۸ سال پیش

امید به بهبود وضع معیشت کارگران پس از برجام

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

 رییس کانون شورای اسلامی کار البرز ابراز امیدواری کرد: با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها بهبود در وضع معیشت و دستمزد کارگران حاصل شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


علی اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی پیش‌بینی رقم دستمزد سال آینده کارگران گفت: براساس آنچه که وزیر کار وعده داده است دستمزد کارگران برای سال 1395 بیش از تورم خواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر نرخ تورم حدود 12 درصد است و دولت اعلام می‌کند که تورم رو به کاهش است، لذا احتمال این‌که نرخ تورم در زمان تعیین دستمزد 10 درصد اعلام شود و مبنای افزایش دستمزد سال آینده کارگران همانند کارمندان 12 درصد پیش‌بینی شود، بعید نیست.
رییس کانون شورای اسلامی کار البرز با اشاره به تبصره یک و دو ماده 41 قانون کار تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته تبصره دو که به تامین معیشت خانوارهای کارگری اشاره دارد پررنگ دیده نشده است در حالی که در این تبصره آمده است دستمزد باید به خانوار کارگری قدرت معیشت بدهد و هزینه‌های زندگی او را تامین کند.
اصلانی با اشاره به تلاش نمایندگان کارگران در شورای عالی کار برای ملاک‌ عمل قرار دادن تبصره دو ماده 41 قانون کار گفت: درخواست ما این است که دولت و کارفرمایان به جای 303 قلم همان 33 قلم سبد هزینه خانوارهای کارگری را ریالی کنند و به عنوان دستمزد به کارگران بدهد.
وی تصریح کرد: دولت در صدد است تا امسال کارگر و کارفرما بر سر دستمزد به توافق برسند در حالی که کارفرمایان مشکلی با کارگران ندارند و از وضع تولید و معیشت به خوبی آگاهند، لذا این دولت است که باید به وظیفه خود در قبال کارفرمایان عمل کند.
رییس کانون شورای اسلامی کار البرز در پایان گفت: در شرایطی که نرخ بیکاری و استفاده از بیمه بیکاری به شدت افزایش پیدا کرده و نرخ تورم به 12 درصد رسیده است، نمی‌توانیم از کارفرمایان بخواهیم که به ما با 30 درصد افزایش دستمزد بدهند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=582483
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد