۹ سال پیش

زمان مناسب استخدام شدن
No Image

زمان مناسب استخدام شدن

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

شرکت ها و سازمان های مختلف بر حسب نیاز و تخصص های گوناگون روزانه افرادی را استخدام میکنند که این افراد در حوزه های درسی که در دانشگاه خواندند یا مهارت هایی که دارند وظایف و مسئولیت هایی را به عهده میگیرند.

شرکتهای مختلف همانطور که تجارتشان سرمایه گذاری میکنند در حوزه منابع انسانی و استخدام کارمندان نیز به نوعی سرمایه گذاری انجام میدهند در واقع با استخدام افراد مختلف و سپردن مسئولیت ها به آنها بخشی از درآمد زایی شان را بر دوش کارمندان میگذارند. حساسیت هایی که برای استخدام کارمندان وجود دارد دقیقا به همین دلیل است که کارفرمایان میخواهند با استخدام افراد مناسب و با تجربه سرمایه شان چند برابر شود.
از طرفی کار جویانی که نمیتوانند کار مناسب پیدا کنند اغلب ناامید شده و دست از تلاش برمیدارند اما این در حالی است که شرکت های زیادی هم هنوز نتوانستند کارمندان مناسب را برای سپردن وظایف به آنها پیدا کنند بنابراین باید دقت کرد که زمان مناسب برای استخدام کردن و استخدام شدن چه وقت است؟
1-درک صحیح افراد از کار شاید مانع استخدام شدن آنها میشود خیلی از کارجویان و فارغ التحصیلان تعریف صحیح از کار در ذهن ندارند. اولین چیزی موقعیت کاری است که هم کارفرما و هم کارمند از دو سو به آن نگاه میکنند. یک موقعیت کاری نیاز به یکسری مهارت دارد که شما باید تا حدی به این مهارت ها آشنا باشد تا بتوانید استخدام شوید از طرفی هم کارفرمایان با استخدام افراد کم تجربه نباید توقع انجام صحیح کار در همان ابتدا را داشته باشند مدت زمانی نیاز هست تا کارمند بتواند خود را با محیط و شرایط جدید وفق بدهد مخصوصا برای فارغ التحصیلان این مدت زمان شاید از یک تا 3 ماه به طول بیانجامد. جو کندی، نویسنده کتاب "راهنمای صاحبان کسب و کار کوچک" معتقد است: " یادگیری مهارت ها نیاز به رمان دارد و این با وجه به استعداد افراد متفاوت است توقعی که کارفرمایان از افراد تازه استخدام شده دارند نباید به اندازه ی یک کارمند مجرب باشد."
2-برخلاف کسب و کار های بزرگ و وسیعی که نیاز به افراد ماهر دارد کسب و کارهای کوچک جای خوبی برای پیشرفت و توسعه ی مهارت های کارمندان است. فرد استاینگولد وکیل و نویسنده ی کتابهای کاریابی در شیکاگو معتقد است: "کسب و کارهای کوچک موقعیت های خوبی برای کارجویان است تا بتوانند با کسب تجربه یک گام به موفقیت شان و استخدام های بعدی در شرکت های بزرگتر نزدیک شوند". کارفرما و کارمند نسبت به یکدیگر تعهد داشته و مسئول هستند. کارمند مسئول انجام وظایف خود و کارفرما مسئول پرداخت دستمزد به او است. بنابراین وقتی که میخواهید استخدام شوید توجه کنید مسئولیتی که به شما داده میشود را میتوانید از عهده آن بر بیایید یا خیر؟ این نکته ی مهمی است که شما توانایی های خودتان را بدانید و بعد به سراغ استخدام شدن در پست های مختلف بروید. شاید هر کدام از افراد مناسب هر کاری نباشند یا شاید زمانی فکر کنید نمیتوانید از پس مسئولیتها بر بیایید اما وقتی که کار را شروع میکنید با آ> انس گرفته و پیشرفت روز افزون داشته باشید.
3-استخدام کردن افراد یک مدت زمانی دارد از زمان انتشار آگهی یا درخواست استخدام تا شروع روز اول کاری مدت زمان استخدام شدن است کارجویانی که کمتر صبر و تحمل دارند اغلب با بی انگیزه بودن در زمان مصاحبه یا عجله داشتن نمیتوانند بیشتر روی مهارت های شان تمرکز کرده و برای کارفرما توضیح بدهند کارفرمایان نیز دقت بالایی دارند آنها کارمندان را در همان وهله ی اول محک زده و از همه لحاظ چه کاری چه اخلاقی با یکدیگر مقایسه میکنند. کارجویان نباید با انجام یک یا تعداد اندکی مصاحبه ناامید شوند پیدا کردن کاری که مناسب شما و مهارت های تان باشد همچنین از لحاظ موقعیت و محیط و رفت و آمد برای شما مناسب باشد مدت زمانی را نیاز دارد.
4-شرکت های کوچکتر معمولا با توجه به بودجه ای که دارند تعداد اندکی کارمند را استخدام میکنند اما این شرکت ها فرصت های خوبی هستند تا شما بتوانید کار را شروع کنید برخی از کارجویان به دنبال کار در شرکت های بزرگ و مشهور هستند که این قبیل شرکت ها معمولا افراد مجرب تر را استخدام میکنند. شما باید به اندازه ی توانایی و تجربه از خودتان توقع داشته باشید نه بیشتر هر آنچه که از کار در دوران دانشجویی تجربه کسب کردید میتواند برای فرصت های بهتری ایجاد کند یا اگر تجربه ی کاری در زمان دانشجویی هم ندارید میتوانید با کارآموزی شروع کنید و پس از گذارندن دوره ای از کار و یاد گرفتن اصول کاری راحت تر استخدام شوید.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=88558
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد