۷ سال پیش

جوانان شغل را برابر با استخدام ندانند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 ایجاد ۶۰۰ هزار شغل تا پایان سال جاری

 ایجاد ۶۰۰ هزار شغل تا پایان سال جاری، احیای ۱۶ هزار بنگاه تعاونی و تشکیل اتاق فکر زنان کارگر از مهمترین خبرهای هفته جاری بود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح تکاپو با همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای، صندوق کارآفرینی امید و معاونت تعاون وزارتخانه خبر داد و گفت که با اجرای این طرح تا پایان سال ۶۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.
وی گفت: صندوق کارآفرینی امید تسهیلات ارزان با کارمزد ۴ درصد در اختیار افراد آموزش دیده و متقاضیان ایجاد مشاغل خرد قرار می‌دهد.
ربیعی درعین حال از جوانان خواست تا شغل را مصادف با استخدام ندانند و با تکیه بر ابتکار و خلاقیت و نوآوری‌های خود به سمت تولید حرکت کنند.
وزیر کار همچنین با تاکید بر ایجاد جنبش عظیم کارآفرینی در کشور، گفت: برای تقویت اقتصاد و رسیدن به رشد و توسعه پایدار، باید نیروهای ماهر تربیت کنیم و با بهره‌گیری از نیروهای ماهر انسانی جنبش کارآفرینی را تقویت کنیم.
وی همچنین از احیای ۱۶ هزار و ۶۷۷ بنگاه تعاونی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: وزارت تعاون درصدد است با جلوگیری از تعطیلی بنگاهها مانع از بین رفتن اشتغال شود و سطح معیشت مردم پایین نیاید.
تشکیل اتاق فکر زنان کارگر خبر دیگری بود که از سوی مشاور امور بانوان وزیر کار اعلام شد.
آنطور که وحیده نگین گفته قرار است در این اتاق فکر نمایندگانی از سازمان تامین اجتماعی، معاونت روابط کار وزارتخانه، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی حضور پیدا کرده و مسایل مربوط به زنان کارگر را مورد بررسی قرار بدهند.
مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کار همچنین از تدوین پیش‌نویس سند حمایت اجتماعی از زنان خبر داد و گفت: پیش نویس سند در اختیار معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری قرار گرفته است و در صورت اجرایی شدن، از هدر رفت سرمایه در انجام کارهای موازی جلوگیری می‌شود.
در هفته ‌ای که گذشت معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل به منظور افزایش بهره‌وری نیروهای کار خبر داد.
به گفته سید حسن هفده‌تن، کار مطالعاتی در این زمینه برای بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر استان صورت گرفته و این طرح با هدف افزایش خلاقیت میان نیروهای کار و واحدهای تولیدی اجرا خواهد شد.
معاون روابط کار وزیر کار متذکر شد: این طرح در گذشته هزینه بر بوده ولی اکنون با اصلاحات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آماده اجرا است و همه واحدهایی که طرح ارزشیابی مشاغل را اجرا نکرده باشند می‌توانند به صورت آزادانه طرح را به اجرا درآورند.
وی کاهش حوادث کار و بیماری‌های شغلی، ساماندهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و احیای هیاتهای سازش را از برنامه‌های در دست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد.
در هفته‌ای که گذشت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی تفاهم‌نامه خدمات آموزشی امضا کردند.
بر اساس این تفاهم‌نامه ۶۲۵۰ دوره آموزشی معادل ۲.۵ میلیون نفر ساعت برای ۱۰۰ هزار نفر از شاغلین واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی کشور از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه خواهد شد تمام استانداردهای بین المللی در این خصوص رعایت شده است.
برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون کشور در بوستان گفت‌وگو از دیگر رویدادهای هفته جاری بود.
این نمایشگاه به مناسبت هفته تعاون و با رویکرد عرضه توانمندی‌ها و دستاوردهای بخش تعاون کشور برگزار شد.
در این نمایشگاه ۵۰ درصد از تعاونی‌های تولیدی، ۱۷ درصد تعاونی‌های خدماتی، ‌ ۱۰ درصد تعاونی‌های مصرف، ۱۰ درصد تعاونی صنایع دستی و ۵ درصد تعاونی‌های فرش دستباف کشور حضور دارند و آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش می‌گذارند.
برگزاری نمایشگاه در دو بخش پیش‌بینی شده که بخش دوم آن، آبان ماه سال جاری و و با رویکرد عرضه توانمندی‌های تعاونی‌های صادراتی برگزار خواهد شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=661957
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد