۹ سال پیش

بوروکراسی اداری مانع اصلی کسب و کار در ایران

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

بوروکراسی اداری مانع اصلی ارتقای شاخص‌های کسب و کار محسوب می‌شود

محمد رجایی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بوروکراسی اداری مانع اصلی ارتقای شاخصه‌های ایران در بخش کسب و کار است.

حجت‌الاسلام محمد رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که باید برای ارتقای رتبه ایران در بازار کسب و کار جهانی مدنظر قرار بگیرد این است که باید بوروکراسی اداری ما کاهش پیدا کند و البته در این زمینه باید در دو جهت عمل شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سویی باید تلاش شود تا قوانین مزاحم حذف شود، یعنی قوانینی که روند فعالیت‌ها را کند می‌کنند و از سوی دیگر باید تلاش کنیم تا روان سازی اجرای قوانین را در دستور کار خود قرار دهیم.
رجایی گفت: سیستم اداری ما به شدت درگیر بوروکراسی است و همین مسئله سبب شده است تا چالاکی لازم را نداشته باشد و کارها در این سیستم به کندی پیش می‌رود.
وی اظهار کرد: علاوه بر این وجود عناصر ناسالم نیز می‌تواند در روند امور و فعالیت‌های اقتصادی و سیستم اداری اختلال ایجاد کند و کاری که قرار است برای مثال در یک هفته طول بکشد، هفته‌ها تداوم دارد و به نتیجه نمی‌رسد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:خصوصی سازی در اصل چیز خوبی است اما به نظرم نباید در این زمینه افراطی عمل کنیم و با سرعت به سمت آن حرکت کنیم زیرا بخش خصوصی باید توان برعهده گرفتن مسئولیت‌ها را داشته باشد و جایگاهش را بشناسد تا اینکه خصوصی سازی بتواند به نفع اقتصاد کل کشور تمام شود.
رجایی عنوان کرد: با توجه به گرایش شدید بخش خصوصی به سودآوری خود، ممکن است در سال‌های اولیه این مسئله به ضرر اقتصاد عمل کند زیرا با توجه به نوسان قیمت‌ها بخش خصوصی فقط متعهد به سود خود است.
وی گفت: مسئله بعدی مسئله عدالت اجتماعی و توسعه متوازن است، به این معنا که در برخی از مناطق که به لحاظ توسعه یافتگی عقب مانده هستند و بخش خصوصی رغبت زیادی به حضور در آنجا ندارد باید خود دولت وارد عمل شود تا لطمه‌ای به روند توسعه کشور وارد نشود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=77043
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد