۸ سال پیش

افزایش مزد با هزینه زندگی جور نیست

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

یک فعال صنفی کارگری گفت: تا زمانی که مزد کارگران تنها بر اساس مؤلفه‌ای مانند نرخ تورمی که بانک مرکزی و مرکز آمار آن را اعلام می کند افزایش یابد شکاف میان مزد و هزینه‌های زندگی ادامه دارد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید


«وحید شکاری» رئیس اتحادیه کارگری صنف مواد غذایی درباره مشکلات معیشتی کارگران به ایلنا گفت: مانند سالهای گذشته افزایش 14 درصدی دستمزدها ،برای سال 95 نیز، نمی تواند پاسخگوی هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگری باشد.
شکاری با یادآوری اینکه در سال گذشته نیز دولت با پیش کشیدن موضوع تورم انتظاری سد راه اصلی افزایش واقعی دستمزدها شد، افزود: یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که  812  هزار تومان حداقل مزد در کنار دیگر مزایای ثابت مانده مزدی به هیچ وجه پاسخگوی هزینه‌های مسکن،خوراک، پوشاک،درمان، آموزش خانواده‌های کارگری نیست.
رئیس اتحادیه کارگری صنف مواد غذایی گفت: تا زمانی که مزد کارگران تنها بر اساس مؤلفه‌ای مانند نرخ تورمی که بانک مرکزی و مرکز آمار آن را اعلام می کند افزایش یابد ،شکاف میان مزد و هزینه‌های زندگی خانوار کارگری ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه کارگران از ارکان اصلی کار و تولید هستند و کارفرمایان دولتی و خصوصی نمی توانند با نادیده گرفتن حق و حقوق کارگران به  بهره وری بالایی دست پیدا کنند،گفت:متاسفانه با درآمد فعلی ،کارگران از بسیاری خواسته ها و نیازهای اولیه زندگی محروم مانده اند و مجبورند برای تأمین مخارج زندگی به کار دوم و بعضا سوم رو بیاورند .
شکاری ادامه داد:کارگران صنایع و کارخانجات و بنگاههای تولیدی در سالیان گذشته به علت جنگ و سپس سازندگی و مساعد نبودن شرایط اقتصادی  کشور مدتها با پایین بودن مزد کنار آمدند و اما اکنون که کشور در امنیت است و به مدد دولت تدبیر و امید تحریم ها برداشته شده است و  چشم انداز مثبت اقتصادی پیش رو نمایان است،در کمال ناباوری باز هم مزد کارگران برای سال 95 عقب نگهداشته شده است.
این فعال صنفی تصریح کرد:مساله مزد باعث کاهش چشمگیر انگیزه ، بهره وری و افزایش ناامیدی نسبت به آینده در بین کارگران شده است که ادامه این امر می تواند در حوزه کار و تولید مشکلات زیادی ایجاد کند.
شکاری افزود: دولت با ارائه بسته های حمایتی از چرخه تولید ،مانند کاهش مالیات می تواند به افزایش قدرت اقتصادی کارفرمایان کمک کند تا دیگر بهانه ای برای افزایش مزد کارگران نداشته باشند و این امر بتواند بخشی از عقب افتادگی کارگران از حداقل سطح رفاه اجتماعی را جبران کند.
رئیس اتحادیه کارگری صنف مواد غذایی گفت: اگر  صورتهای مالی کارخانجات بررسی شود، مشخص می شود که میزان هزینه مزد کارگران درصد بسیارناچیزی از هزینه های جاری صنایع و تولیدی های کشور را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: ادامه زندگی کارگران با میزان مزد کنونی و شرایط سخت اقتصادی و افزایش نرخ تورم باعث گسترش بیشتر فقر اقتصادی در جامعه خواهد شد که حتی گاهی وجود این فقر می تواند در جامعه منجر به ارتکاب جرم شود.
شکاری با تاکید بر روند افزایش نرخ تورم در طول ماههای سال و همخوان نبودن دستمزد کارگران با هزینه های معیشت خانوار کارگری علی الخصوص کارگران پیمانکار شرکتی و قراردادی گفت:کارگران قرارداد موقت از سایری از  مزایای کارمندان و حتی کارگران بی بهره اند و در شرایط سخت معیشتی به سر می برند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=569983
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد