• ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
  • 1k نظر «نمایش»

بیش از صد هزار مربی پيش دبستانی و نهضت مشمول طرح استخدامی

بیش از صد هزار مربی پيش دبستانی و نهضت مشمول طرح استخدامی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲۶ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ایجاد محدودیت در شایسته گزینی معلمان

به گزارش ایران استخدام و به نقل از مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: طرح استخدام مربیان پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد محدودیت در شایسته گزینی معلمان از پیامدهای اجرای طرح استخدامی مصوب مجلس است.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند با اشاره به تصویب طرح استخدام مربیان پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی در مجلس شورای اسلامی، اظهاركرد: این طرح دركمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش، اداره كل تدوین قوانین مجلس، مركز پژوهش‌ها مجلس، سازمان امور اداری و استخدامی كشور و وزارت آموزش و پرورش بررسی و به دلیل مغایرت با اسناد بالادستی، افزایش هزینه‌های دولت و كاهش كیفیت آموزشی، تضاد با عدالت استخدامی و تعطیلی دانشگاه فرهنگیان، رد شد .

وی آمار مشمولان این طرح استخدامی را 121 هزار نفر اعلام و تصریح كرد: از این آمار 42 هزار نفر مربی پیش دبستانی ، 60 هزار مربی نهضت و 18 هزار نفر سایر افراد از جمله خرید خدمات هستند.

چهاربند خاطر نشان كرد: براساس برنامه ششم توسعه سهمیه استخدام آموزش و پرورش تا سال 1399، 185 هزار نفر است اما در صورتی كه طبق مصوبه مجلس 121هزار نفر جذب شوند، 65 درصد ظرفیت استخدامی را از دست خواهیم داد.
وی ادامه داد: 94 درصد افراد مشمول خانم‌ها هستند كه با سیاست توازن نیرو مغایرت دارد همچنین 93 درصد مشمولین در شهرهای بزرگ و مراكز استان ها سكونت دارند درحالی که روستاها، عشایر و مناطق مرزی نیازمند نیروی انسانی هستند، و از همه مهم‌تر رشته تحصیلی 44 هزار و770 نفر معادل 37 درصد افراد مشمول طرح، مطابق با رشته‌های تدریس دوره متوسطه نظری است كه تا سال 1399 هیچ نیازی به جذب آنها نیست .

رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات، كسب موقعیت نخست تربیتی جهان اسلام، توسعه عدالت آموزشی، برقراری نظام كارآمد، معلم محوری، تقویت نگاه تخصصی به دوره ابتدایی، استقرار نظام سنجش صلاحیت و ... را ازجمله اهداف تعلیم و تربیت ایران برشمرد و عنوان كرد: مغایرت این مصوبه با بند ب، مغایرت با جز 1 و 3 و بند الف، مغایرت با تكلیف آموزش و پرورش همگی در ماده 63 ، همچنین مغایرت با بند 2 سیاست‌های كلی علم و فناوری، تضاد با سیاست‌های كلی ایجاد تحول، مغایرت با ماده یك سیاست‌های كلی ابلاغی رهبری، مغایرت با بند10سیاست‌های كلی نظام اداری، مغایرت با اصول 126 و 75 قانون اساسی، مغایرت با تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تكلیف معلمان حق التدریس ومغایرت با ماده123برنامه پنجساله ششم توسعه از جمله مغایرت‌های قانونی مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی است .

وی ادامه داد: انسداد بلند مدت تحول درآموزش و پرورش – محدود كردن شایسته گزینی فرهنگیان، تشدید عدم تعادل جنسیتی و منطقه ای نیروی انسانی، كاهش پوشش تحصیلی و افزایش با زمانده از تحصیل به دلیل كمبود شدید معلم در مناطق روستایی، عشایری و مرزی، كاهش كیفیت آموزشی – عدم تعادل توزیع نیروی انسانی غیرمولد و مازاد و بارمالی سنگین بازنشستگی300 هزار نفر طی 4 سال، لاینحل ماندن وضعیت اشتغال نیروهای شاغل در نهضت و پیش دبستانی، حذف كامل كلیه پذیرش‌های دانشجو معلم در 163 بوم، كاهش 70 درصدی سهمیه استخدامی ایثارگران، تعطیلی 35 پردیس فرهنگیان و افزایش بی سوادی در افراد زیر50 سال، از پیامدهای اجرای طرح استخدام مربیان پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی است.

مشاهده صفحه جامع استخدام آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار استخدام مربیان پیش دبستانی

منبع: مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=867359
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k