• ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
  • 0k نظر «نمایش»

دولت اقدامات قانونی لازم برای اصلاح قانون کار انجام دهد

دولت اقدامات قانونی لازم برای اصلاح قانون کار انجام دهد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

دولت اقدامات قانونی لازم برای اصلاح قانون کار انجام دهد

جهت ورود به صفحه اخبار قانون کار اینجا کلیک کنید


خبر 22 فروردین 96: دولت اقدامات قانونی لازم برای اصلاح قانون کار انجام دهد (منبع: خبرگزاری ایسنا)

رییس فراکسیون کار با تاکید براینکه لایحه اصلاح قانون کار برای حمایت از قانون کار در کمیسیون اجتماعی رد شد گفت که لازم است دولت اقدامات قانونی لازم برای اصلاح قانون کار و قانون تأمین اجتماعی و روابط کار را انجام دهد.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مخالفت کمیسیون اجتماعی با کلیات لایحه اصلاح قانون کار گفت: کمیسیون اجتماعی در آستانه روز جهانی کارگر و برای حمایت از حقوق کارگران،‌ لایحه اصلاح قانون کار را رد و از دستور کار خارج کرد.

به گفته وی، دلیل مخالفت کمیسیون اجتماعی با این لایحه ضعف های بسیار آن ومغایرت با برنامه‌های پنجم و ششم توسعه بود که حقوق کارگران و کارفرمایان را تضمین نمی‌کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: این لایحه فرصتی برای دولت ایجاد می کرد که بتواند در فضای مناسب با حضور شرکای اجتماعی یعنی کارگران و کارفرمایان،‌ نسبت به اجرای ماده 73 برنامه پنجم توسعه سیاسی و اجتماعی کشور اقدام کند و در جهت توسعه کارگاه های تولیدی و تامین منافع کارگران و کارفرمایان عمل نماید.

بادامچی در ادامه گفت: نمایندگان مجلس انتظار دارند، با رد این لایحه، ‌دولت اقدامات جدید خود را در خصوص ماده 73 برنامه پنجم توسعه به مجلس شورای اسلامی گزارش کند. ماده ای که مطابق با آن دولت موظف است تا پایان سال اول برنامه، اقدامات قانونی لازم برای اصلاح قانون کار و قانون تأمین اجتماعی و روابط کار انجام دهد.

به گفته وی، دولت در اجرای ماده 73 برنامه پنجم توسعه باید با ایجاد انعطاف برای حل‌اختلاف کارگران و کارفرمایان و همسوکردن منافع دو طرف ، تقویت بیمه بیکاری به عنوان بخشی از تأمین اجتماعی و شغلی کارگران با رویکرد افزایش پوشش و گسترش بیمه بیکاری و بیکاران در شرایط قطعی اشتغال، تقویت همسویی منافع کارگران و کارفرمایان و تکالیف دولت با رویکرد حمایت از تولید و سه‌جانبه گرایی، تقویت شرایط و وضعیت‌های جدید کار با توجه به تغییرات تکنولوژی و مقتضیات خاص تولید کالا و خدمات و تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی متضمن حق قانونی اعتراض صنفی برای این تشکل‌ها، اقدامات لازم را برای اصلاح قانون کار و قانون تأمین اجتماعی و روابط کار انجام دهد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=758961
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد