۷ سال پیش

"قانون کار" از چالش‌های بخش اشتغال است

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سفره نفت از اقتصاد کشور باید جمع شود، گفت: دشمن تمام قد در جنگ اقتصادی علیه نظام اسلامی وارد شده است.

جهت مشاهده اخبار قانون کار اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای اداری بخش ماهان کرمان اظهار داشت: نفتی که روزگاری نعمتی برای کشور بود امروزه به نقمت تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد نفتی، کشور را با بحران اقتصادی مواجه کرد، گفت: بازنگری اقتصاد کشور ضروری است و در این راستا باید جراحی اقتصادی انجام شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سفره نفت از اقتصاد کشور باید جمع شود، افزود: امسال برای نخستین بار در کشور با تلاش دولت و همکاری مجلس سهم نفت از بودجه کشور به زیر 30 درصد کاهش یافت.
پورابراهیمی با بیان اینکه دشمن تمام قد در جنگ اقتصادی علیه نظام اسلامی وارد شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از موضوع برجام هنوز سایه شوم دشمن بر سر فعالیت‌های اقتصادی در کشور است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های رسیدن به یک اقتصاد توانمند در داخل کشور وجود دارد، گفت: توانمندشدن اقتصاد کشور به اصلاح ساختار اقتصادی کشور بستگی دارد و چنانچه این اصلاح ساختار صورت نگیرد، مشکلات اقتصادی همچنان گریبان‌گیر کشور است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بالا‌بودن نرخ سود سپرده بانکی را یکی از چالش‌های اصلی اقتصاد کشور دانست و افزود: هیچ فعال اقتصادی قدرت رقابت با نرخ سود سپرده 32 درصدی بعضی از بانک‌ها را ندارد و با این سود بالا به عرصه اقتصاد وارد نمی‌شود.
وی با بیان اینکه 80 درصد از بنگاه‌های اقتصادی مشکلات بانکی و تامین منابع مالی دارند، اظهار داشت: اگر نرخ بالای تامین مالی کشور پائین بیاید، بسیاری از طرح‌های اقتصادی که توجیه اقتصادی نداشتند دارای توجیه شده و در نهایت اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه علماء و مراجع دینی نیز نسبت به این سود بانکی انتقاد دارند، گفت: رسیدن به بانک‌داری اسلامی نخستین دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس است.
پورابراهیمی قانون کار موجود کشور را از چالش‌های بخش اشتغال کشور دانست و افزود: اصلاح این قانون حداقل 1.5 میلیون نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند. در کشور 3 میلیون واحد صنفی فعال وجود دارد که اگر سخت‌گیری‌های قانون کار و قانون تامین اجتماعی نبود در هر واحد حداقل یک‌ نفر مثل زمان قدیم شاگردی می‌کرد و در آینده خودش کارآفرین می‌شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=622242
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد