۹ سال پیش

فضای مجازی و اشتغال
No Image

فضای مجازی و اشتغال

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

فضای مجازی بهترین محفل برای ایجاد اشتغال

دکتر نجفی سولاری مشاور وزیر و رئیس سابق مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با بیان این مطلب، درباره تاثیر گسترش فضای مجازی بر آمار اشتغال گفت: اساسا فناوری واطلاعات ،پایه واساسش به مفهوم ارتباطات و اطلاعات است. بنابراین مانند تمامی فناوری های ارتباطی  در این موضوع نیز می توان دو رویکرد از لحاظ اقتصادی داشت که رویکرد اول آسیب گرایانه است و عمدتا از زاویه منفی به این موضوع نگاه میکند و رویکرد دیگر ظرفیت گرایانه است که علاوه بر ایجاد اشتغال در کنارش آسیب ها را نیز در نظر می گیرد.

این مدرس دانشگاه، با اشاره به این مطلب که در کشور ما حدود 30 درصد از فارغ التحصیلان کلیه رشته های تحصیلی اعم ازعلوم تجربی ،علوم انسانی، فنی ومهندسی و علوم پزشکی می توانند در فضای کسب وکار فناوری ارتباطات وارد شوند ،گفت: دایره مشاغل در این حیطه بسیار وسیع است و از طرفی دیگر، هزینه اشتغال در مشاغل صنعتی و کشاورزی بسیار بالاتر از هزینه ایجاد اشتغال در فضای مجازی است. مثلا برای ایجاد اشتغال در صنعت فولاد عدد تقریبی 600 میلیون دلاربه بالا مطرح می کنند در حالیکه در فضای مجازی با ده درصد این هزینه می توان یک شغل ایجاد کرد.

نجفی سولاری در پایان با اشاره به اهمیت سهم درآمدی در فضای مجازی گفت: به دلیل گردش مالی بسیار بالا در حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات سهم درآمدی هر فرد در این حوزه هم عدد بالایی است و اشتغال با در آمد بالا هزینه مالی کم و ماندگاری و پایداری زیاد، در فضای مجازی مقدور است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=150593
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد