۷ سال پیش

برای زنان ، خانه نشینی تجویز نکردیم

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

طبیب زاده گفت: زنان مجلس نهم از نظر تحصیلات و سابقه کاری در جایگاه بلند مرتبه ای قرار داشتند به گونه ای که سه نفر از آنها دارای تخصصهای پزشکی بودند از این رو اگر ما قرار بود زنان خانه نشین باشند چرا خودمان تحصیل کرده ایم و تخصص گرفته ایم بنابراین این اظهارات از نظر ما سخیف است و از سوی کسانی مطرح شده است می خواهند با این اظهار نظرها خود را در عرصه سیاسی مطرح کنند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


زهره طبیب زاده عضو فراکسیون زنان مجلس نهم  در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان پیرامون اظهارات برخی از نمایندگان زن فعلی مجلس مبنی براینکه زنان مجلس نهم می گفتند زنان باید خانه نشین باشند، اظهار کرد: بدون شک حضور زنان درمجلس، شرکت آنها را در انتخابات های متعدد و کاندیداتوری و بعد انتخاب شدنشان و حضورشان درمجلس دقیقا بیانگر نظر آنهاست.
وی افزود: اگر اعتقاد زنان مجلس نهم بر این بود که زنان باید خانه نشین باشند از این رو خودشان در درجه اول کاندیدای حضور درعرصه اجتماعی نمی شدند از این رو این گونه اظهارات کاملا پی پایه، بی اساس و تمسخر آمیز است.
عضو فراکسیون زنان مجلس نهم  تأکید کرد: افرادی که این حرف را عنوان می کنند باید بدانند وقتی نمایندگان زن مجلس نهم خودشان برای همچین حضور کاندید شدند خانه نشینی برای سایر زنان را تجویز نمی کنند.
نماینده سابق مجلس تأکید کرد: متاسفانه بانوانی که تازه وارد عرصه سیاسی شده اند و ادبیات حضور درعرصه های سیاسی را نمی دانند گاهی از این دست اظهارات می کنند  اظهاراتی که سخیف و بی ارزش است.
طبیب زاده خاطر نشان کرد: به طور کلی باید این مسئله را عرض کنم که دیدگاه خود من و بسیاری از خانم هایی که در این سطح در جامعه حضور پیدا کردند و در عرصه های سیاسی و اجتماعی فعال بودند همان دیدگاه اسلام است.
وی افزود: ما مشاغل را در اسلام به چندین نوع شغل تقسیم می کنیم که دربعضی از مشاغل حضور زنان واجب است زیرا مشاغلی هستند که در امر خدمت رسانی درمسائل خاص زنان وجود دارند که ما در این مشاغل حضور زنان نه تنها جایز می دانیم بلکه لازم و واجب هم می دانیم.
عضو فراکسیون زنان مجلس نهم  تأکید کرد: در بسیاری از مسائل پزشکی و آموزشی مربوط به زنان نیاز است که آنها از طریق ارتباط با همجنس خود به مسائل و مشکلاتشان پی ببرند به گونه ای که در شرایط فعلی در سطح مدارس ما آموزش کاملا به صورت تفکیک جنسیتی صورت می گیرد از این رو حضور زنان دراین زمینه امری واجب و ضروری است.
نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع زنان بیماری های خودشان در پیش پزشک غیر همجنس خود منتقل نمی کننند،  خاطر نشان کرد: متاسفانه این امر سبب می شود که بیماری مزمن شده و گاهی در اثر آن بیمار از بین برود برای اینکه نخواسته به نامحرم مراجعه کند لذا حضور زنان در این تیپ از مشاغل واجب و ضروری ا ست و همه زنانی که توانایی جسمی، علمی و شرایطشان اقتضا می کند باید این مشاغل را پر کنند.
طبیب زاده اظهار کرد: البته در بسیاری از مشاغل سیاسی و اجتماعی که حضور زنان به لحاظ جنسیتی نیز ضروری است از این رونگاه اسلام این است که زنان باید در این جایگاه ها نیز حضور داشته باشند.
وی افزود: البته ما معتقدیم که بعضی ازمشاغل هستند که زنان به لحاظ آناتومی و شرایط جسمی و مشغله خانوادگی و رابطه ای که مادر با فرزند دارد زنان باید از آن اجتناب کنند و بهتر است دراین دسته از مشاغل حضور نداشته باشند زیرا ما اصطلاحا می گوییم این مشاغل سخت و زیان آوری برای یک زن محسوب می شود.
عضو فراکسیون زنان مجلس نهم  تأکید کرد: به طور مثال کار کردن در معادن برای یک زن باید توجه به مسئولیت های بعدی زندگی درخانواده و حمل فرزند و دوران نگهداری از وی ضرورت ندارد واقتضا نمی کند که زنان در چنین مشاغلی حضورداشته باشند.
نماینده سابق مجلس نهم با بیان اینکه ما ضرورت نمی بینیم که زنان درعرصه مشاغل سخت حضور پیدا کنند، تاکید کرد: به طور مشخص در غرب هم که شعارهای بسیاری مربوط به زنان داده می شود زنان در مشاغل سخت یا اصلا حضورندارند یا حضورشان بسیار نادر و کمرنگ است از این رو ما معتقدیم دراین مشاغل زنان نباید  حضور پیدا کنند.
طبیب زاده اظهار کرد: اما یک دسته از مشاغلی در جامعه وجود دارند که  به لحاظ جنسیتی اینکه زن و یا مرد آن را به دست بگیرد هیچ تفاوتی نمی کند و هیچ مزیتی به لحاظ جنسیتی وجودندارد از این رو از نظر اسلام و به لحاظ شرعی نیز هیچ مشکل وممنوعیتی در این گونه از مشاغل وجود ندارد.
وی افزود: من معتقدم حتی زنان فمنیست ایرانی که نگاه افراطی ندارند دیدگاهشان با اسلام در زمینه شغل و جایگاه زنان بسیار متفاوت نیست.
عضو فراکسیون زنان مجلس نهم تصریح کرد: بدون شک ما اگر به غرب نیز نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که تمامی کارهای درمانی زنان دربیمارستانهای کشورهای غربی به درخواست بیماران توسط همجنس آنها صورت می گیرد یعنی این چیزی است که عقل و فطرت انسان هم اقتضا می کند.
نماینده مجلس نهم با بیان اینکه خود زنان هم دوست ندارند در مشاغل سخت حضور پیدا کنند تاکید کرد: بدون شک در مشاغلی که به لحاظ جنسیتی ممنوعیتی وجود ندارد هم زن وهم مرد می توانند در آن حضور پیدا کنند اما در این قبیل از این مشاغل نیز اعتقاد بر این است که با توجه به مشکلات ومسئولیتی که زنان در زندگی خودشان مثل دوران بارداری،‌ شیردهی ونگهداری از فرزندان در سن پایین دارند اقتضا می کند اگر به لحاظ اقتصادی مجبور به کار نباشند اولویت شغلی خود را به مردان بسپارند.
طبیب زاده گفت: با توجه به اینکه در اسلام مسئولیت اقتصادی خانواده با مرد است در شرایطی که بیکاری در جامعه وجود دارد ومردان ما به لحاظ بیکار بودن نمی توانند ازدواج کنند لذا بهتر است در پستهای مشترکی که میان زن ومرد وجود دارد مردان ترجیح داده شوند تا زنان بتوانند مسئولیت مادری خود را انجام دهند که از نظر ما این تبعیض به نفع زنان است و اسلام در این جا می گوید کسی که مسئولیت احراز می کند که به لحاظ شرعی مکلف به تامین منابع زندگی است.
وی تاکید کرد: کسی در جامعه ایرانی معتقد به عدم حضور زنان نیست فقط باید بدون شک شرایط را سنجید.
عضو فراکسیون زنان مجلس نهم با بیان اینکه متاسفانه بحثهایی که از سوی برخی از زنان مجلس فعلی مطرح می شود خیلی قدیمی است افزود: تازه به دوران رسیدگان سیاسی این گونه بحثها را که به 20 سال پیش تعلق دارد مطرح می کنند از این رو باید بدانند که جامعه و زنان ما نسبت به گذشته بسیار آگاه تر هستند ونسبت به مسائلشان اشراف دارند.
طبیب زاده با بیان سابقه کاری زنان فراکسیون مجلس نهم تاکید کرد: زنان مجلس نهم از نظر تحصیلات و سابقه کاری در جایگاه بلند مرتبه ای قرار داشتند به گونه ای که سه نفر از آنها دارای تخصصهای پزشکی بودند از این رو اگر ما قرار بود زنان خانه نشین باشند چرا خودمان تحصیل کرده ایم و تخصص گرفته ایم بنابراین این اظهارات از نظر ما سخیف است و از سوی کسانی مطرح شده است می خواهند با این اظهار نظرها خود را در عرصه سیاسی مطرح کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=649070
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد