۸ سال پیش

جای خالی متصدی آزمایشگاه در ردیف استخدامی آموزش و پرورش
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

جای خالی "متصدی آزمایشگاه" در ردیف استخدامی آموزش و پرورش

رئیس دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به وضعیت نابسامان آزمایشگاه‎ها در مدارس گفت: در ردیف‎های استخدامی جدید آموزش و پرورش نیرو به عنوان متصدی آزمایشگاه در نظر گرفته نشده است این در حالیست که تمام مدارسی که سازمان نوسازی به مدارس تحویل می‎دهد، دارای آزمایشگاه هستند.

دکتر محمود امانی طهرانی در گفت‎وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: محدودیت‎های کالبدی آموزش و پرورش در سال‎های اخیر زمینه‎های کیفی را در تنگنا قرار داده است که از آن جمله می‎توان به وضعیت آزمایشگاه‎ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت نابسامان آزمایشگاه‎ها در مدارس را نباید انکار کرد چراکه این مشکل وجود دارد، افزود: همچنین ساماندهی نیروی انسانی با مشکلات زیادی مواجه است و نتوانسته‎اند به مدارس متصدی آزمایشگاه بدهند.

امانی طهرانی با تاکید بر اینکه براساس تحقیقاتی که در سال 86 انجام شده حتی مدارسی که آزمایشگاه دارند، آزمایشگاهشان مورد استفاده قرار نمی‎گیرد افزود: این امر به دو دلیل است؛ یا متصدی در اکثر مدارس وجود ندارد و یا اینکه معلمان ما در کار با وسایل احساس خوبی ندارند و مایلند کلاس‎ها را در چارچوب‎های تئوریک پیش ببرند که در هر دو مورد باید کار شود.

وی با بیان اینکه باید به مدرسه‌ها برای تجهیز آزمایشگاه و تامین نیرو کمک کرد، گفت: همچنین باید این فرهنگ در بین معلمینی که از ورود به آزمایشگاه هراس دارند و کاری اضافه بر کار خود برمی‎شمارند، از بین برود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آماده کردن آزمایشگاه بخشی از کار معلم باید باشد و معلم مقداری از حضورش در مدرسه که بیکار است را به آزمایشگاه اختصاص دهد، تصریح کرد: اگر نگاهمان این باشد که معلم 24 ساعت در کلاس حضور داشته باشد هیچ وقت آزمایشگاهی شکل نخواهد گرفت در حالی که باید آزمایشگاه‎هایی که داریم فعال شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کلید گشودن آزمایشگاه در مدارس بخشی در دست آموزش و پرورش و بخشی در دست مدیران و خود معلمان است، افزود: حتی این مساله درباره سایت‎های کامپیوتری موجود در مدارس نیز صدق می‎کند.

وی با انتقاد از اینکه در فرهنگ کنونی، تدریس ما در آزمایشگاه یک امر غیرضروری و مستحبی تلقی می‎شود و تا هنگامی که اینگونه باشد تجهیزات آزمایشگاه هیچ اثری ندارند، یادآور شد: باید مدرسه بودجه بگذارد و فعالیت‎هایی را تسهیل کند، به نظر می‎رسد در خیلی از زمینه‎ها همه معلمان در یک توافق عافیت‎جویانه با هم توافق کردند که اگر آزمایشگاه بسته شود هزینه کمتر و کار آسانتر و نیروی انسانی کمتری نیاز است اما در این میان دانش‎آموز متضرر اصلی خواهد بود.

وی گفت: در ردیف‎های استخدامی جدید آموزش و پرورش، نیروی متصدی آزمایشگاه در نظر گرفته نشده است حال آنکه تمام مدرسه‎هایی که نوسازی به مدارس تحویل می‎دهد دارای آزمایشگاه هستند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=415771
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد