۷ سال پیش

مربیان پیش‌دبستانی رتبه‌بندی می‌شوند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مربیان پیش‌دبستانی بر اساس شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی تعیین سطح می‌شوند و بر اساس رتبه کسب شده در این مراکز به فعالیت می‌پردازند.

جهت مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان پیش دبستانی کلیک کنید


به گزارش ایسنا، دکتر رخساره فضلی شنبه 16 مردادماه در همایش علمی و آموزشی مربیان پیش‌دبستانی در استان همدان، از تعیین سطح و رتبه‌بندی مربیان پیش‌دبستانی بر اساس شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی خبر داد و تصریح کرد: چهارچوب و بانک اطلاعاتی برای تعیین سطح مربیان طراحی شده که همه مربیان پیش‌دبستانی در این سامانه ثبت‌نام کرده و برای تعیین سطح با دانشگاه فرهنگیان ارتباط داده می‌شوند.
وی با بیان اینکه در انجام تعیین سطح هیچ یک از مربیان از کار بیکار نمی‌شوند، افزود: این رتبه‌بندی در سه سطح طبقه‌بندی شده که مربیان سطح سه برای رسیدن به سطوح بالاتر باید شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی خود را ارتقاء دهند.
فضلی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی مربیان پیش‌دبستانی به مفهوم استخدام نیست، افزود:حضور مربیان پیش‌دبستانی با حقوق و مزایای اندک به مفهوم علاقه این افراد به کودکان است که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی با بیان اینکه هریک از مربیان با توجه به سطحی که دارند، حقوق و مزایای متفاوتی دریافت می‌کنند، ادامه داد: در حال هماهنگی و مذاکره با وزارت رفاه برای تعیین حق بیمه تضمینی این افراد هستیم.
وی با اشاره به اینکه اهمیت دوره پیش‌دبستانی بیش از سایر دوره‌های تحصیلی است،  عنوان کرد: اهمیت این دوره به لحاظ وجود مهمترین و حساس‌ترین قشر بیش از سایر دوره‌ها احساس می‌شود بنابراین مربیان این قشر باید از صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی بالایی برخوردار باشند.
دوره پیش‌دبستانی پل گذر مربیان به دوره دبستان نیست
مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مربیان هیچ‌گاه نباید تصور کنند نوآموزان پل عبور آنها برای استخدام در آموزش و پرورش هستند، افزود: دوره پیش‌دبستانی پل گذر مربیان به دوره دبستان نیست بنابراین اگر یک مربی با این دیدگاه وارد این عرصه شده، به طور یقین مسیر را اشتباه آمده است.
فضلی از وجود 42 هزار مربی پیش‌دبستانی در کشور خبر داد و تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی در دوره پیش‌دبستانی از رویکردهای اصلی مدیریتی ما است.
وی ادامه داد: تخصصی شدن و هویت پیدا کردن دوره پیش‌دبستانی از دغدغه‌های مدیران آموزش و پرورش است.
وی از سنجش 40 درصد از نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی همزمان با پایه اولی‌ها خبر داد و تصریح کرد: سنجش نوآموزان در این دوره به اثبات هویت این دوره کمک شایانی کرده و با شناسایی کودکان دیرآموز و سنجش مجدد آنها در پایه اول، عملکرد و تاثیر پیش‌دبستانی برای همگان روشن خواهد شد.
مربیان پیش دبستانی نباید الفبا و اعداد را به کودکان بیاموزند
فضلی با بیان اینکه برنامه دولت برای دوره پیش‌دبستانی ارائه منعطف و سیال برنامه‌هاست، افزود: دوره پیش‌دبستانی گرچه برای فرزندان اجباری نیست اما لازم و ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: گرچه ارکان زبان‌آموزی همچون خواندن، گوش دادن، گفتن، نوشتن و تفکر باید به کودکان آموزش داده شود اما مربیان پیش‌دبستانی نباید الفبا و اعداد را به کودکان آموزش دهند.
فضلی به تربیت دینی بر اساس آموزه‌های قرآنی در مراکز پیش‌دبستانی اشاره کرد و یادآور شد: گرچه محیط تربیتی کودکان باید محیطی دینی باشد اما تاکید بر حفظ قرآن و روخوانی قرآن نیست.
مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش به ارتباط معنادار بین عملکرد مثبت دوره پیش‌دبستانی و ارتکاب جرم اشاره کرد و افزود: اگر دوره پیش‌دبستانی رسالت خود را به درستی انجام دهد بازدهی اقتصادی بسیار موثری خواهد داشت چرا که ارتکاب جرم، طلاق و آسیب‌های اجتماعی بااین عملکرد کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه توان و ظرفیت نسل آینده به دستان مربیان پیش‌دبستانی رقم می‌خورد، ادامه داد: رویکرد اصلی مربیان پیش‌دبستانی شکوفایی فطرت الهی و انس با قرآن بوده که شاه کلید اصلی تحقق اهداف آن بازی بچه‌ها است.
فضلی پرورش مهارت‌های جسمی و حرکتی، پرورش روحیه و رفتار عاطفی، پرورش مهارت‌های ذهنی، انس با قرآن و علاقه به یادگیری آن و پرورش هویت ملی را از جمله اهداف پیش‌روی مربیان پیش‌دبستانی عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های این دوره با گردش علمی، سرود، بازی، قصه، شعر و ... به شیوه تلفیقی انجام می‌گیرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=646708
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد