدام - تلفن :03432822373
11- مشهد: انتهای خیابان فداییان اسلام (نخریسی)– روبروی دفتر مرکزی مترو -دفتر استخدام منطقه پدافند هوایی شمال شرق – جنب بانك سپه – تلفن : 05133442828
12- كرمانشاه: بلوار شهید کشوری – بعد از ترمینال کاویانی - نرسیده به میدان امام خمینی(ره)- دفتر استخدام .
13- چابهار: شهرستان کنارک -  روبروی دادگستری- درب ورودی پایگاه برادران شهید دل حامد- دفتر استخدام - تلفن: 05431927042
14- امیدیه: جاده امیدیه رامشیر – قبل از شهرستان رامشیر – پایگاه مقدم شهید اردستانی- درب جبهه- هتل ستاره- دفتر استخدام- تلفن : 06143599129
15- بیرجند: کیلومتر 2 جاده بیرجند مشهد – روبروی شرکت نفت – دفتر استخدام پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند- تلفن: 05632321494
رشته های کارمند علمی - پیمانی

ردیف

مقطع تحصیلی

رشته تحصیلی و گرایش

تعداد/نفر

جنسیت

نوع استخدام

ماهیت استخدام

1

کارشناس

پرستار عمومی

2

مرد- زن

کارمندی

پیمانی

2

کارشناس

روانشناسی بالینی

2

مرد

کارمندی

پیمانی

3

کارشناس

بهداشت محیط

2

مرد

کارمندی

پیمانی

4

دیپلم

کمک پرستار

2

مرد- زن

کارمندی

پیمانی

5

دیپلم

برق

2

مرد

کارمندی

پیمانی

 

جمع

10

---

کارمندی

پیمانی

تخصص های کارمند علمی پیمانی

ردیف

مقطع تحصیلی

تخصص

تعداد/نفر

جنسیت

ماهیت استخدام

نوع استخدام

1

دیپلم

راننده پایه یکم

3

مرد

پیمانی

کارمندی

2

دیپلم

راننده پایه دوم

2

مرد

پیمانی

کارمندی

3

دیپلم

مکانیک خودرو

2

مرد

پیمانی

کارمندی

4

دیپلم

آهنگری و جوشکاری

2

مرد

پیمانی

کارمندی

5

دیپلم

لوله کشی

2

مرد

پیمانی

کارمندی

6

دیپلم

بنایی

2

مرد

پیمانی

کارمندی

7

دیپلم

آشپزی

2

مرد

پیمانی

کارمندی

8

دیپلم

نانوایی

2

مرد

پیمانی

کارمندی

9

دیپلم

باغبانی

1

مرد

پیمانی

کارمندی

10

دیپلم

خشکشویی

1

مرد

پیمانی

کارمندی

11

دیپلم

نجاری

1

مرد

پیمانی

کارمندی

 

جمع

20

مرد

پیمانی

کارمندی

ثبت نام

تقویم آگهی:
مهلت ثبت نام: تا 26 اسفند 1402


منابع مطالعه:
دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون 


توجه: ثبت نام بصورت حضوری است لذا به مدارکی که از طریق اداره پست ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

استخدام مقطع درجه داری نیروی هوایی ارتش - 3 آبان 1402

آگهی 3 آبان 1402: استخدام مقطع درجه داری نیروی هوایی ارتش در سال 1402
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه راه نورانی شهیدان والامقام و  به منظورحفظ تمامیت ارضی میهن عزیز اسلامی و تامین نیروی انسانی خود از بین جوانان (پسر) مومن، متعهد، علاقمند به رزمندگی و دارای روحیه انقلابی، ولایتمداری، سلحشوری، استکبارستیزی، از جان‌ گذشتگی، ایثارگری و بسیجی، و متعهد به حفظ ارزش های انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران در طیف درجه داری جهت انجام خدمت دریگان های تابعه نهاجا واقع در جغرافیای کشور عزیزمان ایران اسلامی با شرایط ذیل همرزم می‌پذیرد.
مهلت ثبت نام تا 15 آذر 1402 می باشد.

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون 

شرایط عمومی (مشاهده)
متدین به دین مبین اسلام.
تابعیت جمهوری اسلامی ایران (ایرانی الاصل بودن و عدم سابقه تابعیت بیگانه).
ایمان به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن.
اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
کسانی که به عنوان عضو به نیروی هوایی ارتش ج . ا . ا می‌پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و جهت پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه شهیدان، آمادگی خدمت در هر یک از یگان های تابعه نهاجا متناسب با نیاز سازمانی را داشته باشند.
شاخصه‌های تدین، انقلابی بودن، روحیه ایثار و فداکاری و انگیزه خدمتی بعنوان یک اصل در همه مراحل مورد توجه قرار می‌گیرد.
استخدام افراد به منظور مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و جذب و استخدام بر اساس نیاز سازمان می‌باشد.
سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه ‌های دوره آموزشی در صورت استعفاء یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج . ا . ا.
صرفاً از متولدین ذکور یکم فروردین  هزار و سیصد هفتاد و نه(1379/01/01) لغایت آخر اسفند ماه هزارو سیصدو هشتادوپنج(1385/12/19) (به شرط دارا بودن مدرک دیپلم) ثبت نام بعمل می آید. در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت ضرورت به حداکثر سن داوطلب اضافه می‌شود. فرزندان شهداء، جانبازان از کار افتاده کلی و آزادگان از شرط سن و معدل معاف می باشند. (ارائه مدرک معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مورد الزامی می باشد).
دارا بودن سلامت جسم و روان برابر معاینات پزشکی.
فقدان محکومیت موثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
عدم عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب، گروه ها و سازمان‌های سیاسی.
عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش.
شرایط اختصاصی (مشاهده)
داشتن مدرك تحصیلی دیپلم در رشته های ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ،علوم انسانی، فنی و حرفه ای (کلیه گرایش های مرتبط رشته های برق، مکانیک والکترومکانیک،صنایع، متالوژی، معدن، نقشه کشی، معماری، رایانه، تاسیسات، ماشین آلات و ماشین ابزار و کار و دانش (کلیه گرایش های مرتبط رشته های برق، مکانیک و الکترومکانیک، صنایع، متالوژی، معدن، نقشه کشی، معماری، رایانه، تاسیسات، ماشین آلات و ماشین ابزار، تراشکاری و هوانوردی) با حداقل معدل کل 14
استخدام مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارائه مستندات لازم دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی ناجا می باشد (استخدام مشمولین غایب و دارندگان كارت معافیت پزشكی ممنوع است).
سپردن تعهد خدمتی برابر مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران
موفقیت در مراحل استخدامی
نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگا ه‌های دولتی و بخش خصوصی.
نکات ضروری که داوطلبان گرامی  باید به آن توجه نمایند:
كلیه پذیرفته شدگان مراحل گزینش، بر اساس اولویت های كمیته نهایی گزینش انتخاب خواهند شد
یکی از بخش های فرآیند گزینش، آزمون و مصاحبه مکتبی می باشد که منابع آن عبارت است از: دروس دین و زندگی دوره دبیرستان( پایه های دهم،یازدهم و دوازدهم)- توضیح المسائل مراجع عظام- کتب معارف و اندیشه اسلامی،انقلابی وتاریخ فرهنگ وتمدن اسلامی و مسائل سیاسی جامعه
تعیین نوع استخدام (رسمی / پیمانی)  بر اساس نیاز سازمانی نهاجا صورت می پذیرد.
در هر مرحله از گزینش كه مشخص گردد داوطلب فاقد شرایط اعلام شده می باشد بلافاصله از ادامه مراحل گزینش وی جلوگیری بعمل خواهد آمد.
مدت قرارداد نظامیان پیمانی 5 سال است لیکن كاركنان مربوطه پس از اتمام دوره پیمانی در صورت نیاز نهاجا، تمایل فردی و احراز شرایط لازم، وفق مقررات جاری از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت خواهند شد.
خدمت کارکنان پیمانی به منزله انجام خدمت دوره ضرورت تلقی گردیده و در صورتی كه قبل از خاتمه تعهد به هر علت از خدمت رها شوند برابر قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.
امتیازها (مشاهده)
دانش آموزان در طول مدت آموزش که حداقل یك سال و حداکثر آن براساس تخصص استخدامیان متغیر می باشد، شبانه روزی بوده و در این مدت كلیه هزینه ها از قبیل: وسایل كمك آموزشی، خوراك، پوشاك، بهداشت و درمان و اسکان به عهده نیروی هوایی خواهد بود و همچنین ماهیانه مبلغی به عنوان حقوق برابر قوانین و مقررات جاری به آنان پرداخت خواهد شد.
کلیه پذیرفته شدگان پس از اتمام دوره آموزش به درجه مصوب نائل و از امتیازات مربوط به طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت، وام های مصوب، کارت حکمت، بیمه خدمات درمانی، بیمه عمر و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات برخوردار خواهند شد.
(د) مدارك مورد نیاز برای ثبت نام:
سه قطعه عكس 4×3 پشت نویسی شده.
اصل و روگرفت گواهی موقت دیپلم  و ریز نمرات دیپلم که به تأیید آموزش و پرورش محل تحصیل رسیده باشد.
اصل شناسنامه و یک سری روگرفت از تمامی صفحات
اصل و روگرفت كارت ملی یا ابلاغیه شماره ملی
اصل و روگرفت كارت پایان خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت یا برگه اعزام به خدمت یا گواهی اشتغال به تحصیل
واریز مبلغ1/000/000ریال (یک میلیون  ریال) به حساب 5151579100005 بانک سپه به نام تمرکز وجوه درآمد از جذب دانشجو افسری آجا و ارائه اصل برگه واریزی در زمان ثبت نام. (ضمناً مبلغ واریزی قابل استرداد نمی باشد).
خانواده درجه یک شهداء، جانبازان، آزادگان، فرزندان كاركنان نیروهای مسلح و داوطلبان عضو بسیج فعال بایستی هنگام ثبت نام اصل و  3 سری روگرفت نامه معتبر از مراجع ذیصلاح دال بر مشمولیت خود را ارائه نمایند.
ارائه تصاویر اسکن شده شناسنامه، کارت ملی، وضعیت نظام وظیفه، مدرک تحصیلی و نامه مربوط به امتیازات مصوب (فرزندان شهید ، جانباز، آزاده، نظامی و بسیج فعال) در قالب لوح فشرده به مسئول دفتر استخدام (هر کدام از تصاویر اسکن شده با پسوند  JPG.* و حداکثر ظرفیت 200کیلو بایت).
شایان ذکر است اصل مدارک ارائه شده جهت ثبت نام، صرفاً به منظور رؤیت مسئولین دفاتر استخدام می باشد و پس از بررسی در زمان ثبت نام عیناً به داوطلبین اعاده می گردد.
نحوه ثبت نام (مشاهده)
داوطلبان لازم است با همراه داشتن اصل و رو گرفت مدارك خواسته شده از تاریخ 1402/8/1 الی 1402/9/15 در ایام هفته از ساعت (8:00 الی 13:00) و دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها ساعت (8:00 الی 12:00) به یكی از حوزه‌های ثبت نام مورد اشاره شده زیر مراجعه و پس از تحویل مدارك نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
تبصره: در صورت تکمیل ظرفیت قبل از اتمام تاریخ مزبور، ثبت نام متوقف خواهد شد.
ثبت نام بصورت حضوری است لذا به مداركی كه از طریق اداره پست ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.
نشانی محل های ثبت نام (مشاهده)
تهران : میدان امام حسین(ع)-خیابان دماوند- خیابان شهید غفاری نسب(حجت)- فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی- دایره گزینش و استخدام- تلفن 02135743284
شیراز : درب دوم پایگاه – جنب بیمارستان پایگاه – دفتر استخدام – تلفن :07137209357
اصفهان : سه راه حکیم نظامی- جنب درمانگاه فجر- تلفن: 03136202019
تبریز : میدان آذربایجان – پایگاه هوایی شهید فکوری – دفتر استخدام– تلفن :04131425673
همدان :شهرستان كبودر آهنگ – پایگاه هوایی شهید نوژه – ساختمان هتل H– جنب دفتر سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح - دفتر استخدام – تلفن :08135552724
دزفول : پایگاه وحدتی – بین دزفول و اندیمشك – دفتر استخدام– تلفن : 06142420329-09166437301
بوشهر: پایگاه هوایی شهید یاسینی – میدان شهدای پایگاه – درب جنوبی پایگاه – دفتر استخدام– تلفن 07731548300
بندر عباس : جنب درب ورودی پایگاه شهید عبدالکریمی – جنب سالن مهمان- دفتر استخدام– تلفن : 09369149469
محمودآباد: كیلومتر6 جـاده محمودآبـاد به فریدونكنـار – روبروی روسـتای دریاسر – مجتمع آموزشی نجـات خدمه – دفتر استخدام نیروی هوایی – تلفن: 02135744441 و 02135745463 .
کرمان – خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)- کوچه شماره 10 – دفتر استخدام - تلفن :03432822373
مشهد: انتهای خیابان فداییان اسلام (نخریسی)– روبروی دفتر مرکزی مترو -دفتر استخدام منطقه پدافند هوایی شمال شرق – جنب بانك سپه – تلفن : 05133442828
كرمانشاه: بلوار شهید کشوری – بعد از ترمینال کاویانی - نرسیده به میدان امام خمینی(ره)- دفتر استخدام
چابهار: شهرستان کنارک - روبروی دادگستری- درب ورودی پایگاه برادران شهید دل حامد- دفتر استخدام - تلفن: 05431927042
امیدیه: جاده امیدیه رامشیر – قبل از شهرستان رامشیر – پایگاه مقدم شهید اردستانی- درب جبهه- هتل ستاره- دفتر استخدام- تلفن: 06143599129
بیرجند – کیلومتر 2 جاده بیرجند مشهد – روبروی شرکت نفت – دفتر استخدام پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند- تلفن: 05632321494
اطلاعات آگهی

تقویم آگهی:
مهلت ثبت نام: تا 15 آذر 1402


منابع مطالعه:
دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون 


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.

استخدام افسر پیمانی و کارمندی علمی و تجربی - 30 مهر 1402

آگهی 30 مهر 1402: آگهی جذب و عضو یابی طیف افسری پیمانی و کارمندی علمی و تجربی پیمانی نیروی هوایی ارتش
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه راه نورانی شهیدان والامقام و به منظورحفظ تمامیت ارضی میهن عزیزاسلامی، ازبین جوانان ولایتمدار مومن، متعهد، علاقمند به رزمندگی و دارای روحیه انقلابی، سلحشوری، استکبارستیزی، ازجان‌گذشتگی، ایثارگری و بسیجی، در طیف افسری پیمانی وکارمندی علمی و تجربی پیمانی با شرایط ذیل همرزم می‌پذیرد.
مهلت ثبت نام 1 آبان الی 1 آذر 1402 می باشد.

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون 

شرایط عمومی (مشاهده)
متدین به دین مبین اسلام (التزام عملی به فرایض دینی و آگاهی داشتن به احکام شرعی در حد نیاز و قرائت و روان خوانی قرآن کریم).
تابعیت جمهوری اسلامی ایران(ایرانی الاصل بودن و عدم سابقه تابعیت بیگانه)
ایمان به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن
اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه
عدم محکومیت ناشی از اقدام علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی.
کسانی که به عنوان عضو به نیروی هوایی ارتش ج . ا . ا می‌پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و جهت پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه شهیدان، آمادگی خدمت در هر یک از یگان های تابعه نهاجا متناسب با نیاز سازمانی را داشته باشند.
شاخصه‌های تدین، انقلابی بودن، روحیه ایثار و فداکاری و انگیزه خدمتی بعنوان یک اصل در همه مراحل مورد توجه قرار می‌گیرد .
سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه‌های دوره آموزشی در صورت استعفاء یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج . ا . ا.
شرط سنی برای داوطلبان کارمندان تجربی (مدرک دیپلم) حداکثر 26 سال ،صرفا" راننده پایه یک حداکثر 30 سال، داوطلبین افسری پیمانی و کارمندی علمی با مدرک کارشناسی حداکثر 28 سال وکارشناسی ارشد 29 سال بوده و مبنای محاسبه سن اول فروردین سال جاری می باشد. (در صورت انجام  خدمت سربازی مدت خدمت دوره ضرورت به حداکثر سن داوطلبان اضافه می‌شود. همچنین فرزندان شهداء، آزادگان از کار افتاده کلی و جانبازان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند، ارائه مدرک معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص الزامی می باشد).
دارا بودن سلامت جسم و روان برابر معاینات پزشکی
فقدان محکومیت موثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
عدم عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب، گروه ها و سازمان‌های سیاسی.
عدم معروفیت به فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن سوء پیشینه کیفری برابر اعلام مراجع ذیصلاح و ضوابط گزینش
استخدام افراد به منظور مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و جذب و استخدام بر اساس نیاز سازمان می باشد.
حداقل قد 165 سانتی متر
شرایط اختصاصی (مشاهده)
حداقل معدل در رشته های مهندسی 13 و رشته های غیر مهندسی 14 بوده  و جهت داوطلبان کارمند تجربی با مدرک دیپلم حداقل معدل کل 12 می باشد.
دارا بودن مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد.
دارا بودن دیپلم مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش مرتبط با تخصص های کارمند تجربی(جدول ج) و در صورت داشتن دیپلم غیر مرتبط، ارائه گواهینامه مهارت فنی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای در راستای رشته ثبت نامی الزامی می باشد.
داوطلبانی که قبلاً بصورت پیمانی در نیروهای مسلّح خدمت نموده اند نمی توانند مجدداً بصورت پیمانی استخدام گردند.           
استخدام مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارائه مستندات دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی فراجا  می باشد (استخدام مشمولین غایب و دارندگان كارت معافیت پزشكی ممنوع است).
سپردن تعهد خدمتی برابر مقررات  ارتش جمهوری اسلامی ایران
موفقیت در معاینات پزشکی، آمادگی جسمانی و صلاحیت های گزینشی و ... ضمناً جهت داوطلبان رشته های کارمندی تجربی،  قبولی در آزمون عملی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی
نکاتی که ضروری است داوطلبان گرامی به آن توجه نمایند:
در هر مرحله از گزینش كه مشخص گردد داوطلب فاقد شرایط اعلام شده می باشد بلافاصله از ادامه مراحل گزینش وی جلوگیری بعمل خواهد آمد.
مدت قرارداد نظامیان پیمانی 5 سال و کارمندان پیمانی 6 سال می باشد لیکن كاركنان مربوطه پس از اتمام دوره پیمانی در صورت نیاز نهاجا، تمایل فردی و احراز شرایط لازم، وفق مقررات جاری از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت خواهند شد.
خدمت کارکنان پیمانی به منزله انجام خدمت دوره ضرورت تلقی گردیده و در صورتی كه قبل از خاتمه تعهد به هر علت از خدمت رها  شوند برابر قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون 

امتیازها (مشاهده)
مدت آموزش برای داوطلبان افسری پیمانی حداقل 9 ماه شبانه روزی و برای داوطلبان کارمندی حداقل دو ماه شبانه روزی می باشد و در این مدت كلیه هزینه ها از قبیل: وسایل كمك آموزشی، خوراك پوشاك، بهداشت و درمان و اسکان به عهده نیروی هوایی خواهد بود و همچنین ماهیانه مبلغی بعنوان حقوق برابر قوانین و مقررات جاری به آنان پرداخت خواهد شد.
همسر و فرزند استخدام شدگان به عنوان عائله تحت تکفل محسوب گردیده و کارکنان استخدامی و عائله تحت تکفل آنان مطابق ضوابط و مقررات از مزایای حکمت کارت ، بیمه خدمات درمانی ، بیمه عمر و حوادث و سایر تسهیلات رفاهی بهره مند خواهند گردید.
تبصره: در خصوص اعطاء امتیازات مربوطه به  عائله تحت تکفل مستخدمین، وفق ضوابط جاری اقدام خواهد شد.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام (مشاهده)
سه (3) قطعه عكس 4×3 پشت نویسی شده.
اصل و روگرفت مدرک تحصیلی مرتبط یا گواهی موقت پایان تحصیلات
اصل و روگرفت مدرک دیپلم مرتبط برای کارمندان تجربی و در صورت نداشتن دیپلم مرتبط، ارائه مدرک دیپلم غیر مرتبط به همراه گواهی مهارت فنی و حرفه ای از مراکز آموزش فنی و حرفه ای الزامی می باشد.
تبصره: درج معدل در مدارک تحصیلی (موقت یا دائم) الزامی می باشد.
اصل شناسنامه و یک سری روگرفت از تمامی صفحات
اصل و روگرفت كارت ملی یا ابلاغیه شماره ملی
اصل و روگرفت كارت پایان خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت یا برگه اعزام به خدمت یا گواهی اشتغال به تحصیل .
واریز مبلغ1/000/000 ریال ( یک میلیون ریال) به حساب 5151579100005 بانک سپه به نام تمرکز وجوه درآمد از جذب دانشجو افسری آجا و ارائه اصل برگه واریزی در زمان ثبت نام. (ضمناً مبلغ واریزی قابل استرداد نمی باشد).
خانواده درجه یک شهداء ، جانبازان ، آزادگان ، فرزندان كاركنان نیروهای مسلح و داوطلبان عضو بسیج فعال بایستی هنگام ثبت نام اصل و روگرفت نامه معتبر از مراجع ذیصلاح دال بر مشمولیت خود را ارائه نمایند.
ارائه تصاویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی ، وضعیت نظام وظیفه ، مدرک تحصیلی و نامه مربوط به امتیازات مصوب (فرزندان" شهید ، جانباز، آزاده ، نظامی"و بسیج فعال) در قالب لوح فشرده به مسئول دفاتر استخدام (هر کدام از تصاویراسکن شده با پسوند  JPG.*  و حداکثر ظرفیت 200کیلو بایت).
دارندگان مدارکی که مشمول طرح می باشند به هنگام ثبت نام روگرفت گواهی اتمام طرح و یا معافیت از آن را ارائه نمایند.
شایان ذکر است اصل مدارک ارائه شده به منظور ثبت نام صرفاً جهت رؤیت مسئولین دفاتر استخدام می باشد و پس از بررسی در زمان ثبت نام عیناً به داوطلبین اعاده می گردد.
نحوه ثبت نام (مشاهده)
داوطلبان لازم است با همراه داشتن اصل و روگرفت مدارك خواسته شده از تاریخ  1402/8/1 الی 1402/9/1 در ایام هفته از ساعت (8:00 الی 13:00)  و دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت (8:00 الی 11:00) به صورت حضوری به یكی از حوزه‌های ثبت نام اشاره شده زیر مراجعه و پس ازتحویل مدارك نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
ثبت نام بصورت حضوری است لذا به مدارکی که از طریق اداره پست ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.
تبصره: در صورت تکمیل ظرفیت قبل از اتمام مهلت تعیین شده، ثبت نام متوقف خواهد شد.
نشانی دفاتر استخدامی برای  ثبت نام (مشاهده)
تهران: میدان امام حسین(ع)-خیابان دماوند- خیابان شهید غفاری نسب(حجت)- فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی- دایره گزینش و استخدام- تلفن 02135743284 .
شیراز: درب دوم  پایگاه شکاری شهید دوران – جنب تالار پارس – دفتر استخدام – تلفن :07137209357
اصفهان: سه راه حکیم نظامی- جنب درمانگاه فجر- تلفن: 03136202019
تبریز: میدان آذربایجان – پایگاه هوایی شهید فکوری – دفتر استخدام– تلفن :04131425673
همدان: شهرستان كبودر آهنگ – پایگاه هوایی شهید نوژه – ساختمان هتل H– جنب دفتر سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح - دفتر استخدام – تلفن :08135552724
دزفول: پایگاه وحدتی – بین دزفول و اندیمشك – دفتر استخدام– تلفن : 06142420329
بوشهر: پایگاه هوایی شهید یاسینی – میدان شهدای پایگاه – درب جنوبی پایگاه – دفتر استخدام– تلفن 07731548300
بندر عباس: جنب درب ورودی پایگاه شهید عبدالکریمی – جنب سالن مهمان- دفتر استخدام– تلفن : 09369149469
محمودآباد: كیلومتر6 جـاده محمودآبـاد به فریدونكنـار – روبروی روسـتای دریاسر – مجتمع آموزشی نجـات خدمه – دفتر استخدام نیروی هوایی – تلفن: 02135744441 و 02135745463 .
کرمان – خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)- کوچه شماره 10 – دفتر استخدام - تلفن :03432822373
مشهد: انتهای خیابان فداییان اسلام (نخریسی)– روبروی دفتر مرکزی مترو -دفتر استخدام منطقه پدافند هوایی شمال شرق – جنب بانك سپه – تلفن: 05133442828
كرمانشاه: بلوار شهید کشوری – بعد از ترمینال کاویانی - نرسیده به میدان امام خمینی(ره)- دفتر استخدام .
چابهار: شهرستان کنارک -  روبروی دادگستری- درب ورودی پایگاه برادران شهید دل حامد- دفتر استخدام - تلفن: 05431927042
امیدیه: جاده امیدیه رامشیر – قبل از شهرستان رامشیر – پایگاه مقدم شهید اردستانی- درب جبهه- هتل ستاره- دفتر استخدام- تلفن: 06143599129
بیرجند: کیلومتر 2 جاده بیرجند مشهد – روبروی شرکت نفت – دفتر استخدام پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند- تلفن: 05632321494
رشته های مورد نیاز (مشاهده)

جدول الف) رشته های افسری پیمانی:

ردیف مقطع رشته تحصیلی گرایش تعداد/ نفر جنسیت نوع استخدام ماهیت استخدام
1 کارشناسی نرم افزار رایانه ------ 16 مرد نظامی پیمانی
2 کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ------ 2 مرد نظامی پیمانی
3 جمع 18 مرد نظامی پیمانی

جدول ب) رشته های کارمندی علمی پیمانی: 

ردیف مقطع تحصیلی رشته تحصیلی و گرایش تعداد/نفر جنسیت نوع استخدام ماهیت استخدام
1 کارشناس پرستار عمومی 4 مرد- زن کارمندی پیمانی
2 کارشناس بینایی سنجی 2 مرد- زن کارمندی پیمانی
3 کارشناس مهندسی پزشکی 2 مرد- زن کارمندی پیمانی
4 کارشناس فیزیوتراپی 2 مرد- زن کارمندی پیمانی
5     جمع 10 --- کارمندی پیمانی

جدول ج) تخصص های کارمندی تجربی پیمانی:

ردیف مقطع تحصیلی تخصص تعداد/نفر جنسیت ماهیت استخدام نوع استخدام
1 دیپلم مکانیک خودرو 3 مرد پیمانی کارمندی
2 دیپلم راننده پایه یکم 12 مرد پیمانی کارمندی
3 دیپلم جلو بندی خودرو 2 مرد پیمانی کارمندی
4 دیپلم آهنگری و جوشکاری 3 مرد پیمانی کارمندی
5 جمع 20 مرد پیمانی کارمندی

اطلاعات آگهی

+ مشاهده متن کامل آگهی 


تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: 1 آبان الی 1 آذر 1402


منابع مطالعه:
دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون 


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت ارتش کلیک نمایید

استخدام نیروی هوایی ارتش - 10 اردیبهشت 1402

آگهی 10 اردیبهشت 1402: استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه راه نورانی شهیدان والامقام و  به منظورحفظ تمامیت ارضی میهن عزیز اسلامی و تامین نیروی انسانی خود از بین جوانان (پسر) مومن، متعهد، علاقمند به رزمندگی و دارای روحیه انقلابی، ولایتمداری، سلحشوری، استکبارستیزی، از جان‌گذشتگی، ایثارگری و بسیجی، و متعهد به حفظ ارزش های انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران در طیف درجه داری جهت انجام خدمت دریگان های تابعه نهاجا واقع در جغرافیای کشور عزیزمان ایران اسلامی با شرایط ذیل همرزم می‌پذیرد.
مهلت ثبت نام
تا 10 خرداد 1402 تا 1 تیر 1402تا 1 مرداد 1402 می باشد.

شرایط عمومی (مشاهده)
(1) متدین به دین مبین اسلام.
(2) تابعیت جمهوری اسلامی ایران (ایرانی الاصل بودن و عدم سابقه تابعیت بیگانه).
(3) ایمان به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن.
(4) اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
(5) کسانی که به عنوان عضو به نیروی هوایی ارتش ج . ا . ا می‌پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و جهت پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه شهیدان، آمادگی خدمت در هر یک از یگان های تابعه نهاجا متناسب با نیاز سازمانی را داشته باشند.
(6) شاخصه‌های تدین ، انقلابی بودن، روحیه ایثار و فداکاری و انگیزه خدمتی بعنوان یک اصل در همه مراحل مورد توجه قرار می‌گیرد .
(7) استخدام افراد به منظور مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و جذب و استخدام بر اساس نیاز سازمان می‌باشد.
(8)سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه ‌های دوره آموزشی در صورت استعفاء یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج . ا . ا.
(9) صرفاً از متولدین ذکور یکم فروردین  هزار و سیصد هفتاد و نه(1379/01/01) لغایت آخر اسفند ماه هزارو سیصدو هشتادوپنج( 1385/12/29) (به شرط دارا بودن مدرک دیپلم و یا محصل پایه دوازدهم) ثبت نام بعمل می آید. در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت ضرورت به حداکثر سن داوطلب اضافه می‌شود. فرزندان شهداء، جانبازان از کار افتاده کلی و آزادگان از شرط سن و معدل معاف می باشند. (ارائه مدرک معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مورد الزامی می باشد).
(10) دارا بودن سلامت جسم و روان برابر معاینات پزشکی.
(11) فقدان محکومیت موثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
(12) عدم عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب، گروه ها و سازمانهای سیاسی.
(13) عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش.
شرایط اختصاصی (مشاهده)
(1) داشتن مدرك تحصیلی دیپلم متوسطه در رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه ای (کلیه گرایش های مرتبط رشته های برق، مکانیک و الکترومکانیک، صنایع،متالوژی، معدن، نقشه کشی، معماری، رایانه، تاسیسات، ماشین آلات و ماشین ابزار و کارودانش (کلیه گرایش‌های مرتبط رشته های برق، مکانیک و الکترومکانیک، صنایع،متالوژی،معدن، نقشه کشی،معماری، رایانه، تاسیسات، ماشین آلات و ماشین ابزار، تراشکاری و هوانوردی) با حداقل معدل کل 14
)دانش آموزانی که در تیر ماه سال جاری موفق به اخذ مدرک دیپلم می گردند، می توانند با کارنامه پایه یازدهم (حداقل معدل 14) بطور مشروط ثبت نام نموده و می بایست جهت قطعیت ثبت نام حداکثر تا مورخه 1402/4/29 مدرک دیپلم خود را ارائه نمایند) .
(2) استخدام مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارائه مستندات لازم دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی ناجا می باشد (استخدام مشمولین غایب و دارندگان كارت معافیت پزشكی ممنوع است).
(3) سپردن تعهد خدمتی برابر مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران .
(4) موفقیت در مراحل استخدامی از جمله آزمون ورودی (در صورت برگزاری)، معاینات پزشکی ، آمادگی جسمانی، صلاحیت های گزینشی و...
(5) نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگا ه‌های دولتی و بخش خصوصی.
نکات ضروری که داوطلبان گرامی  باید به آن توجه نمایند:
(1) كلیه پذیرفته شدگان مراحل گزینش، بر اساس اولویت های كمیته نهایی گزینش انتخاب خواهند شد.
(2) تعیین نوع استخدام (رسمی / پیمانی)  بر اساس نیاز سازمانی نهاجا صورت می پذیرد.
(3) در هر مرحله از گزینش كه مشخص گردد داوطلب فاقد شرایط اعلام شده می باشد بلافاصله از ادامه مراحل گزینش وی جلوگیری بعمل خواهد آمد.
(4) مدت قرارداد نظامیان پیمانی 5 سال است لیکن كاركنان مربوطه پس از اتمام دوره پیمانی در صورت نیاز نهاجا، تمایل فردی و احراز شرایط لازم، وفق مقررات جاری از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت خواهند شد.
(5) خدمت کارکنان پیمانی به منزله انجام خدمت دوره ضرورت تلقی گردیده و در صورتی كه قبل از خاتمه تعهد به هر علت از خدمت رها شوند برابر قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

امتیازها (مشاهده)
1ـ دانش آموزان در طول مدت آموزش که حداقل یك سال و حداکثر آن براساس تخصص استخدامیان متغیر می باشد ، شبانه روزی بوده و در این مدت كلیه هزینه ها از قبیل: وسایل كمك آموزشی، خوراك، پوشاك، بهداشت و درمان و اسکان به عهده نیروی هوایی خواهد بود و همچنین ماهیانه مبلغی به عنوان حقوق برابر قوانین و مقررات جاری به آنان پرداخت خواهد شد.
2ـ کلیه پذیرفته شدگان پس از اتمام دوره آموزش به درجه مصوب نائل و از امتیازات مربوط به طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت، وام های مصوب، کارت حکمت، بیمه خدمات درمانی، بیمه عمر و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات برخوردار خواهند شد.
مدارك مورد نیاز برای ثبت نام (مشاهده)
1 -3 قطعه عكس 4×3 پشت نویسی شده.
2ـ اصل و روگرفت گواهی موقت دیپلم  و ریز نمرات دیپلم که به تأیید آموزش و پرورش محل تحصیل رسیده باشد.
3ـ اصل و روگرفت گواهی اشتغال به تحصیل و ریز نمرات سال یازدهم که به تأیید آموزش و پرورش محل تحصیل رسیده باشد (این بند مخصوص داوطلبانی است که محصل پایه دوازدهم می باشند).
4ـ اصل شناسنامه و یک سری روگرفت از تمامی صفحات .
5ـ اصل و روگرفت كارت ملی یا ابلاغیه شماره ملی .
6ـ اصل و روگرفت كارت پایان خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت یا برگه اعزام به خدمت یا گواهی اشتغال به تحصیل
7- واریز مبلغ1/000/000 ریال ( یک میلیون ریال) به حساب5151579100005 بانک سپه به نام تمرکز وجوه درآمد از جذب دانشجو افسری آجا و ارائه اصل برگه واریزی در زمان ثبت نام. (ضمناً مبلغ واریزی قابل استرداد نمی‌باشد).
8ـ خانواده درجه یک شهداء، جانبازان، آزادگان، فرزندان كاركنان نیروهای مسلح و داوطلبان عضو بسیج فعال بایستی هنگام ثبت نام اصل و 3 سری روگرفت نامه معتبر از مراجع ذیصلاح دال بر مشمولیت خود را ارائه نمایند.
9- ارائه تصاویر اسکن شده شناسنامه، کارت ملی، وضعیت نظام وظیفه، مدرک تحصیلی و نامه مربوط به امتیازات مصوب (فرزندان" شهید ، جانباز، آزاده ، نظامی"و بسیج فعال) در قالب لوح فشرده به مسئول دفتر استخدام (هر کدام از تصاویر اسکن شده با پسوند  JPG.  و حداکثر ظرفیت 200کیلو بایت).
شایان ذکر است اصل مدارک ارائه شده جهت ثبت نام، صرفاً به منظور رؤیت مسئولین دفاتر استخدام می باشد و پس از بررسی در زمان ثبت نام عیناً به داوطلبین اعاده می گردد.
نحوه ثبت نام (مشاهده)
1ـ داوطلبان لازم است با همراه داشتن اصل و روگرفت مدارك خواسته شده از تاریخ 02/09/ 1402 الی 1402/05/01 در ایام هفته از ساعت (8:00 الی 13:00)  و دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها ساعت (8:00 الی 12:00)  به یكی از حوزه‌های ثبت نام مورد اشاره شده زیر مراجعه و پس از تحویل مدارك نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
تبصره: در صورت تکمیل ظرفیت قبل از اتمام تاریخ مزبور، ثبت نام متوقف خواهد شد.
2ـ ثبت نام بصورت حضوری است لذا به مداركی كه از طریق اداره پست ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.
نشانی محل های ثبت نام (مشاهده)
1- تهران : میدان امام حسین(ع)-خیابان دماوند- خیابان شهید غفاری نسب(حجت)- فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی- دایره گزینش و استخدام- تلفن 02135743284 .
2- شیراز : درب دوم پایگاه – جنب بیمارستان پایگاه – دفتر استخدام – تلفن :07137209357
3- اصفهان : سه راه حکیم نظامی- جنب درمانگاه فجر- تلفن: 03136202019
4- تبریز : میدان آذربایجان – پایگاه هوایی شهید فکوری – دفتر استخدام– تلفن :04131425673
5- همدان :شهرستان كبودر آهنگ – پایگاه هوایی شهید نوژه – ساختمان هتل H– جنب دفتر سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح - دفتر استخدام – تلفن :08135552724
6- دزفول : پایگاه وحدتی – بین دزفول و اندیمشك – دفتر استخدام– تلفن : 06142420329-09166437301
7- بوشهر: پایگاه هوایی شهید یاسینی – میدان شهدای پایگاه – درب جنوبی پایگاه – دفتر استخدام– تلفن 07731548300
8 بندر عباس : جنب درب ورودی پایگاه شهید عبدالکریمی – جنب سالن مهمان- دفتر استخدام– تلفن : 09369149469
 9- محمودآباد: كیلومتر6 جـاده محمودآبـاد به فریدونكنـار – روبروی روسـتای دریاسر – مجتمع آموزشی نجـات خدمه – دفتر استخدام نیروی هوایی – تلفن: 02135744441 و 02135745463 .
10- کرمان – خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)- کوچه شماره 10 – دفتر استخدام - تلفن:03432822373
11- مشهد: انتهای خیابان فداییان اسلام (نخریسی)– روبروی دفتر مرکزی مترو -دفتر استخدام منطقه پدافند هوایی شمال شرق – جنب بانك سپه – تلفن : 05133442828
12- كرمانشاه: بلوار شهید کشوری – بعد از ترمینال کاویانی - نرسیده به میدان امام خمینی(ره)- دفتر استخدام .
13- چابهار: شهرستان کنارک -  روبروی دادگستری- درب ورودی پایگاه برادران شهید دل حامد- دفتر استخدام - تلفن: 05431927042
14- امیدیه: جاده امیدیه رامشیر – قبل از شهرستان رامشیر – پایگاه مقدم شهید اردستانی- درب جبهه- هتل ستاره- دفتر استخدام- تلفن : 06143599129
15- بیرجند – کیلومتر 2 جاده بیرجند مشهد – روبروی شرکت نفت – دفتر استخدام پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند- تلفن: 05632321494
زمان و مکان برگزاری آزمون ورودی (مشاهده)
تاریخ برگزاری آزمون در صورت برگزاری آزمون چگونگی و زمان برگزاری آزمون متعاقبا از طریق دفاتر استخدام اطلاع رسانی خواهد شد.
مواد  امتحانی  زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، دین و زندگی، ریاضی، رایانه، آزمون هوش و اطلاعات عمومی در سطح مقطع متوسطه

 

اطلاعات آگهی
تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 1 مرداد 1402


منابع مطالعه:
+ دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی ارتش جمهوری اسلامی ایران
+ سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.

منابع مطالعه

 

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=13196
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 23k