۷ سال پیش

بازنشستگی پیش از موعد ۱۸ هزار نفر در آذربایجان شرقی از مشاغل سخت
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی از طریق مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، جعفر سمساری ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که به میزبانی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 18 هزار نفر در استان از طریق مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند، اظهار داشت: میانگین سنی این افراد بین 42 تا 46 سال است که در اوج تجربه و کارآمدی بازنشسته می‌شوند.
وی بابیان اینکه همه این افراد با 20 سال سابقه کار بازنشسته شده‌اند، افزود: کارخانجات باید برای از بین بردن موارد مشمول بازنشستگی پیش از موعد اقدام کنند تا نیروهای باتجربه خود را سریع از دست ندهند و مشکلات بیمه و پرداخت آن برای صاحبان صنایع پیش نیاید.
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه سازوکار مناسبی برای الزام صنایع جهت از بین بردن سخت و زیان‌آوری کار وجود ندارد، ابراز داشت: می‌توان برای بازنشستگی این افراد، سقف سنی 50 سال برای آقایان و 45 سال برای خانم‌ها را قرار داد تا بیشتر از تجربیات نیروهای صنایع استفاده شود.
میراحد حسینی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه، با اشاره به تعریف مشاغل سخت و زیان‌آور، گفت: موضوع سختی و زیان‌آوری را مشاغلی شامل می‌شوند که محیط کار غیر استاندار بوده و مشکلات غیرطبیعی برای شاغل ایجاد می‌شود، لذا پیش از موعد بازنشسته می‌شوند.
وی به شناسایی و تعریف 1066 شغل در سامانه مشاغل اداره کار اشاره کرده و افزود: 13 گروه شغلی جزو کارهای سخت و زیان‌آور گنجانده شدند که کار در معادن، کار در گنداب‌ها و بازیافت زباله غیرمکانیزه، کارگران انبارهای کود، کارگران مرغداری و گاوداری‌ها با شرایط خاص، کار در ارتفاع، کار با برق فشارقوی، غواصی و...  ازجمله این مشاغل هستند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=618689
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد