۷ سال پیش

مجلس دهم از زنان کارآفرین حمایت کند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی که فعالیت خود را آغاز کرده اند می توانند از زنان کارآفرین حمایت کنند تا گامی بزرگ در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی کشور به ویژه در حوزه زنان برداشته شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


مینو اصلانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:اکنون یکی از خلاهای بزرگ در حوزه زنان عدم حمایت از زنان کارآفرین است و زنانی که اشتغال خانگی دارند و یا در حوزه صناعی دستی مانند قالیبافی فعالیت دارند، از آنها حمایت نمی شود، که این انتظار حمایت از مجلس دهم بیشتر است.
وی تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس دهم می توانند زمینه ای را فراهم کنند که بانوان رسالت عظیم اجتماعی خودشان را به خوبی انجام دهند تا یک تعادل منطقی بین حوزه اشتغال، فعالیت های اجتماعی و خانوادگی ایجاد شود.
اصلانی با بیان اینکه نقش مجلس دهم در این زمینه بسیار پررنگ است، ادامه داد: تشکیل فراکسیون زنان نیز می تواند یکی از راهکارهای اساسی جهت تحقق اهداف حوزه زنان است.
عدالت جنسیتی به معنای واقعی اجرا شود
به گفته وی، تحقق عدالت جنسیتی به معنای واقعی و اینکه زنان بتوانند با هر نقشی که در خانواده دارند، به خوبی در جامعه نیز حاضر شوند، از دیگر اقداماتی است که نمایندگان مجلس دهم به ویژه زنان حاضر در خانه ملت می توانند به آن عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: باید قوانینی وضع شود که انعطاف در استخدام وجود داشته باشد تا بانوان نیز با حضور در اجتماع، به وظیفه خود در این عرصه اقدام کنند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: باید از توان و اندیشه های فکری خانواده ها به واسطه حضور بانوان به خوبی استفاده شود تا از این طریق به کیان خانواده ها نیز ضرر وارد نشود.
وی اظهار داشت: با توجه به بومی سازی نظام اداری کشور، اگر به حوزه زنان توجه شود و فعالیت ها متناسب با نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
جریانهای نفوذی فکری زن ستیز همچون فمینیسم در جامعه حذف شود
اصلانی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه زنان بحث های جدی وجود دارد که باید نمایندگان زن بیشتر به آنها ورود کنند، افزود: بحث نفوذ در حوزه زنان در حال اتفاق افتادن است به ویژه با نگرش های نفوذی که امروز تبلیغ می شود و این مساله برای دشمن به مراتب راحت تر است.
وی تصریح کرد: به همین منظور از زنان مجلس دهم انتظار داریم در بحث گفتمان سازی ارزش های زنان و مقابله با رویکردهای زن ستیز بیشتر ورود کنند چرا که فمنیست زن ستیز جریان فکری است که در جامعه وجود دارد.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: امروز حتی این جریان در غرب بسیار منفور است و آنها به سمت گفتمان خانواده محور پیش می روند اما متاسفانه در کشور ما برخی از دیدگاههای حوزه زنان مربوط به اندیشه های فمنیستی غرب است این برای جامعه ما بسیار خطرساز است و ما را دچار منجلابی می کند که غرب در آن فرو رفته است.
اصلانی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه غربی ها خانواده را فراموش کرده اند، ما باید مراقب باشیم و زنان مجلس دهم قوانینی تصویب کنند که در حمایت جدی از زنان باشد.
مجلس دهم شورای اسلامی روز شنبه هشتم خردادماه با حضور رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان لشکری، نظامی و کشوری آغاز به کار کرد و از مجموع نمایندگان دهم 17 نفر از آنان بانوان هستند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=605659
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد