۸ سال پیش

افزایش دوره هنرستان از دو سال به سه سال

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 افزایش سیستم آموزشی هنرستان‌ها از 2  به 3 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید محسن حسینی مقدم سه‌شنبه شب در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی سراسر کشور در زنجان اظهار داشت: چند هزار دانش‌آموز سالانه در هنرستان‌های کشور در حال تحصیل هستند.

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت 7 هزار و 100 هنرستان در کشور گفت: 40 درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه از مجموع دانش‌آموزان محصل در هنرستان‌ها، 174 هزار دانش‌آموز در رشته‌های هنری تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فرصت مناسبی برای معرفی رشته‌های هنری فعال در هنرستان‌ها به جامعه است.
مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جشنواره‌های هنرهای تجسمی شرایط رقابت سازنده در بین هنرجویان را فراهم می‌کند، تاکید کرد: در این جشنواره شرایط نمایش خلاقیت‌های دانش‌آموزان فراهم می‌شود.
حسینی مقدم با اشاره به اینکه آمادگی مقدمات برای برگزاری جشنواره‌های هنرهای تجسمی از مهر ماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: نزدیک به 7 هزار و 600 دانش‌آموز آثار خود را از سراسر کشور به این جشنواره ارسال کردند.
وی با اشاره به انتخاب یک هزار و 50 اثر از بین آثار ارسالی اعلام کرد: برای نخستین باز آثار ارسالی به صورت اینترنتی داوری شده است.
مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون عملی دانش‌آموزان فردا 31 تیر ماه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: سه هنرستان شهر زنجان میزبان رقابت‌های عملی است.
حسینی مقدم با اشاره به اینکه گرافیک، نقشه‌کشی، معماری، صنایع دستی، انیمیشن، طراحی دوخت و نقاشی رشته‌های این جشنواره است، ادامه داد: سه رشته مشترک طراحی، عکاسی و چاپ دستی نیز دیگر رشته‌های این جشنواره است.
وی با بیان اینکه پنجشنبه یکم مرداد زمان اعلام برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی است، اضافه کرد: نفرات اول تا چهارم برتر هر رشته در روز اختتامیه معرفی می‌شوند.
مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش معلمان نیز به عنوان هنرآموز طرح درس برتر در این رقابت‌ها حضور دارند، اعلام کرد: سه نفر نیز در این رشته معرفی می‌شوند.
*تحصیل 40 درصدی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان‌ها
حسینی مقدم از فعالیت 7 هزار و 100 هنرستان در سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: در سال تحصیلی 94- 93 حدود 40 درصد از دانش‌آموزان مقطع دوره دوم متوسطه در این هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به سندهای بالا دستی مبنی بر توسعه هنرستان‌ها در کشور اعلام کرد: بر اساس این اسناد 48.26 دانش‌آموزان مقطع دوره دوم متوسطه باید در هنرستان‌ها تحصیل کنند.
مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فاصله حدود 8 تا 9 درصد تا ایده‌آل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با اسناد بالادستی اظهار کرد: تلاش‌ها برای رسیدن به حد ایده‌آل در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.
*وجود 19 رشته صنعتی در هنرستان‌ها
حسینی‌مقدم با بیان اینکه 74 درصد از مشاغل در کشور از طریق فعالیت‌های دستی انجام می‌گیرد، ادامه داد: دانش‌آموزان در هنرستان‌ها توانایی کار کردن با دست را می‌آموزند.
وی به وجود 19 رشته صنعتیدر هنرستان‌های کشور اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان محصل در این هنرستان‌ها جرات کار کردن را می‌آموزند.
مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حفه‌ای وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش متولی ایجاد اشتغال در کشور نیست و تنها آموزش افراد را بر عهده دارد.
حسینی‌مقدم با اشاره به تغییر سیستم آموزشی در آموزش و پرورش از سال تحصیلی 96-95 اعلام کرد: با تغییر سیستم آموزشی سال‌های آموزشی هنرستان‌ها از دو سال به سه سال افزایش می‌یابد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=367957
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد