۹ سال پیش

اعزام نیروی کار هواپیمایی ایرانی به خارج

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

امضا تفاهم نامه در صنعت هواپیمایی

حسن کرباسی  اظهار داشت: در راستای توسعه اعزام نیروی کار مازاد بازارکار داخل کشور، تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای در 25تیر93 بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشکده صنعت هواپیمایی و انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران منعقد شد.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران درباره اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به رشد فارغ التحصیلان جوان کشور در بخش صنعت هواپیمایی و نظر به اینکه طی جلسات کارشناسی با مسئولان و متولیان آموزش این صنعت مشخص شد، حدود 30 تا 40 درصد از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با صنعت هواپیمایی برای جذب و اشتغال خود در بازارکار داخلی با مشکل مواجه هستند، مقرر شد تا بتوان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاتر کاریابی خارجی نسبت به شناسایی فرصت‌های اشتغال در دیگر کشورها برای این گروه از فارغ التحصیلان گام‌های عملی برداشته شود.

کرباسی ادامه داد: با توجه به شناختی که از رشد سریع صنعت هواپیمایی در کشورهای همسایه ما به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد و این کشورها اکثراً جهت تأمین نیروهای فنی و مهندسی، زمینی و پروازی خود دچار مشکل شدید هستند، توافق شد با تشکیل دبیرخانه‌ای سریعاً با مسئولان مرتبط با صنعت هواپیمایی در این کشورها مذاکره شود، تا با توافق نهایی مقدمات جذب نیروی کار ایرانی در صنعت هواپیمایی را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی اجرایی کردن این توافقنامه اعلام کرد: با توجه به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر در چند کشور حاشیه خلیج فارس وابسته کار منصوب کرده است و تعدادی از کاریابی‌های خصوصی نیز تعاملات خوبی را با برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد کرده‌اند، قطعاً با هماهنگی و بهره مندی از این ابزار سعی خواهیم کرد، نسبت به فراهم سازی بستر اشتغال این گروه از فارغ التحصیلان در بازارهای کار موجود گام برداریم.

کرباسی ابراز امیدواری کرد: با توجه به روند رو به رشد روابط دیپلماتیک کشورمان بتوان با تبادل اعزام نیروی کار با کشورهای دیگر ضمن بهره مندی از درآمد ارزی این حوزه و رقابت با بقیه کشورها نسبت به رفع مشکل اشتغال جامعه کمک کرد.

این فعال حوزه کاریابی‌ها بیان داشت: یکی از بزرگترین مشکلات نیروی کار ایرانی برای جذب و استخدام در بازارهای کار دیگر کشورها عدم آشنایی به زبانهایی رایج یا سطح پائین زبان نیروهای کار ایران است که در نظر داریم با تعامل با حوزه آموزش نسبت به برطرف ساختن این مشکل گام برداریم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=122086
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد