۷ سال پیش

صنایع دستی با کمترین سرمایه‌گذاری قابلیت بالایی برای اشتغالزایی دارد
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: صنایع دستی با کمترین سرمایه‌گذاری قابلیت بالایی برای اشتغالزایی دارد.

جهت مشاهده نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: قابلیت ایجاد صنایع سنگین، سبک، کوچک و خانگی به دلیل اینکه مستلزم سرمایه زیاد و نیروی انسانی متخصص بوده و باید زمینه استقرار آنها از صفر تا ۱۰۰ وجود داشته باشد کمتر فراهم است، بنابراین بهترین راه رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی رشد و توسعه صنایع دستی است.
وی افزود: هشت هزار صنعتگر در استان در زمینه تولید ۳۳ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند که حدود نیمی از آنها به تولید گلیم نقش برجسته اشتغال دارند؛ عمده صنایع دستی استان دست‌بافته‌های سنتی است اما برای پاسخگویی به نیاز مشتریان در سایر بخش‌ها آموزش عمومی دیگر رشته‌های صنایع دستی از جمله قلم‌زنی روی فلز، سفال، نقاشی روی سفال، معرق چوب و منبت نیز در دستور کار قرار دارد.
شنبه‌زاده تصریح کرد: در بحث حمایتی نیز صنعتگرانی که کارت مشاغل خانگی و کارگاهی داشته باشند به شرط محرز شدن فعالیت از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند و سال گذشته از مجموع یک‌هزار و ۸۰۰ صنعتگر شناسایی شده، ۵۰۰ نفر زیرپوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند.
وی ادامه داد: بازارچه دائم صنایع دستی واقع در بلوار مدرس شهر ایلام با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی آماده واگذاری به بخش خصوصی به صورت امانی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تاکید کرد: این بازارچه متشکل از ۲۶ غرفه است که به تولیدکنندگان برتر به منظور عرضه و فروش و همچنین تولید زنده صنایع دستی واگذار می‌شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=615511
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد