• ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
  • 0k نظر «نمایش»

طلاب با سربازی در ۲۸ نهاد کارت پایان خدمت می‌گیرند

طلاب با سربازی در ۲۸ نهاد کارت پایان خدمت می‌گیرند

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: طلاب در قالب طرح «سربازطلبه» در ۲۷ نهاد کشور حضور می‌یابند و کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند که اخیراً با موافقت رهبر معظم انقلاب، آموزش و پرورش نیز به این فهرست اضافه شده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید


حجت‌الاسلام محمود ملکدار معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به موضوع موافقت مقام معظم رهبری با گذراندن خدمت سربازی طلاب در آموزش و پرورش، به خبرنگار آئین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: بر اساس پیشنهاد وزیر محترم آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سربازان طلاب و روحانیون در قالب «سربازطلبه»، همانطور که در 27 نهاد دیگر کشور خدمت می‌کنند، در آموزش و پرورش هم بتوانند خدمت کنند، با توافق مدیر حوزه‌های علمیه و ستاد کل نیروهای مسلح، گردش کاری خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با خدمت 500 طلبه در سال، در قالب سربازطلبه در آموزش و پرورش موافقت کردند، ابراز داشت: در حال حاضر موضوع سربازی طلاب در آموزش و پرورش از سوی ستادکل به آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ابلاغ شد و ما درصدد زمینه‌سازی برای حضور طلاب در آموزش و پرورش هستیم.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه در خدمت سربازی طلاب در سایر نهادها، گذراندن حداقل سطح یک حوزه مدنظر است تا طلبه‌ها بتوانند به عنوان سربازطلبه خدمت کنند اما به دلیل اینکه مخاطبان ما در آموزش و پرورش دانش‌آموزان هستند این مسأله از حساسیت خاصی برخوردار است.
وی اظهار داشت: به همین منظور کارگروهی از معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و طی جلسه‌ای که در چند روز آینده برگزار خواهد شد، شرایط ویژه طلاب برای گذراندن خدمت سربازی در آموزش و پرورش به تصویب خواهد رسید.
ملکدار ادامه داد: از آنجا که این دستور در پایان سال گذشته تصویب شد، امیدواریم در اولین فرصت شرایط برای طلبه‌ها اعلام شود البته بعضی موارد اعلام شد اما به تصویب نرسید بنابراین شاید هم اصلاً شرط ویژه‌ای در این خصوص مطرح نشود و همان سطح یک مدنظر قرار گیرد.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور در پاسخ به این سؤال که طلاب واجد شرایط چگونه می‌توانند برای گذراندن خدمت سربازی در آموزش و پرورش اقدام کنند، تصریح کرد: طلاب باید در استان‌های مختلف به معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان و در استان قم به مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه و ستاد مراجعه کنند، تا زمینه اعزام آنها در 27 نهاد میسر شود.
وی در خصوص اینکه آیا پیش از این طلاب از معافیت سربازی برخوردار بودند، گفت: طلبه‌ها برای معافیت تحصیلی از معافیت تأخیری برخوردار هستند؛ برخی از طلبه‌ها و روحانیون می‌خواهند پایان خدمت دائم را داشته باشند که ما مانعی برای آنها ایجاد نکردیم و گفتیم خوب است که بروند در این نهادها کار فرهنگی و دینی انجام داده و کارت پایان خدمت هم دریافت کنند.
ملکدار خاطرنشان کرد: یکی از فواید دریافت کارت پایان خدمت برای طلاب این است که برای ورود و خروج از کشور، دیگر مشکلی نخواهند داشت اما برای معافیت تحصیلی باید به مرکز مدیریت مراجعه کرده و مجوز بگیرند. در صورتی که اگر کارت پایان خدمت داشته باشند، دیگر نیازی به مجوز مرکز مدیریت نیست، علاوه بر این، سایر کارهایی که نیازمند کارت پایان خدمت است از جمله استخدام رسمی در بعضی از وزارتخانه‌ها، برای طلاب حل خواهد شد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=581664
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد