۷ سال پیش

طرح مشاغل خانگی راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال در کردستان
اطلاعات بیشتر

 

دولت برای رفع بیکاری و کمک به ایجاد اشتغال در سطح کشور با استفاده از تمام ظرفیت ها، اجرای طرح مشاغل خانگی را دنبال می کند و در این راستا تمام دستگاه های مرتبط و بانک ها را موظف به همکاری برای اجرای هرچه بهتر این طرح کرده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار ایرنا پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در قالب قرض الحسنه به مشاغل خانگی یکی از راهکارهای دولت در جهت ایجاد اشتغال پایدار در سطح کشور است و اجرای این طرح نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه ها به خصوص بانک ها است.
قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال 1390در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که براساس آن اگر اشخاص فعالیت های منطبق بر تعریف این مشاغل را داشته باشند و به عنوان پشتیبان چند نفر را زیرپوشش قرار داده و در منزل مشغول کار کنند، تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اجرای طرح مشاغل خانگی اقدام به پرداخت تسهیلات به افرادی که علاقه مند به فعالیت در قالب این طرح هستند، می کند و از این رو سامانه ای برای ثبت نام علاقه مندان طراحی کرده و افرادی که تمایل دارند می توانند برای دریافت تسهیلات به این سامانه مراجعه کنند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 372رشته مشاغل خانگی را تدوین کرده است که از این تعداد 123رشته در حوزه صنایع دستی، 18رشته در حوزه فرش دستباف و رشته های مرتبط با صنایع، 26رشته تجارت الکترونیک، 53 رشته حوزه کشاورزی، 27رشته حوزه تولیدی شامل صنعت و خدمات و 125 رشته نیز در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری است.
در استانی مانند کردستان که نرخ بیکاری در آن بالا است طرح مشاغل خانگی می تواند راهکاری موثر برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری باشد به شرطی که تمام دستگاه های مرتبط با این طرح همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
حذف بروکراسی های اداری و ایجاد تسهیل در فرآیندهای اداری دریافت تسهیلات یکی از خواسته های علاقه مندان به ثبت نام در طرح مشاغل خانگی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از پرداخت 73 میلیارد و 480 میلیون ریال تسهیلات بانکی در قالب طرح مشاغل خانگی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات دو هزار و 393 فرصت شغلی در استان ایجاد شد.
احمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین پرداختی در زمینه مشاغل خانگی در استان کردستان در سال گذشته را 70 درصد اعلام کرد و اظهار امیدواری نمود با حمایت و مشارکت هرچه بیشتر بانک‌ها و تلاش دستگاه‌های متولی اشتغال، 30 درصد باقیمانده را نیز جذب کنیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 104 میلیارد ریال اعتبار به حوزه مشاغل خانگی در استان اختصاص یافت گفت: در این راستا برای ایجاد دو هزار و 393 طرح معرفی شده به بانک‌ها بیش از 73 میلیارد و 480 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در ادامه میزان بیکاری جمعیت 10 تا 29 سال استان کردستان را 13.22 درصد اعلام کرد و گفت: در بهار سال گذشته میزان بیکاری 9.8 درصد، در تابستان 9.4 درصد، در پاییز 12.5 درصد و در زمستان هم 21.2 درصد بود.
رشیدی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در میان رده سنی 15 تا 24 سال نیز 13.3 درصد است، اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز 40 درصد است.
به گفته وی 26.6 درصد از جمعیت فعال استان کردستان در سال گذشته در حوزه کشاورزی، 25.9 درصد در حوزه صنعت و 47.5 درصد نیز در حوزه خدمات مشغول به کار بودند.
آمارهای غیر رسمی نیز از وجود 150 هزار نفر تحصیل کرده بیکار در استان کردستان خبر می دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان بستر اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه را فراهم سازند.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار با ایجاد تعامل هرچه بیشتر در بین دستگاه‌های متولی امر از مهمترین اولویت‌های شورای عالی اشتغال است، گفت: باید با ایجاد بسترهای لازم به ویژه راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک در قالب پرداخت تسهیلات، بستر رفع مشکل بیکاری را در استان فراهم کرد.
به گفته رشیدی، تحقق اهداف و عملیاتی کردن تعهدات در حوزه اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری بدون تعامل و یکپارچگی در بین دستگاه‌های متولی امر امکانپذیر نخواهد بود و همه باید در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها و توان استفاده کنیم.
وی تکمیل و بروزرسانی سامانه رصد اشتغال را از مهمترین نیازها در راستای اتخاذ تصمیمات درست در حوزه اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: داشتن اطلاعات و آمار دقیق از وضعیت موجود می‌تواند در اتخاذ تصمیمات لازم برای سیاستگذاری و ساماندهی اشتغال تاثیر بسزایی داشته باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به فعالیت چند ساله سامانه اشتغال در استان تاکید کرد: ثبت اطلاعات به صورت صحیح در این سامانه می تواند در اتخاذ تصمیمات مناسب در زمینه رفع بیکاری در استان مثمرثمر باشد.
وی در همین راستا از ثبت 151 فرصت شغلی از ابتدای امسال در این سامانه خبر داد و گفت: سامانه جامع اطلاعات بازار کار از دیگر سامانه‌های مهم اطلاعاتی در حوزه اشتغال است که در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به انتخاب کردستان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت اجرای طرح تکاپو در کشور گفت: 47 رسته که 80 درصد از اشتغال‌های استان را تشکیل می‌دهد در استان شناسایی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان اظهار امیدواری کرد اجرای طرح تکاپو در استان بتواند بستر ایجاد اشتغال پایدار و ریشه‌کن کردن مشکل بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای استان را فراهم سازد.
رشیدی با بیان اینکه طرح کارآموزان از دیگر برنامه‌های وزارت کار است که در استان‌های مختلف دنبال می‌شود، افزود: افراد تحصیل ‌کرده در قالب این طرح در کارگاه‌های مختلف به منظور کسب مهارت‌های لازم بکارگیری می‌شوند.
وی از ثبت‌نام یک‌هزار و 110 دانش‌آموخته در قالب این طرح در استان خبر داد و گفت: 72 واحد تولیدی برای جذب این تعداد دانش‌آموخته اعلام آمادگی کرده‌اند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=613208
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد