۷ سال پیش

قانون حمایت از زنان خانه‌دار تصویب شود

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: دولت و مجلس باید شغل خانه‌داری را به رسمیت شناخته و در قوانین پایین‌دستی سیاست‌های ابلاغی خانواده پیش‌بینی‌های لازم را از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انجام دهند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: زنان جامعه در عین اینکه باید در عرصه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشند نباید فراموش کنند که  فرزندپروری و خانه‌داری هم یک نوع شغل است.
این عضو فراکسیون سیاست‌های ابلاغی خانواده را بستر مناسبی برای توجه عمیق به زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکل‌گیری خانواده و رفع نیازهای روحی، روانی، اقتصادی و فرهنگی زنان و مردان خانواده‌ها توسط حاکمیت دانست و اظهار کرد: معاونت امور زنان رییس جمهور در لایحه سیاست‌های اجرایی خانواده باید پیش‌بینی‌های مناسبی از نظر بیمه‌های اتکائی و  از کارافتادگی و بازنشستگی برای جامعه زنان داشته باشد تا زن در خانواده بتواند با پشتیبانی و حمایت بیشتری به ایفای نقش مادری و خانه‌داری خود بپردازد؛ در این صورت می‌توان اطمینان داشت که اکثر زنان و دختران ایرانی به جای قبول سختی‌ها و پیامدهای منفی کار در خارج از منزل اشتیاق بیشتری به حضور در خانه داشته باشند.
سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اصلاح نظام اقتصادی و آموزشی کشور را در راستای سیاست‌های ابلاغی خانواده ضروری دانست و افزود: به تجربه ثابت شده زنان دقت و انضباط بالایی در انجام تعهدات و مسئولیت‌های محوله دارند. دختران و زنان جامعه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و دوست دارند در عرصه‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند و اصلا به همین دلیل است که به دانشگاه رفته و مدارج بالای علمی را طی می‌کنند به همین دلیل در قوانین به ویژه در مشاغل مشاوره‌ای و آموزشی باید به زنان میدان بیشتری داده شود.
وی با اشاره به پرونده‌های مفاسد اقتصادی گفت: با بررسی جنسیتی پست‌های مدیریتی تعداد زنان مفسد اقتصادی به مراتب کمتر از مردان است بنابراین باید قابلیت‌ها و توانایی‌های زنان کشور به رسمیت شناخته شود و این ویژگی‌ها در قالب مشاغل مشاوره‌ای و آموزشی حتی به صورت پاره وقت به ویژه در خود جامعه زنان به خدمت گرفته شود. معاون زنان رییس‌جمهور می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی در تدوین مفاد قانون سیاست‌های اجرایی خانواده با رویکرد توجه اساسی به مسائل زنان و دختران خانواده‌های ایرانی داشته باشد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=665275
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد