۷ سال پیش

ممانعت از ادامه تحصیل دانشجویان معلمان تا ۳ سال بعد از خدمت
اطلاعات بیشتر

ورودی‌های ۹۱ همچنان بلاتکلیف در استخدام

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدامی دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک کنید


 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشجویان نخبه و دارای عناوین و مقامات کشوری امکان ادامه تحصیل را تا ۳ سال بعد از خدمت خود ندارند، گفت: هدف آموزش و پرورش از منع ادامه تحصیل دانشجو معلمان چیست؟

دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وضعیت دانشجویان معلمانی که در آستانه فارغ التحصیلی هستند، گفت: متاسفانه با نزدیک شدن به زمان دانش آموختگی نخستین گروه از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، همچنان شاهد ابهامات جدی در خصوصی وضعیت استخدام و ادامه تحصیل دانشجو معلمان ورودی 91 پس از فراغت از تحصیل هستیم که آینده حرفه‌ای دانشجویان را در هاله ای از ابهام قرار داده است.
وی افزود: بر اساس اظلاعاتی که به دانشجویان داده شده، دانشگاه در صورتی که تمام تلاش خود را بکار بندد تنها موفق به دانش آموختگی ۱۳ هزار نفر از ۲۲ هزار ورودی سال 91 تا پایان شهریور ماه 95 خواهد شد و بقیه دانشجو معلمان باید نیم سال اول سال تحصیلی را در دانشگاه بگذارنند. این بدان معنی است که این افراد که غالبا دانشجویان رشته‌های دبیری هستند باید تا سال تحصیلی 96-97 بلا تکلیف بمانند.

این دانشجو ادامه داد: از سوی دیگر برداشت‌های غیر قانونی از حقوق دانشجو معلمان توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نشان داده که تنها با چند تبصره و بخشنامه داخلی براحتی می‌توانند قانون را نقض کنند و این شائبه را بوجود آورده است که براحتی می‌تواند از ادامه پرداخت حقوق به آنان خوداری کرده  یا در خوشبینانه‌ترین حالت اقدام به پرداخت حقوق بر اساس مدرک دیپلم کنند نه کارشناسی. دقیقا مثل معلمان مظلوم حق التدریس که سالهاست مورد استثمار آموزش و پرورش هستند.
این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: بحث منع ادامه تحصیل دانشجو معلمان نیز یکی دیگر از دغدغه‌های دانشجو معلمان است؛ ۹ خرداد ماه جاری موسی پور، معاون آموزشی دانشگاه اعلام کرد «این موضوع در حیطه اختیارات دانشگاه نیست و اجازه اتخاذ یا صدور حکم در این زمینه را ندارد، اما دانشگاه از مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش کسب تکلیف کرده است. در این راستا به ما اعلام کردند که؛ دانشجو معلمان متعهد خدمت، باید به محل خدمت خودشان مراجعه کنند و به خدمت مشغول شوند و پس از سه سال خدمت می‌توانند تحصیل خود را ادامه دهند. این لزوم به این معناست که آنها نمی‌توانند از دانشگاه مدرکی برای ادامه تحصیلی دریافت کنند، به عبارت دیگر دانشگاه از صدور گواهی و مدرک برای ارائه به دانشگاه های دیگر منع شده و نمی‌تواند این کار را انجام دهد. ما فقط می‌توانیم گواهی فارغ التحصیلان را به آموزش و پرورش اعلام کنیم و  در عمل ما به همه دانشجو معلمان چه نخبگان و چه دانشجویان عادی باید اعلام کنیم از صدور گواهی تحصیلی برای ارائه مدرک جهت ادامه تحصیل آنها معذوریم».

وی یادآور شد: بر این اساس حتی دانشجویان نخبه و دارای عناوین و مقامات کشوری هم امکان ادامه تحصیل را تا 3 سال بعد از خدمت خود ندارند، بنابراین دانشجویان رشته‌های دبیری که نیازمند اصلی ادامه تحصیل در دوره‌های ارشد هستند و تا سال 96-97 به سر کلاس نمی‌روند، باید حدود 4 سال تا صدور گواهی پایان تحصیل خود صبر کنند. این در حالیست که ماده 4 قانون متعهدین بخدمت مصوب سال 69 بوضوح روشن می‌کند صدور گواهی تاییدیه تحصیلی فقط برای ادامه تحصیل دانشجو معلمان در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش صادر می‌شود.
این دانشجو خاطر نشان کرد: براستی هدف آموزش و پرورش از منع ادامه تحصیل دانشجو معلمان چیست؟ آیا یک اضافه حقوق ناچیز که با ارائه مدرک بالاتر صورت می پذیرد، این چنین مسئولان آموزش و پرورش را به وحشت انداخته است؟ اضافه حقوقی که یک هزارم حقوق و مزایای برخی ارگان های دولتی هم نمی شود. آیا زمان آن نرسیده  که میان دیگر کارمندان دولت که چه دیپلمه باشند و چه دارای فوق دکتری یک کار را انجام می‌دهند و یک جور با مردم برخورد می‌کنند، با معلمانی که وظیفه تربیت آینده سازان این کشور را بر دوش دارد، تفکیک قائل شد؟ چگونه می‌توان به این تناقض پاسخ داد؟ وزیری که در بحث تضمین کیفی معلمان در سیمای ملی حتی به چهره و قد معلمان اشاره می‌کند و وعده می‌دهد از ورود معلمان زشت و کوتاه قد به آموزش و پرورش جلوگیری می‌کند امروز جلوی و رشد و بالندگی علمی آنان را می‌گیرد.

وی یادآور شد: معلمانی که قرار بود با ورود به چرخه آموزشی کشور طوفانی به پا کنند و ساختار سنتی و عقب مانده آموزش و پرورش را ویران سازند و یک آموزش و پرورش نوین ایرانی- اسلامی برای تربیت انسان برتر را بسازند، امروزه باید مثل معلمان خسته سالهای گذشته بجای تلاش برای تعالی دانش آموزان خود به سوگ انواع مشکلات و مصایبشان بنشینند. چه کسی پاسخ این ستم ناجوانمردانه را خواهد داد؟ آیا این همان اجرای دستورات مقام معظم رهبری و تاکیدات فراوان ایشان نسبت به مسئله اهمیت دانشگاه فرهنگیان و لزوم توجه به نیازهای دانشجو معلمان است.

دانشجوی دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان اولین حرکت جدی برای تحول بنیادین در ساختار آموزش و پرورش عقب مانده و سنتی کشور است. مسئولان دولت تدبیر و امید باید بدانند ننگ شکست دانشگاه فرهنگیان تا ابد بر پیشانی آنان باقی خواهد ماند .این مسئله مثل روز روشن است که شکست و عدم توفیق دانشگاه فرهنگیان به معنای تیر خلاص به ساختار تربیت معلم است. تربیت معلمی که یادگار شهیدان رجایی و باهنر است. مطمئنا انحلال دانشگاه فرهنگیان تنها موجبات شادی مخالفان سرسخت تربیت معلم را در پی خواهد داشت و هیچ سود دیگری ندارد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=607211
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد