۷ سال پیش

افزایش تسهیلات اشتغالزایی در حوزه گردشگری

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

گردشگری از جمله بخش‌هایی است که توانسته طی سال‌های گذشته در زمینه اشتغالزایی بسیار موثر عمل کند تا جایی که در استان یزد با ایجاد ۲۲ واحد بوم‌گردی، ۹۵ شغل ایجاد کند.

جهت مشاهده اخبار وام اشتغال اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، توسعه روزافزون اشتغال در بخش‌های خدماتی گردشگری همچنین در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها، این بخش را در استان یزد مورد توجه قرار داده تا جایی که امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان یزد، بحث میزان اشتغالزایی در حوزه گردشگری و لزوم حمایت‌های صندوق کارآفرینی و امید به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.
استاندار یزد در این نشست اظهار داشت: ایجاد شغل از دغدغه های دولت یازدهم است و این موضوع را با جدیت دنبال می کند اما تحقق اشتغالزایی نیازمند الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سیدمحمد میرمحمدی، ایده پردازی و کارآفرینی، سرمایه گذاری، حمایت از سرمایه گذار، آموزش، نهادینه کردن فرهنگ کار، برنامه ریزی و برندسازی و تبلیغات را از الزامات ایجاد شغل در استان یزد اعلام کرد.
وی افزود: تا زمانی که فکر و ایده برای کارآفرینی وجود نداشته باشد، سرمایه گذار نمی‌داند سرمایه خود را در چه راهی سرمایه گذاری کند اما با ایده نو و خلاقانه، حضور سرمایه گذار و حمایت از سرمایه گذاری، می توان به اشتغال پایدار دست یافت.
آموزش رکن اصلی اشتغالزایی است
میرمحمدی، آموزش را نیز از رکن‌های اصلی اشتغالزایی دانست و بیان کرد: همه افراد باید قبل از ورود به کار، تجربه کافی به دست آورند و بتوانند از عهده کارهای محوله به خود به بهترین نحو ممک برآیند و کار خود را با تخصص لازم انجام دهند.
استاندار یزد در مورد نهادینه کردن فرهنگ کار نیز  عنوان کرد: در مواردی کار وجود دارد اما به دلیل اینکه فرهنگ کار تغییر کرده و نگاه جامعه به کار متفاوت شده است، بسیاری از ظرفیت‌های شغلی خالی می‌ماند یا توسط افرادی جویای کار سایر استان‌ها اشغال می‌شود.
فرهنگ کار باید در استان یزد تغییر کند
وی افزود: متاسفانه این دیدگاه وجود دارد که افراد تحصیلکرده باید در مشاغل دولتی مشغول فعالیت شوند در حالی که اینگونه نیست و نگاه جامعه باید به این موضوع تغییر کند.
میرمحمدی در مورد برنامه ریزی نیز بیان کرد: تا زمانی که آمار درستی از افراد بیکار و شاغل، میزان سرمایه گذاری و دیگر اطلاعات آماری وجود نداشته باشد، برنامه ریزی امکانپذیر نخواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در بخش گردشگری نیاز به حمایت بیشتری از سوی صندوق کارآفرینی و امید وجود دارد، اظهار داشت: با برخی حمایت‌های محدود، اشتغالزایی خوبی در استان در این زمینه صورت گرفته و به طور قطع در صورتی که حمایت‌ها بیشتر شود، می‌توانیم به اشتغالزایی بیشتر در حوزه گردشگری استان یزد امیدوار باشیم.
ایجاد ۹۵ شغل در ۲۲ واحد بومگردی استان یزد
محمدمهدی شرافت بیان کرد: از شهریورماه سال گذشته تاکنون ۲۲ واحد بومگردی در استان یزد راه اندازی شده که ۱۱ مورد آنها از تسهیلات صندوق کارآفرینی و امید استفاده کرده اند و که این ۲۲ واحد توانسته اند ۹۵ شغل مستقیم ایجاد کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون ۱۱۰ مجوز در این زمینه صادر شده است، در صورت حمایت بیشتر می توانیم شاهد حجم قابل توجهی از ایجاد شغل در این واحدها باشیم.
مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری یزد نیز در این نشست بر لزوم کارآفرینی در حوزه آی تی تاکید کرد.
لزوم کارآفرینی در حوزه آی‌تی
محمدرضا وزیری اظهار داشت: شرایط کار در حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی متفاوت است و حتما نیاز به حضور فیزیکی افراد در محل کار نیست بنابراین لازم است مشکلات بیمه و ... در این زمینه برطرف شود.
وی تاکید کرد: اگر محدودیت‌ها در این حوزه برطرف شود، ظرفیت های خوبی در استان یزد برای اشتغال زایی در حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی وجود دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت خوشه های صنعتی سنگ، محصولات کنجدی، نساجی، کاشی و سرامیک و طلا در استان یزد اظهار داشت: چهار خوشه اول نیازمند بازار هستند اما در خوشه طلا مشکل بازار وجود ندارد.
ایجاد شرکت‌های صادرات گرا به بالندگی خوشه‌های صنعتی کمک می کند
سیدمسعود عظیمی بیان کرد: برای چهار خوشه سنگ، نساجی، محصولات کنجدی و کاشی و سرامیک، در صورتی که شرکت‌های صادرات‌گرا ایجاد شود، علاوه بر ایجاد اشتغال جدید و رفع مشکل فروش محصولات این واحدها، اشتغال فعلی نیز حفظ خواهد شد.
وی افزود: در مورد خوشه طلا نیز مشکلات دیگری از جمله کمبود نقدینگی و ... وجود دارد که در صورت پرداخت تسهیلات به این واحدها، می‌توانیم شاهد بالندگی خوشه صنعتی طلا در استان یزد و توسعه اشتغال در این زمینه باشیم.
معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری یزد نیز در این نشست خواستار پیگیری مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید برای پرداخت تسهیلات به برگزیدگان جشنواره های ملی ایده های برتر و اختراعات و ابتکارات شد.
شهرام شکوهی بیان کرد: اگر از صاحبان ایده و مبتکران و مخترعان حمایت مالی شود، آنها نیز به سهم خود می توانند اشتغالزایی داشته باشند.
در این نشست قرار شد سقف تسهیلات استان یزد از محل صندوق کارآفرینی و امید افزایش یابد و توجه ویژه ای نیز به افزایش سقف تسهیلات در حوزه گردشگری به منظور اشتغالزایی بیشتر شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=593217
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد