۹ سال پیش

تربیت پزشکان پژوهشگر از سال ۹۴

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

بیشترین تمرکز ما بر آن است که تحقیقات انجام شده در حوزه پزشکی به ارتقاء سطح سلامت کمک کند، به علاوه سعی خواهیم کرد تا همکاری‌های بین دانشگاهی در سطح ملی و همچنین در سطح بین‌المللی را تقویت کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کل دانشگاه‌های استان کرمان حداقل به 25 میلیارد تومان بودجه نیاز است تا اهداف پژوهشی به نتیجه برسند.
به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه کویر، دکتر" رضا ملک‌زاده" صبح جمعه هشتم اسفندماه در حاشیه بازدید از پژوهشکده آینده پژوهشی در سلامت کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین تمرکز ما بر آن است که تحقیقات انجام شده در حوزه پزشکی به ارتقاء سطح سلامت کمک کند، به علاوه سعی خواهیم کرد تا همکاری‌های بین دانشگاهی در سطح ملی و همچنین در سطح بین‌المللی را تقویت کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سفر به کرمان ارتقا سطح پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی است افزود: خوشبختانه دانشگاه کرمان فعالیت‌های مهمی را در زمینه پژوهش انجام داده است، به طور مثال در حال حاضر دو مرکز مصوب در سطح ایران در کرمان وجود دارد که یکی مرکز تحقیقات دهان و دندان و دیگری مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی است. همچنین پژوهشکده آینده پژوهشی که در نوع خود در کشور نمونه است و از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی کرمان محسوب می‌شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس با اشاره به چالش‌های موجود در عرصه تحقیقات و فناوری کشور بیان کرد: نخستین مشکل ما این است که نیروی پژوهشی که بتواند تحقیقات پیشرفته انجام دهد تربیت نشده است.
وی ادامه داد: شاید اصلی‌ترین دلیل این مشکل این است که هیچ‌وقت در کشور برنامه‌ای جهت تربیت پژوهشگر طراز اول انجام نشده است و به همین دلیل هم در سطح ملی و هم دانشگاهی عقب هستیم که این امر می‌طلبد برنامه‌ای که جهت تربیت پزشکان دانشمند تدوین شده اجرا شود.
ملک‌زاده همچنین اظهار کرد: مشکل بعدی ما نبود زیرساخت‌های مجهز و قوی در حوزه پژوهش است به علاوه هم در کرمان و هم در کشور حرکت به سوی مطالعات و ثبت بیماری‌های بزرگ در اولویت است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین معضل بعدی ناچیز بودن بودجه تحقیقات و پژوهش در کشور است به طور مثال طبق برنامه پنجم توسعه باید سه درصد تولید ناخالص ملی کشور صرف پژوهش شود در حالیکه این میزان سه دهم درصد هم نیست بنابراین یک راه این است که مسوولین کشور اعم از دولت و مجلس را قانع کنیم که در زمینه پژوهش سرمایه‌گذاری کنند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر میزان بودجه اختصاص یافته به طرح‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: در کل دانشگاه‌های استان کرمان حداقل به 25 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم تا اهداف ما به نتیجه برسد اما در این زمینه شاید خود دانشگاه‌ها بتوانند تا میزان هفت میلیارد تومان تامین کنند و وزارت کشور هم می‌تواند حدود چهار تا پنج میلیارد تومان کمک کند؛ از این رو فاصله باقی مانده بین نیاز و تامین اعتبار را باید مسوولین استان از طریق جذب خیرین جبران کنند که خوشبختانه کرمان در این زمینه فعال است.
ملک‌زاده خاطرنشان کرد: راهکار دیگر ما برای رفع چالش‌ها، تربیت پزشکان پژوهشگر از سال 94 است. همچنین تاسیس 10 آزمایشگاه مجهز در دست اقدام وزارت کشور قرار دارد که یکی از این آزمایشگاه‌ها متعلق به کرمان است تا مطالعات برجسته‌ای را انجام دهند، ضمن اینکه در رابطه با بودجه نیز با مقامات کشوری چندین جلسه برگزار شده است و امیدواریم به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=264638
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد