۹ سال پیش

افزایش مشارکت زنان در تکنولوژی‌های جدید

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

ظرفیت بالای زنان در فعالیت‌های اقتصادی

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ظرفیت بالای زنان در فعالیت‌های اقتصادی پیشنهاد کرد مشارکت زنان در تکنولوژی‌های جدید ارتباطی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوالحسن فیروزآبادی گفت: علیرغم پتانسیل‌های بالای زنان، نسبت بیکاری زنان بالا و مشارکت اقتصادی آن‌ها پایین است. به نحوی که طی سال‌های 75 تا 90 نسبت زنان سرپرست خانوار از 9 درصد به 13.9 درصد رسیده که نسبت نامطلوبی است.

وی نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران را یک به پنج ذکر کرد و گفت: از سال 75 تا 90 نسبت زنان سرپرست خانوار پنج درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که در طراحی نقش زنان و تعیین شاخص‌های مشارکت آن‌ها اقدام اساسی صورت نگرفته اظهار کرد: امروز زنان به سرعت در صحنه‌های اقتصادی و اجتماعی حضور یافته‌اند به نحوی که حضور زنان در آموزش عالی بیش از مردان است و در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته 57 درصد آموزش دیدگان را زنان تشکیل داده‌اند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم سخن می گفت ادامه داد: باید توجه ویژه و مستقلی به توسعه زنان در برنامه ششم صورت گیرد چرا که حضور اقتصادی زنان مقدم بر حضور اجتماعی آن‌ها است.

فیروز‌آبادی در عین حال پیشنهاد کرد از توانمندی زنان در حوزه تکنولوژی‌های جدید ارتباطی به ویژه ICT استفاده شود و تصریح کرد: زنان بیشتر جنبه نرم افزاری و کمتر قدرت فیزیکی دارند لذا می توان در حوزه‌های خدماتی علی الخصوص تکنولوژی‌های جدید ارتباطی مشارکت آنها را افزایش داد و توسعه زنان در طراحی مشاغل و هدایت آن‌ها به حوزه‌های مرتبط با تکنولوژی‌های جدید ارتباطی را مدنظر قرار داد.

وی در ادامه زنان را یکی از عوامل اصلی توسعه دانست و گفت: زنان مقدم بر تکنولوژی و سرمایه مادر هستند و انقلاب شکوهمند اسلامی بود که زنان را به مشارکت اجتماعی در آورد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ امروز نسبت زنان اشتغال دارای پست تخصصی نسبت به زنان شاغل دارای پست تخصصی فزونی گرفته و در بسیاری از ادارات از مردان پیشی گرفته‌اند.

فیروزآبادی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه مشکلاتی در طراحی اقتصادی کشور به وجود آمد که موجب شد بیکاری زنان زیاد شود و مشارکت اقتصادی خوبی اتفاق نیفتد.

وی در عین حال نسبت مشارکت اقتصادی زنان در خاورمیانه را یک به چهار و در ایران یک به پنج ذکر کرد و گفت: در برخی موارد مشاغل کاملا زنانه است و باید کار را به دست زنان سپرد اما در برخی مکانها جداسازی لازم است و اگر انجام شود به دلیل بافت مذهبی ما استقبال بیشتری صورت می گیرد لذا باید تعریف مناسبی از میزان حضور زنان و حوزه‌های حضور آن ها داشته باشیم.

به گفته قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت حضور زنان در بخش های کشاورزی و خدمات قابل توجه است اما در بخش صنعت حضور بسیار اندکی دارند از این رو وزارت کار در این خصوص مطالعات جامعی صورت داده و در زمینه تعریف مشاغل زنان و شاخص‌های مشارکت آن‌ها وارد عمل شده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=239730
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد