۹ سال پیش

ایران استخدام: مصاحبه با دکتر شهاب جوانمردی

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

مصاحبه با کار آفرینان نمونه

س: خلاصه ای از بیوگرافی خودتان بفرمایید
متولد 1353 در خرمشهر هستم، تحصیلات راهنمایی و دبیرستان خود را در مدرسه علامه حلی تهران گذارندم، از سال 1371 وارد دانشگاه شریف شدم و مدرک لیسانس خود را از آن دانشگاه اخذ کردم، سپس تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه امیرکبیر گذراندم.
در زمینه کاری ابتدا در دوره دانشجویی با بعضی از دوستان خود مدرسه راهنمایی علامه حلی(2) را تاسیس کردیم پس از دوسال در دبیرستان علامه حلی مسئول گروه کامپیوتر شدم، یکسال بعد معاونت آموزشی را تاسیس کردم و تا سال 79 همکاری خود را ادامه دادم. در سال 80 مدیر پروژه های ICTفرودگاه امام خمینی شدم و همزمان باشگاه رباتیک جوان را در فرهنگسرای جوان تاسیس کردم، سپس در سال 81 بنیاد توسعه فردا را با تنی چند از دوستان تاسیس کردیم که مجموعه ای بین رشته ای و کانون تفکر بود.

س: آقای دکتر لطفا تعریفی از کارآفرینی و کارآفرین برای ما بگویید
در اوایل باب شدن این کلمه آنرا معادل اشتغال زایی می دانستم و کارهایی مانند تاسیس کارخانه را نوعی کارآفرینی می پنداشتم، ولی پس از تاسیس بنیاد توسعه فردا به واسطه مشغله کاری و فکری وادار به تحقیق و بررسی بیشتر در این زمینه شدم. مثال کارآفرینی به قول یکی از دوستان کیکی است که در اشتغال زایی این کیک تکه تکه شده و میان افراد شاغل تقسیم می گردد و هرچه افراد شاغل بیشتر شوند این کیک به قسمت های کوچکتر تقسیم می شود اما در کارآفرینی اینگونه است که سعی می کنیم تکه کیک های افراد را هرچه بیشتر بزرگ کنیم.
مفهوم کارآفرینی و ایجاد ثروت مبتنی بر ایده های جدید و دیدگاه های جدید نسبت به مسائل قدیم بوده و انجام دادن کارها به روش های جدیدی است که قبلا به آن شیوه و آن منظور انجام نشده است. یعنی وقتی به ذنجیره تولید ثروت نگاه می کنیم کارآفرینی به معنی ایجاد خروجی های واقعی در این ذنجیره و مبتنی بر تفکر خلاق و روش های جدید است. اصولا کارآفرینی از رویا شروع شده و به تولید ثروت ختم می شود. این جریان دوار بوده و لزوما یکبار طی نمی شود.
کارآفرین کسی است که هر روز ایده های نو و راههای جدید را جستجو کرده و محصولات و خدمات جدیدی را تعریف کند. تلاش برای رسیدن به دونده ای که زودتر مسابقه را شروع کرده بیهوده است و ما زمانی موفقیم که مسابقه را زودتر شروع کنیم و کارآفرین چنین شخصیتی است.

س: در شرکتی که الان در آن مدیرعامل هستید چه کاری انجام می شود؟
شرکت فناپ (فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد) شرکتی است در حوضه ICT که در بدو تاسیس با ماموریت ارائه سرویس و خدمات مالی به بانک پاسارگاد ایجاد شده ولی به واسطه پتانسیل مجموعه دیدیم که می توانیم با هدف گذاری های جدی تر در 4 سال آینده جزو 3 شرکت اول ICT کشور شویم اما فعلا در حوضه خدمات مالی به بیمه ها، بانک ها و سرمایه گذاری فالیت می کنیم.

س: منابع مالیتان از کجا تامین می شود؟
ما دو نوع منبع تامینی داریم که یکی از آنها انجام پروژه های مختلف و سرمایه گذاری روی محصولات جدید و هماهنگی بین ورودی و خروجی های مالی ناشی از آن درآمدهاست، دومین منبع نیز وام های بانکی است که دریافت می کنیم.

س: مشکلات پیش رویتان چیستند؟
مشکل کلی که نه فقط برای ما بلکه برای دیگر شرکت های خصوصی وجود دارد کمبود نیروی انسانی توانمند، با انگیزه و ماندگار است. از یکطرف افراد در دانشگاه ها آنچنان که باید و شاید آموزش نمی بینند و ما باید برای آشنایی آنان با بازار کار وقت و هزینه زیادی صرف کنیم از طرف دیگر دانشجویان فارغ التحصیل به سبب برخی مشکلات اجتماعی همچون فقر انگیزه لازم برای کار و اشتیاق کافی برای پیشرفت را ندارند و دیگر آنکه نسبت خروجی نیروهای انسانی که به خارج از کشور مهاجرت می کنند با نسبت ورودی ها و آن دسته از کسانی که به بازار کار معرفی می شوند بسیار تفاوت دارد.

س: آقای دکتر رمز موفقیتتان چیست؟
من خود را علاقه مند به توفیق می دانم و گمان می کنم روزی که خود را موفق بدانم آخرین روز پیشرفتم باشد و حس می کنم هرچه که تا کنون داشته ام مشمول توفیق الهی بوده است و دیگر اینکه هرگز سکون و تکرار را دوست ندارم و می خواهم هر روزم از روز قبل بهتر باشد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=189055
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد