۱۱ سال پیش

جذب نیرو _ تنها با برگزاری آزمون استخدامی

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

معاون عمرانی وزیر کشور گفت : از این پس شهرداری‌ ها تنها با برگزاری آزمون استخدامی نیروی جدید جذب می‌کنند و هرگونه جذب نیرو در شهرداریها باید صرفا بر اساس شرکت در این آزمون و طی مراحل قانونی انجام شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های کشور ، حمیدرضا ارشاد منش  در زمینه نتایح برگزاری این آزمون گفت : انجام آزمون استخدامی برای شهرداری‌ها در زمینه تأمین نیروی انسانی متخصص پس از سال‌ها انتظار صورت گرفت و گام مهمی در زمینه تخصصی شدن بدنه شهرداری‌های کشور و تغییر ماموریت‌ها از سمت انجام امور اجرائی به سمت برنامه‌ریزی و نظارت در حوزه مدیریت شهری و جذب نیروهای متخصص و کارآمد در بدنه شهرداری‌ها با هدف ارتقای سطح خدمات مدیریت شهری به عموم شهروندان است.

 

وی با بیان اینکه امروزه اداره شهرها و پاسخ گفتن به نیازهای شهروندان نیازمند تغییر در نگاه مدیران شهری است و مثل گذشته نمی‌توان با روش‌های سنتی و اتکا به کمک‌های دولت و عوارض شهرها را اداره کرد گفت: بدون تردید ورود نیروهای متخصص به بدنه شهرداری‌ها تاثیر بسزائی در ورود شهرداری‌ها به عرصه‌های جدید کار و تلاش و خدمت رسانی دارد و جذب نیرو بر اساس برگزاری آزمون استخدامی از ابتدای دولت نهم تا کنون از اولویت‌های کاری وزارت کشور بود که خوشبختانه این آزمون طی سه مرحله در مهر ماه و دی ماه ۹۰ و مهر ۹۱ انجام شد.

 

ارشادمنش در زمینه اقدامات صورت گرفته برای فراهم شدن زمینه این آزمون در شهرداری‌ها گفت:ساماندهی نیروی انسانی شهرداری‌های کشور با هدف کاهش نیروی کارگری در شهرداری‌ها و توجه به برنامه ریزی و نظارت در حوزه مدیریت شهری توسط شهرداری‌ها از ابتدای دولت نهم در اولویت کاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار گرفت و با تلاشی که صورت گرفت بخش اعظم ساختار سازمانی شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها طی سه سال اصلاح شد که بر اساس آن ساختار شهرداری‌ ها از وضعیت اجرائی به سمت کارشناسی و نظارتی تغییر کرد و وزن کارشناسی شهرداری‌ها افزایش یافت.

 

رئیس سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های کشور افزود : با مجوزی که پس از پیگیری‌های چندین ساله،سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور در خرداد ماه سال ۹۰ از معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی ریاست جمهوری اخذ کرد،زمینه جذب نیروهای جدید و اجرای آزمون استخدامی شهرداری‌ها فراهم شد تا با ورود نیروهای دارای تحصیلات مرتبط سهم کارشناسان در بدنه شهرداری‌ها و به تبع آن توان کارشناسی شهرداری‌ها افزایش یابد تا به نحو شایسته ای آماده انجام ماموریت های جدید در حوزه مدیریت شهری باشند.

 

وی در ادامه در زمینه مراحل اجرایی آزمون استخدامی شهرداری‌ها گفت: به منظور هرچه دقیق‌تر برگزار شدن این آزمون و با توجه به حساسیت موضوع تصمیم گرفته شد تا سازمان سنجش کشور آزمون را برگزار کند و تفاهم نامه ای نیز در این زمینه با این سازمان منعقد شد.

 

ارشادمنش افزود : در ۲۶ استانی که آزمون در آنها برگزار شده است،از مجموع ۹۱۶ شهرداری،۷۳۳ شهرداری متقاضی جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی بودند که ۷۴ درصد شهرداری‌های این استان‌ها را در بر می‌گیرد و بیشتر شهرداری‌ها از طریق این آزمون در موضوعات اصلی کاری حوزه شهرداری‌ها شامل رشته‌های شهر سازی،عمران و معماری،خدمات شهری،فضای سبز، آتش نشانی و اداری -مالی تقاضای جذب نیرو داشتند.

 

وی همچنین گفت : جذب نیرو و اعلام پست‌های مورد نیاز شهرداری‌های این استان‌ها از طریق آزمون استخدامی به شرط تمین اعتبار تعیین شده برای پرداخت حقوق کارکنان جدید و کارکنان پیشین توسط شهرداری‌ها انجام پذیرفته است و این شهرداری‌ها این موضوع را کتباً اعلام که به تائید استانداری‌های مربوطه نیز رسیده است.

 

رئیس سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های کشور با بیان اینکه این آزمون برای نخستین بار در تعدادی از شهرداری های تازه تأسیس استان‌ ها نیز برگزار شده و برخی شهرداری‌های این استان‌ ها که علی رغم سال‌ها فعالیت تاکنون به طور رسمی نیرو جذب نکرده‌اند، از این طریق توانستند نیرو جذب کنند ، تأکید کرد : با برنامه‌ریزی‌ های به عمل آمده از این پس شهرداری‌ها تنها با برگزاری آزمون استخدامی نیروی جدید جذب می‌کنند و هرگونه جذب نیرو در شهرداریها باید صرفا بر اساس شرکت در این آزمون و طی مراحل قانونی انجام شود.

 

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در خاتمه با اشاره به اینکه  نتایج آزمون استخدامی مذکور از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود تاکید کرد : به یاری خدا در حال برنامه ریزی برای برگزاری آزمون استخدامی شهرداری ها در پنج استان باقی مانده دیگر نیز در بهمن ماه سال جاری هستیم که امیدواریم نظیر این سه مرحله با تلاش و کوشش‌ های تمامی دست اندرکاران ، همانند آزمون‌ های قبلی  به خوبی برگزار شود و برگ زرینی در کارنامه جمهوری اسلامی ایران و عملکرد دولت دهم در جهت اشتغال زایی و عدالت محوری ثبت گردد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=5295
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد