۷ سال پیش

انتقاد از نگاه‌ سیاسی برخی مسئولان به اشتغال زنان
اطلاعات بیشتر

 

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: متأسفانه تعدادی از مسئولان از منظر سیاسی به اشتغال زنان نگاه می‌کنند در حالی که اشتغال زنان، فرهنگی متناسب با شأنیت زن است و باید تفاوت‌ها را در آن درنظر گرفت.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در ادامه نشست سی‌امین سالگرد شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور، به تبیین جایگاه این شورا پرداخت و گفت: جایگاه شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان یک جایگاه بی‌نظیر است و سیاست‌گذاری‌ها بر مبنای واقعیت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد چرا که نمایندگان دستگاه‌های مختلف در آن حضور دارند. اگر توجه کافی به سندهای مصوب شورا داشته باشیم، برنامه‌ریزی‌ها بسیار پیشرو خواهد بود و از درجا زدن جلوگیری می‌شود.
وی ادامه داد: اگر هر دولتی بخواهد پس از روی کار آمدن ابتدا مشکلات و مسائل زنان را مطالعه کند مدت زمان زیادی را از دست می‌دهد و بهتر است از بررسی‌های صورت گرفته در دولت‌های قبل استفاده کنند که بعضاً این اتفاق نمی‌افتد و این سندها در امور زنان دولت، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
اصلانی ادامه داد: بسیج جامعه زنان همواره سندهای شورا را به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار می‌دهد چرا که در بحث جمعیت با حضور جمعی از شورای زنان، کارگاه‌های آموزشی، توجیهی و تبیینی زیادی با موضوع خانواده در سراسر کشور تشکیل دادیم و به اذعان شورا، بسیج یکی از پیشتازان در حوزه جمعیت بوده است.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: ما سعی کردیم از منظر مباحث دینی و اعتقادی و همچنین بحران امنیت جمعیت را تبیین کنیم به گونه‌ای که جمعیت به یک مطالبه جدی تبدیل شود و در برنامه‌های مناسبتی در بحث تبلیغ نیز بسیج جامعه زنان همواره پیش‌قدم بوده است؛ سیاست‌های اشتغال زنان که در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان مصوب شده است برای ما بسیار کارگشا بود لذا تبیین جایگاه اشتغال زنان در جمهوری اسلامی و نگاهی که جمهوری اسلامی به اشتغال زنان دارد بر اساس یک فرهنگ متناسب با شأنیت زن باید اتفاق افتد. گرچه بسیاری‌ افراد از منظر سیاسی به اشتغال زنان نگاه می‌کنند اما باید تفاوت‌ها را در نظر داشته باشیم و در بحث‌های آموزشی نیز سندهای آموزشی زنان برای ما حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: سندهای شورا همواره برای ما نقشه راه بوده است و علی‌رغم هجمه‌های سنگینی که دشمن برای ترویج حیازدایی انجام داده است توانسته‌ایم جوانان را به حجاب علاقه‌مند کنیم و بسیاری از هجمه‌ها در مورد حجاب خنثی شده است به گونه‌ای که علیرغم فعالیت‌های ۱۲۰ شبکه ماهواره‌ای و فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی در جهت حیازدایی حجاب در بین جوانان مورد توجه زیادی قرار گرفته است.
لاله افتخاری در ادامه نشست سی‌امین سالگرد تأسیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان که با حضور برخی از اعضای این شورا برگزار شد، گفت: سند ورزش بانوان از جمله اقداماتی بود که در مدت فعالیت بنده در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان با جدیت پیگیری شد که امیدواریم سریع‌تر اجرایی شود.
وی افزود: همچنین برخی از دانشجویان زن کشورمان در خارج از کشور به دلایلی از دانشگاه اخراج شده بودند که اقدامات خوبی در کمیته بررسی مسائل دانشجویان ایرانی خارج از کشور برای کمک به این گروه از دانشجویان انجام شد، طرح انس با قرآن و تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی از دیگر اقدامات خوب انجام شده در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان است.
وی افزود: متأسفانه هم اکنون که دولت وارد سال سوم شده است احکام بسیاری از نمایندگان دستگاه‌ها زده نشده است و این پیشنهاد ما به دولت است که هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهد.
افتخاری ادامه داد: شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان باید بر مصوبات خود نظارت دقیقی داشته باشند و برای اجرای نقشه جامع فرهنگی و اجرای مصوبات عفاف و حجاب در کشور بودجه کافی را پیشنهاد بدهد و زمینه‌ای برای هماهنگی بیشتر میان شورا و دولت ایجاد شود.
در ادامه این نشست خزعلی با بیان اینکه حدود ۸ دستگاه در حوزه مد و لباس وجود دارد اما هنوز کاری در حوزه مد و لباس صورت نگرفته است،‌ گفت: متأسفانه برخی با افتخار می‌گویند ایتالیا در خدمت مد در ایران است در حالی که این موضوع جای افتخار ندارد.
در ادامه این نشست صدیقه حجاری مسئول کمیته بین‌الملل شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان،‌ گفت: ما در بیش از ۸۰ نقطه دنیا نمایندگی فرهنگی داریم که از طریق آنها اقدامات خود را پیش می‌بریم. حضور اجتماعی زنان،‌ استیفای حقوق آنها و ایجاد زمینه برای رشد زنان به همان نسبت مورد توجه قرار می‌گیرد و متناسب با آن حساسیت‌های مخالفان نیز افزایش پیدا کرده است تا ما با هجمه سنگینی از اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران هراسی‌ مواجه شده‌ایم که برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای این موضوع در حال انجام است.
وی ادامه داد: آنچه که آنها هراس دارند انتقال نگرش‌های جمهوری اسلامی به جهان است چرا که در زمانی نگاه خود را که نگاه لیبرالیسم بود برترین نگاه می‌دانستند و با این نوع نگاه تفکر اسلامی و نگاه دینی را به حاشیه کشیده بودند؛ طبیعی است آنهایی که منافعشان به خطر می‌افتد با مطرح شدن دیدگاه‌های نظام جمهوری اسلامی احساس خطر می‌کنند.
حجازی ادامه داد: نکته جالب این است که می‌بینیم ذهن‌های جستجوگر و  انسان‌های تشنه و طالب به سمت آشنایی با انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری گرایش دارند برای اینکه ببینند در ایران چه اتفاقی افتاده است و این عطش وجود دارد و این ضرورت کار را برای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان بیشتر می‌کند.
مسئول کمیته بین‌الملل شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان، گفت: بالاترین رشد اسلام‌گرایی در جهان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمده است و بیشترین گرایش به حجاب بعد از تحولات انقلاب اسلامی رخ داده است چرا که آنها متوجه شدند امکانپذیر است یک زن با حفظ ارزش‌ها حضور اجتماعی نیز داشته باشد، در کنار بحث اسلام‌هراسی می‌بینیم که موجب حجاب‌هراسی در غرب به یک موضوع جدی تبدیل شده است به گونه‌ای که برخی کشورهایی که خود را مهد دموکراسی می‌دانند در خصوص زنان محجبه قوانین ضدبشری خود را اعمال می‌کنند.
وی افزود: اولین کمیته‌ای که در شورای زنان برای آن آیین‌نامه نوشته شد، به تصویب رسید و تشکیل شد کمیته بین‌الملل بود که وظیفه آ‌ن کمیته این بود که مسائل زنان را در عرصه بین‌المللی بررسی کند و برای حضورهای جهانی زنان مانند شرکت در کمیسیون مقام زن قبل از حضور باید بررسی‌های لازم صورت گیرد.
شکیبا محبی‌تبار یکی دیگر از اعضای شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان با بیان اینکه سلامت زنان به عنوان همسر و مادر در یک خانواده رکن رکین خانواده است، گفت: سلامت مادر، سلامت سایر اعضای خانواده را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و هر قدمی که در جهت ارتقای سلامت زنان برداشته می‌شود قدم مهمی در جهت ارتقای سلامت خانواده است.
وی افزود: اگر زنان در خانواده سواد و دانش کافی در زمینه تغذیه،‌بهداشت و سلامت اعضای خانواده داشته باشند می‌توانند با بالا بردن سطح دانش خانواده مهمترین گام را در جهت حفظ سلامت آنها بردارند.
وی افزود: حمایت و مشارکت در کنگره‌ها، همایش‌ها و آموزش و اطلاع‌رسانی در سطوح مختلف به مردم از جمله اقداماتی بوده است که در وزارت بهداشت صورت گرفته است.  طراحی بسته‌های حمایتی – تغذیه‌ای بهداشتی از مادران، حمایت از زوجین نابارور که در این زمینه رایزنی‌هایی با وزیر بهداشت نیز صورت گرفته است از دیگر اقدامات این مجموعه به شمار می‌آید.
محبی‌تبار ادامه داد: بررسی مسائل فقهی زنان، درمان ناباروری با کمک شورای فقه که در قم مستقر است و بالا بردن سطح اطلاعات زنان و خانواده در زمینه‌های بهداشت و طب پیشگیری و آموزه‌های ایرانی، اسلامی با ارتباطاتی که با گروه‌های مختلف داشته‌ایم بسیار تأثیرگذار بوده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=619392
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد