۷ سال پیش

تولید صنایع دستی شش درصد اشتغال همدان را به خود اختصاص داده است
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان از اشتغال ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر در واحد های تولید صنایع دستی خبرداد و گفت: شش درصد اشتغال استان همدان در حوزه صنایع دستی است.

جهت مشاهده نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


علی مالمیر روز جمعه درگفت وگوباخبرنگار ایرنا افزود:توسعه تولید و صادرات صنایع دستی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان همدان است چرا که این استان یکی از استان های نمونه کشور در تولید صنایع دستی است.
وی ادامه داد:صنایع دستی می تواند با کمترین سرمایه گذاری ها بیشترین بازدهی را داشته باشد و حتی بهره وری از این حوزه در برخی مواقع از بخش صنعت نیز بیشتر است و پراکندگی آن در مناطق مختلف شهری و روستایی مشکلی به وجود نمی آورد.
مالمیر گفت:سال گذشته سه هزار اشتغال جدید در حوزه صنایع دستی در استان همدان ایجاد شد.
وی جذب مشارکت ها مردمی، استفاده از اقتصاد دانش بنیان، تقویت تولید،استفاده از ظرفیت دیپلماسی،کار آفرینی و اشتغال مولد،استانداردها و برقراری عدالت در بهره مندی از منافع را از دیگر راهکارهای دستیابی به اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری استان عنوان کرد.
مالمیر از تدوین طرح توسعه میراث فرهنگی استان باهدف تسهیل فرآیند احداث، تکمیل و تجهیز موزه های خصوصی و دولتی خبرداد و افزود: آمادگی حمایت از ایجاد موزه های خصوصی و تجهیز این موزه ها به صورت کمک های بلا عوض و تسهیل در عرضه اشیا جمع آوری شده توسط متقاضیان را داریم.
وی بیان کرد: تکمیل، تجهیز و توسعه موزه های سازمان،کمک به تجهیز موزه های تخصصی شرکت ها و ادرات مانند آموزش پرورش نیز از دیگر اقدامات این حوزه است و اگر دستگاه ها ظرفیت احیا موزه برای خود داشته باشند از آنها حمایت خواهدشد.
مالمیر حفظ بناهای تاریخی با تعریف کاربری متناسب را از دیگر اهداف میراث فرهنگی استان عنوان کرد و گفت:تدوین بسته حمایت از کارگاه های تولید صنایع دستی که برای اجرای آن پنج کارگاه در مناطق شهری و در سطح روستاها نیزدر دو روستا ۱۰ کارگاه ایجاد خواهند شد.
وی ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه محصولات،شرکت در نمایشگاه خارجی و توسعه برندینگ و توسعه گردشگری در حمایت از توسعه ۱۰ هتل،راه اندازی مراکز اطلاع رسانی در مبادی ورودی، فراهم کردن ساز و کار برای معرفی استان به آژانس های خارجی از دیگر اقدام های برنامه ریزی شده در این حوزه برای عمل به اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد:توسعه گردشگری روستایی از دیگر اهداف است که در این راستا پنج مورد حمایت از اقامتگاه های بوم گردی و طبیعت گردی استان در سالجاری انجام خواهد شد.
استان همدان با داشتن یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی و گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نام گرفته است.
سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل نامگذاری شده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=622154
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد