۷ سال پیش

معرفی ۳ هزار و ۸۳۰ نفر بابت بیمه بیکاری به تامین اجتماعی استان کرمان
اطلاعات بیشتر

 

مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۸۳۰ نفر از کارگران برای دریافت بیمه بیکاری به اداره‌کل تامین اجتماعی استان کرمان معرفی شدند.

جهت مشاهده اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید


هادی آرمین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان‌، در ارتباط با به‌کارگیری کارگران در اداره تامین اجتماعی اظهار داشت: در راستای پرداخت بیمه بیکاری کمیته از نمایندگان اداره کار و اداره تامین اجتماعی تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه احراز بیکار شدن کارگر متقاضی در این کمیته انجام می‌شود، گفت: شرط اول بیکاری این است که به شکل ارادی نباشد و کارگر ناگزیر به بیکاری از طرف کارفرما شده باشد
مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری، باید دارای حداقل سابقه‌ای در کارگاهی که مشغول کار بودند، باشند و مبلغ پرداختی بیمه بیکاری هم براساس حقوق دریافتی زمان شاغل بودن و سابقه کار پرداخت می‌شود.
آرمین با اشاره به اینکه بعد از احراز بیکار بودن، متقاضی دریافت بیمه بیکاری به اداره‌کل تامین اجتماعی استان معرفی می‌شود، خاطر نشان کرد: صندوقی در تامین اجتماعی وجود دارد که منابع آن از محل پرداخت سه درصد حق بیمه بیکاری توسط بیمه گذار، تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: این پرداخت بیمه بیکاری توسط تامین اجتماعی از همین محل، شکل می‌گیرد و صرفاً بابت این است که اگر کارگری ناخواسته بیکار شد به جهت پیشگیری از آسیب به خانواده‌اش به شکل موقت و مُسکن پرداخت شود.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مبلغ پرداختی ماهانه در زمان استفاده از بیمه بیکاری، کمتر از حقوق زمان شاغل بودن است، اظهار داشت: این مبلغ 70 درصد حقوق و مزایایی است که در زمان کار دریافت می‌شود.
وی با بیان اینکه استفاده از این بیمه فقط مختص کارگران است، گفت: مدت پرداخت بیمه بیکاری حداقل شش ماه تا 50 ماه بر اساس سابقه کار است.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان  با اشاره به اینکه اگر کارگری در هنگام دریافت مقرری بیمه بیکاری در جایی مشغول شود، بیمه بیکاری آن قطع می‌شود، افزود: حضور و غیاب کارگر در اداره‌کل کار انجام شده و گزارش آن ماهانه به اداره‌کل تامین اجتماعی ارسال می‌شود.
آرمین تصریح کرد: حسب قانون کارگر باید در ایام بیکاری به سوادآموزی مشغول و یا به اداره کل فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت آموزی معرفی شود بر همین اساس به‌کارگیری 15 روزه کارگران در اداره‌کل تامین اجتماعی استان به بهانه حضور و غیاب و یا مطمئن شدن از بیکاری، خلاف قانون و مقررات است.
وی اظهار داشت: در سال گذشته 3 هزار و 830 نفر از کارگران برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان معرفی شدند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=618753
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد