۹ سال پیش

بهره مندی از ظرفیتها و پتانسیلهای بانوان در حوزه اشتغال
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

بهره مندی از ظرفیت بانوان در برنامه ششم توسعه

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیتها و پتانسیلهای زنان، در فرایند توسعه استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زنان در برنامه ششم توسعه را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وحید نگین در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم توسعه اظهار کرد: گستردگی جامعه هدف زنان در این وزارتخانه و تنوع موضوعات مورد نظر این جامعه هدف بسیار زیاد است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای عملیاتی کردن برنامه‌هایی که در حوزه‌های کاری خود دارد بیش از سایر وزارتخانه‌ها و نهادها نیازمند بهره مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بانون است.

وی با بیان این‌که وزارت کار برای پیشبرد سیاستهای رفاه اجتماعی به نقش ویژه زنان نیاز دارد افزود: اشتغال زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال و مولد کشور باید دنبال شود لذا ضرورت دارد در توسعه بخش تعاون توجه و نگاه ویژه‌ای به تعاونی‌های زنان صورت گیرد.

به گفته نگین، وزارت کار با جامعه هدفی از زنان روبرو است که اگر برای حمایت از آنها تدابیر مناسب و موثری اتخاذ نشود آثار و پیامدهای زیان باری در قالب مسائل اجتماعی بروز خواهد کرد.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: علیرغم وجود قوانین و اسناد بالادستی از جمله اصول دهم، بیستم و بیست و یکم قانون اساسی سند چشم انداز 20 ساله و مواد 227 و 230 قانون برنامه پنجم توسعه موانع بسیاری برای مشارکت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زنان وجود دارد اما زنان ایرانی با تلاش مضاعف خود این موانع را یک به یک برطرف کرده و موفقیتهای خود را به عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی کشانده‌اند.

وی در عین حال به موانع مشارکت اجتماعی زنان اشاره و خاطرنشان کرد: ریشه این موانع بر نادیده گرفتن توانمندی‌های زنان است درحالی که توانمندسازی زنان و ایجاد زمینه مشارکت اجتماعی آن‌ها علاوه بر اثرات کوتاه مدت و بلند مدت در فرآیند توسعه اثرات بین نسلی هم خواهد داشت.

نگین تصریح کرد: امروز مشاهده می کنیم زنان ایرانی اگرچه در زمینه تحصیل پیشرفت چشمگیری نسبت به گذشته دارند اما به لحاظ فعالیت‌های اجتماعی و شاخص‌های رفاه اجتماعی از وضع نامناسبی برخوردار نیستند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشور ما در شرایط کنونی در جهت مقاوم سازی اقتصاد ملی به مشارکت زنان بیش از پیش نیاز دارد.

به اعتقاد نگین، برای برداشتن موانع پیش روی زنان باید از تمام ظرفیتهای زنان استفاده کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که پیشنهاداتی در همایش امروز مطرح و پنلهای تخصصی آن ارائه می‌شود به صورت یک بسته اجرایی واحد در اختیار تدوین کنندگان و تهیه کنندگان برنامه ششم توسعه قرار بگیرد و تحت عنوان راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای بهبود وضعیت زنان و استفاده هرچه بهتر از پتانسیل‌های آن‌ها قرار بگیرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=239772
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد