۹ سال پیش

تاسیس مراکز مشاوره شغلی در دانشگاه‌های سراسر کشور
اطلاعات بیشتر

انطباق‌پذیری مسیر شغلی – تحصیلی دانشجویان

رییس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از راه‌اندازی مراکز مشاوره شغلی در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد.

دکتر حمید یعقوبی گفت: در راستای نسل سوم دانشگاه‌ها (دانشگاه کارآفرین) که وزیر علوم چندی پیش بر آن تاکید کرد، طرحی تحت عنوان «انطباق‌پذیری مسیر شغلی – تحصیلی دانشجویان» اجرا خواهد شد.

وی در مورد اهداف اجرای این طرح توضیح داد: ما قصد داریم با کمک مراکز مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها، آمادگی‌های تحصیلی و شغلی در دانشجویان را ارتقاء بخشیم و آنها را برای ورود به دنیای کار آماده کنیم. همچنین شرایطی را فراهم کنیم تا رابطه بین دانشجویان و محیط کار مطلوب شود و دانشجویان کاریابی را یاد بگیرند.

رییس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: آماده شدن برای مصاحبه استخدامی، شناسایی چالش‌ها، مهارت خودشناسی، افزایش اعتمادبه‌نفس، شناسایی اهداف و ارزش‌های زندگی و اینکه دانشجویان متوجه شوند برای چه شغلی مناسب هستند، از اهداف دیگر راه‌اندازی این مراکز است.

دکتر یعقوبی به مقایسه این طرح با طرح کارنامه سلامت دانشجویان پرداخت و گفت: ما قصد داریم همانند کارنامه سلامت که در آن وضعیت سلامت و روان دانشجویان را پایش می‌کنیم، مشکلات تحصیلی و شغلی دانشجویان را هم بررسی کنیم که اگر نقاط ضعف و قوتی دارند، شناسایی شوند.
وی به این سوال که این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد، پاسخ داد: در برخی از دانشگاه‌ها، آموزش و تربیت مشاوران شغلی شروع شده و قصد داریم تا پایان سال به مشاوران شغلی برای فعالیت در دانشگاه آموزش‌های لازم داده شود. احتمالا این طرح از نیم سال تحصیلی 94 -95 اجرا خواهد شد.

رییس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در پایان در مورد اجرای این طرح در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد ساختار خودش را دارد و هنوز با این دانشگاه در این مورد رایزنی نکرده‌ایم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=208319
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد