۸ سال پیش

صورت علمی دانشگاه کارافرین: دانشگاه فنی و حرفه ای
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

دانشگاه فنی و حرفه ای مصداق عینی و عملی دانشگاه کارآفرین است

وزیر علوم در بازدید از بخش های مختلف دانشکده فنی و حرفه ای انقلاب اسلامی با بیان اینکه دانشگاه بزرگ فنی و حرفه ای مصداق عینی و عملی دانشگاه کارآفرین است، گفت: برای تحقق و یا جهت‌گیری‌های مربوط به دانشگاه‌های نسل سوم و دانشگاه کارآفرین، امید زیادی به دانشگاه فنی و حرفه ای وجود دارد. از این رو ضرورت دارد بیش از پیش به این مرکز توجه شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر فرهادی از بخش های مختلف این مرکز از جمله کارگاه های ماشین ابزار، مکانیک خودرو، قالب سازی، الکترونیک، شیمی، برق، صنعتی، کامپیوتر، تصویر برداری، عمران، معماری و نقشه برداری و آزمایشگاه های این دانشکده بازدید کرد.
وزیر علوم در جریان این بازدید با اشاره به قدمت طولانی این دانشکده و فعالیت های موثر آن، گفت: باعث خوشحالی است که بار دیگر توفیق شد تا در مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای حضور پیدا کنم. برای تحقق و یا جهت گیری های مربوط به دانشگاه های نسل سوم و دانشگاه کارآفرین، امید زیادی به این مجموعه وجود دارد. به همین دلیل، توجه بیش از پیش به این مراکز ضروری است.
وی ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: این دانشگاه، تنها دانشگاهی است که بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان آن وارد بازار کار می شوند.
وزیر علوم در ادامه به بازار کار و اشتغال دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه طوری تربیت می شوند که به دستگاه های دولتی و سازمان ها و نهاد ها متکی نیستند چرا که حین تحصیل مهارت لازم را کسب می کنند وخود به عنوان کارآفرین در بازار کار مشغول می شوند و در بسیاری از موارد تعدادی از افراد را نیز مشغول به فعالیت می کنند.
دکتر فرهادی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به توافق هایی که صورت گرفته و وضعیتی که پیش آمده است وقت آن است که کشور به سمت و سویی برود که میزان سرمایه گذاری ها و ارتباط های علمی و بین المللی بیشتر شود که قطعا همین طور هم خواهد شد.
وی افزود: ما باید از این فرصت ها استفاده کنیم و با دنیا همکاری های بین المللی مانند برگزاری دوره های آموزشی، تحقیقات مشترک، تاسیس مراکز علمی مشترک و از آن مهم تر به خصوص در قراردادها وهمکاری های کلان صنعت داشته باشیم، یکی از این مراکزی که می تواند در این زمینه پیشرو باشد دانشگاه فنی و حرفه ای است.
دکتر فرهادی خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه کارآفرین و مهارتی باید در برنامه ششم که در حال تهیه برنامه آن هستیم، در جایگاه مناسبی قرار گیرد چرا که تاکید و خواسته دولت و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری نیز توسعه دانشگاه های مهارتی و کارآفرین و حمایت از این مجموعه ها است و آموزش‌ها باید متناسب با نیاز کشور و در پی آن اشتغال جوانان باشد.
وزیر علوم همچنین به تأسیس پارک های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: دانشگاه بزرگ فنی و حرفه ای برای ایجاد پارک علم و فناوری فضاهای مناسبی دارد.
وی افزود: در سال گذشته 36 پارک علم و فناوری که حدود 600 شرکت در آن مستقر بودند توانستند بالغ بر هزار میلیارد تومان محصول بفروشند و حدود 24 میلیون دلار محصول صادر کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر فرهادی به سازه چوبی که به صورت رستوران کشتی توسط دانشجویان دانشکده انقلاب اسلامی ساخته شده اشاره کرد و گفت: این سازه یکی از کارهای بسیار خوب و مناسبی است که ارتباط دانشگاه با صنعت را به خوبی برقرار می کند که باید بیش از پیش گسترش پیدا کند چرا که امید به تجاری سازی در این گونه کارها بیشتر است.
وزیر علوم افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای مصداق عینی وعملی دانشگاه کارآفرین است که کارشناس، متخصص و ماهر را برای بازار کار تربیت می کند و البته با توجه قدیمی بودن کارگاه‌ها و آزمایشگاه ها این مکان ها نیازمند بازسازی و به‌روز رسانی هستند و لازم است در عرصه های جدیدی که در حال حاضر از نظر فنی و مهارتی ومهندسی وجود دارد آماده و تجهیز بشوند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=379398
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد